تازه‌ترین مشخصات گوشی جی 5 ال‌جی فاش شد

کمپانی ال‌جی سال‌هاست که در زمینه‌ی طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند. این شرکت کره‌ای در سال 2015 از دو پرچمدار رونمایی کرد. یکی از آن‌ها گوشی هوشمند جی 4 (LG G4) و محصول دیگر گوشی هوشمند وی 10 (LG V10) است.

تازه‌ترین مشخصات گوشی جی 5 ال‌جی فاش شد

به گزارش کلیک ، گوشی هوشمند جی 4 در واقع جانشین و جایگزین پرچمدار پیشین شرکت ا‌ل‌جی یعنی گوشی جی 3 محسوب می‌شود، اما گوشی وی 10 یک محصول کاملا جدید است که امسال رسما از سوی این شرکت معرفی شد.

حال گفته شده که ال‌جی در سال آینده یعنی 2016 هم از دو پرچمدار جدید رونمایی خواهد کرد که یکی از آن‌ها طبق روال همیشه جایگزین گوشی جی 4 بوده و محصول دیگر جایگزینی برای گوشی هوشمند وی 10 خواهد بود. در این بین تقریبا مطمئن هستیم که نام جانشین گوشی جی 4، ال‌جی جی 5 (LG G5) در نظر گرفته می‌شود، اما هنوز در رابطه با نام جایگزین گوشی هوشمند وی 10 خبر رسمی ارائه نشده است. با این وجود برخی از منابع مدعی شده‌اند که نسخه‌ی دوم و جایگزین این گوشی با نام اختصاصی وی 20 معرفی می‌شود.

اما طبق تازه‌ترین شایعات ارائه شده، ظاهرا ال‌جی قصد دارد که گوشی هوشمند جی 5 خود را به سنسور دوربین اصلی دوبل مجهز کند. این خبر به تازگی از سوی کاربری با نام mobile_leaks در شبکه‌ی اجتماعی Reddik منتشر شده و به همراه آن تصویری نیز ارائه شده که ظاهرا مربوط به پنل پشتی گوشی هوشمند جی 5 است. بنا به گزارش این منبع، گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 از بدنه‌ای تمام فلزی و متشکل از آلومینیوم ساخته می‌شود و باتری آن به طور جدانشدنی طراحی خواهد شد. این منبع اطلاعاتی همچنین اشاره کرده که پرچمداری بعدی ال‌جی قابلیت پشتیبانی از حافظه‌ی جانبی و رم میکرو اس دی (Micro SD) را ارائه می‌کند. اما این تمام ماجرا نیست!

1

پیش از این انتظار می‌رفت که پرچمدار بعدی ال‌جی یعنی گوشی هوشمند جی 5 از صفحه نمایشی 5.5 و یا 5.7 اینچی بهره‌مند شود. اما بر اساس اطلاعاتی که از سوی mobile_leaks منتشر شده، ظاهرا این محصول به نمایشگری 5.3 اینچی مجهز می‌شود. سیستم روی چیپ (SoC) به کار گرفته شده در آن تراشه‌ی اسنپدراگون 820 کوالکام خواهد بود و رم آن 3 گیگابایتی در نظر گرفته شده است. سنسورهای دوبل به کار گرفته شده به عنوان دوربین اصلی این گوشی هم به ترتیب 16 و 8 مگاپیکسلی خواهند بود و دوربین سلفی دستگاه از سنسوری مجزا و 8 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. همچنین دوربین اصلی گوشی هوشمند جی 5 مجددا به قابلیت فوکوس اتوماتیک لیزری مجهز می‌شود. دستگاه همچنینی به سنسور تشخیص ضربان قلب کاربر، سنسور طیف رنگ و اسکنر اثر انگشت کاربر تجهیز می‌گردد. ضمنا گفته شده که پورت اتصال به کار گرفته شده در گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 هم از نوع USB-C خواهد بود.

در انتها باید اشاره داشته باشیم که صحت این خبرها به هیچ وجه از سوی شرکت ال‌جی تایید نشده، اما با توجه به پیشینه‌ای که ال‌جی داشته، به حقیقت پیوستن برخی از مشخصات ذکر شده از سوی mobile_leaks نظیر بهره‌مندی گوشی جی 5 از نمایشگری 5.3 اینچی تا حدی دور از انتظار به نظر می‌رسد. اما در سمت مقابل مشخصاتی همچون طراحی بدنه‌ی این گوشی از مواد آلومینیومی، تجهیز آن به پورت اتصال USB-C و ... قریب‌الوقوع‌تر به نظر می‌رسند. شما در این رابطه چه تصوری دارید؟

منبع: androidheadlines

ارسال نظر