ال جی G5 با قابلیت جدا شدن باتری

ظاهرا در طراحی گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 شاهد یه کارگیری یک نوآوری کامل خواهیم بود. احتمالا باتری این گوشی به طور کشویی و از بخش زیرین دستگاه قابل جداسازی می‌شود.به گزارش کلیک، کمپانی ال‌جی دیروز دعوتنامه رسمی خود برای کنگره جهانی موبایل سال 2016 یا همان رویداد MWC 2016 را ارائه کرد. انتظار داریم که این شرکت کره‌ای در رویداد MWC امسال از گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 (LG G5) خود رونمایی کند. ظاهرا شرکت ال‌جی اینبار در طراحی پرچمدار جدید خود نوآوری‌های جالب توجه‌ای را ارائه خواهد کرد که یکی از این نوآوری‌ها مربوط به قابلیت جداسازی بخش زیرین گوشی ال‌جی جی 5 و نهایتا دسترسی به باتری دستگاه خواهد بود!

ال جی G5 با قابلیت جدا شدن باتری

به گزارش کلیک، کمپانی ال‌جی دیروز دعوتنامه رسمی خود برای کنگره جهانی موبایل سال 2016 یا همان رویداد MWC 2016 را ارائه کرد. انتظار داریم که این شرکت کره‌ای در رویداد MWC امسال از گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 (LG G5) خود رونمایی کند. ظاهرا شرکت ال‌جی اینبار در طراحی پرچمدار جدید خود نوآوری‌های جالب توجه‌ای را ارائه خواهد کرد که یکی از این نوآوری‌ها مربوط به قابلیت جداسازی بخش زیرین گوشی ال‌جی جی 5 و نهایتا دسترسی به باتری دستگاه خواهد بود!

طبق تازه‌ترین گزارشاتی که از سوی سایت کاملا معتبر CNET Korea منتشر شده، ظاهرا گوشی هوشمند جی 5 از طراحی منحصر به فردی بهره‌مند می‌شود. در این سبک از طراحی، بخش زیرین بدنه دستگاه قابل جداسازی بوده و دسترسی کاربر به باتری دستگاه را امکان‌پذیر می‌کند. بنابراین باتری گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 قابل جداسازی و تعویض خواهد بود و دسترسی به آن به شکلی کاملا متفاوت نسبت به آنچه که تا پیش از این شاهد آن بودیم، انجام می‌شود.

علاوه بر این مورد، گفته شده که گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 از بدنه‌ای تمام آلومینیومی تشکیل می‌شود. همچنین گزارشات به دست آمده حاکی از آن است که ال‌جی نمونه‌های اولیه بسیار متنوعی از گوشی جی 5 خود را طراحی و تولید کرده و نهایتا قصد دارد که بهترین طراحی انجام شده را برای پرچمدار سال 2016 خود در نظر بگیرد. بنابراین این احتمال وجود دارد که تصویری که در این مقاله شاهد ارائه آن بودیم، مربوط به یکی از طرح‌های اولیه گوشی جی 5 باشد. از اینرو ممکن است که جی 5 نهایی با این سبک طاحی عرضه نشود.

1

ظاهرا گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 از صفحه نمایشی 5.3 اینچی و از نوع IPS با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل یا همان QHD بهره‌مند می‌شود. سیستم روی چیپ (SoC) به کار گرفته شده در این محصول هم تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام خواهد بود که از چهار هسته‌های پردازشگر مرکزی اختصاصی Kyro بهره‌مند است. ظاهرا دوربین اصلی این محصول هم از سنسوری 16 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود و برخی از منابع احتمال داده‌اند که شرکت ال‌جی ظرفیت باتری پرچمدار سال 2016 خود را نسبت به نسخه‌های پیشین آن کاهش دهد! متاسفانه یکی از نقاط ضعفی که پرچمدار سال 2014 ال‌جی یعنی گوشی هوشمند جی 3 به همراه داشت مربوط به ظرفیت و توان کم شارژدهی باتری 3000 میلی آمپر ساعتی آن بود. بنابراین انتظار می‎رفت که ال‌جی در طراحی گوشی جی 4 به این موضوع توجه کند و باتری این محصول را با افزایش ظرفیت مواجه سازد. اما ال‌جی گوشی هوشمند جی 4 خود را نیز با یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی معرفی و عرضه کرد. با این وجود عملکرد باتری گوشی جی 4 بنا به دلایل خاص و تدابیر دقیقی که ال‌جی در نظر گرفته بود تا حدی نسبت به عملکرد باتری گوشی جی 3 بهتر بوده است. حال و با توجه به این موضوع که ال‌جی تمایلی به استفاده از باتری‌های با ظرفیت بالا نداشته و همچنین با توجه به این موضوع که گوشی هوشمند جی 5 این شرکت نسبت به نسخه‌های پیشین آن به تراشه‌ای بهره‌ورتر مجهز می‌شود، احتمال بهره‌مند شدن این گوشی به باتری با ظرفیت پایین‌تر از 3000 میلی آمپر ساعت و نهایتا افزایش ظرافت‌های طراحی دستگاه چندان هم دور از انتظار نخواهد بود.

اگر به خاطر داشته باشید، پیش از این اخبار و شایعات زیادی هم در رابطه با احتمال تجهیز پرچمدار بعدی ال‌جی به اسکنر عنبیه چشم کاربر منتشر شده بود. اما در تازه‌ترین خبرهای مربوط به این گوشی هیچ اشاره‌ای به بهره‌مندی آن از این نوع اسکنر نشده است. حتی در تصویر مفهومی ارائه شده، اسکنر اثر انشگت دستگاه در پنل پشتی آن و درست زیر لنز دوربین محصول قابل مشاهده است. با وجود تمامی این تفاسیر مطمئنا شما هم مانند ما برای رونمایی رسمی از گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 لحظه‌شماری می‌کنید. به نظر شما ال‌جی از چه نوآوری‌هایی در این محصول استفاده خواهد کرد؟

منبع: androidheadlines

ارسال نظر