ال‌جی جی 5 به دو نمایشگر و شیار Magic Slot مجهز می‌شود

شایعات مربوط به پرچمدار بعدی شرکت کره‌ای ال‌جی یعنی گوشی هوشمند جی 5 از هم اکنون در منابع خبری متنوع منتشر شده‌ است. اگر به تاریخچه‌ی رونمایی ال‌جی از پرچمداران سری جی نگاهی بیاندازیم، متوجه می‌شویم که اصولا پرچمداران سری جی این شرکت طی ماه مارس هر سال معرفی شده‌اند و معرفی نسخه‌ی جدید این محصولات هر سال نسبت به سال گذشته چیزی حدود شش هفته زودتر انجام گرفته است. با این وجود هنوز زمان دقیق رونمایی از گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 به طور رسمی از سوی شرکت کره‌ای ال‌جی به تایید نرسیده، اما پیش بینی‌های ما حاکی از معرفی این محصول در ماه مارس سال 2016 است.

ال‌جی جی 5 به دو نمایشگر و شیار Magic Slot مجهز می‌شود

اگر به تاریخچه‌ی رونمایی ال‌جی از پرچمداران سری جی نگاهی بیاندازیم، متوجه می‌شویم که اصولا پرچمداران سری جی این شرکت طی ماه مارس هر سال معرفی شده‌اند و معرفی نسخه‌ی جدید این محصولات هر سال نسبت به سال گذشته چیزی حدود شش هفته زودتر انجام گرفته است. با این وجود هنوز زمان دقیق رونمایی از گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 به طور رسمی از سوی شرکت کره‌ای ال‌جی به تایید نرسیده، اما پیش بینی‌های ما حاکی از معرفی این محصول در ماه مارس سال 2016 است.

اما بر اساس تازه‌ترین اخبار غیر رسمی منتشر شده از سوی منبع شناخته شده @Evleaks، ظاهرا کمپانی ال‌جی در پی موفقیت‌ها و استقبال به وجود آمده از گوشی وی 10 (LG V10) و نمایشگر دوبل آن، قصد دارد که گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 را نیز به دو صفحه نمایش مجهز سازد. بنا به گزارش این منبع، گوشی هوشمند جی 5 ال‌جی از صفحه نمایش اصلی 5.3 اینچی با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل بهره‌مند می‌شود و یک نمایشگر باریک و ظرفیت مجزا هم احتمالا در بخش فوقانی آن تعبیه خواهد شد که اطلاعات دقیق‌تری در رابطه با این نمایشگر ارائه نشده است.

2

اما تمام ماجرا در بهره‌مندی ال‌جی جی 5 از دو نمایشگر مجزا خلاصه نمی‌شود. بنا به گزارش منبع @Evleaks ظاهرا ال‌جی قصد دارد که در گوشی جی 5 یک نوآوری دیگر را ارائه کند. بر این اساس گفته شده که ال‌جی جی 5 به شیاری اختصاصی با نام Magic Slot مجهز می‌شود که قابلیت‌ها و کارایی‌های منحصر به فردی را برای دستکاه به همراه خواهد داشت. حتما می‌دانید که واژه‌ی Magic Slot در زبان فارسی به معنای اسلات یا شیار جادویی است، از اینرو انتظار داریم که این قابلیت سخت افزاری جدید موضوعی بسیار جالب توجه باشد. ال‌جی پیش از این بارها و بارها ثابت کرده که از نظر نوآوری شرکت بسیار فعالی است، از اینرو ارائه‌ی نوآوری و قابلیت‌های جدیدی با نام اختصاصی Magic Slot در گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 چندان هم دور از انتظار به نظر نمی‌رسد.

علارغم اینکه هنوز هیچگونه اطلاعات دقیق‌تری در رابطه با شیار Magic Slot گوشی ال‌جی جی 5 ارائه نشده، برخی از افراد و ارشناسان عقیده دارند که این شیار در واقع مانند یک پورت اتصال جانبی عمل می‌کند که قابلیت همکام‌سازی با ماژول‌های خاصی را خواهد داشت و نهایتا کاربری گوشی را در زمینه‌ی های متنوعی گسترش می‌دهد. به عنوان مثال گفته شده که با استفاده از Magic Slot کاربران قادر خواهند بود که به گوشی هوشمند خود تقویت کننده‌های صوتی و یا یک صفحه کلید فیزیکی را متصل کنند. علاوه بر این موضوع، گفته شده که ال‌جی گوشی هوشمند جی 5 خود را به باتری با توان و ظرفیت 2800 میلی آمپر ساعتی مجهز می‌کند. این موضوع در حالی است که دو نسخه‌ی پیشین پرچمداران این شرکت کره‌ای یعنی گوشی هوشمند جی 5 و جی 4 از باتری 3000 میلی آمپر ساعتی بهره‌مند بودند. باتری 2800 میلی آمپر ساعتی گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 از نوع جداشدنی خواهد بود و از آنجایی که اندازه‌ صفحه نمایش دستگاه کوچک‌تر شده و سیستم روی چیپ (SoC) به کار گرفته شده در آن نیز بهر‌ه‌وتر است، پیش بینی می‌شود که توان شارژدهی باتری دستگاه در حد متعادل و مناسبی باشد.

1

همچنین ال‌جی جی 5 به اسکنر اثر انگشت کاربر مجهز می‌شود و منبع @Evleaks اشاره‌ای به تجهیز احتمالی این گوشی به اسکنر عنبیه‌ی چشم کاربر نداشته است. بنا به گزارش این منبع گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 از سیستم روی چیپ اسنپدراگون 820 کوالکام بهره‌مند شده و سیستم عامل پیش فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی آن اندروید مارشمالو خواهد بود. گفته شده که دوربین اصلی این محصول از سنسوری 16 مگاپیکسلی با زاویه‌ی عسکبرداری 135 درجه‌ای بهره‌مند می‌شود و دوربین سلفی آن به دو سنسور مجهز خواهد شد. به طور کلی تمامی خصوصیات و ویژگی‌هایی که در این مقاله برای گوشی ال‌جی جی 5 بیان شدند، از سوی منبع شناخته‌ شده @Evleaks ارائه شده‌اند. این منبع پیش از این نشان داده که در فاش‌سازی پیش از موعد مشخصات فنی گوشی‌های هوشمند توانایی خاصی دارد. بنابراین شاید ال‌جی جی 5 هم به مشخصات فنی ذکر شده از سوی این منبع مجهز شود. نظر شما در این رابطه چگونه است؟ به نظر شما شیار Magic Slot می‌تواند چه کارایی‌های جدیدی را برای گوشی ال‌جی جی 5 به همراه داشته باشد؟

منبع: androidheadlines

ارسال نظر