معرفی زود هنگام ال‌جی جی 5 و تجهیز آن به اسکنر عنبیه‌ی چشم کاربر

کمپانی ال‌جی امسال دو گوشی پرچمدار را معرفی کرد.

معرفی زود هنگام ال‌جی جی 5 و تجهیز آن به اسکنر عنبیه‌ی چشم کاربر

به گزارش کلیک،یکی از این دو محصول، گوشی هوشمند ال‌جی ج 4 (LG G4) بوده و گوشی ال‌جی وی 10 (LG V10) هم محصول دیگری است که در سطح یک پرچمدار بوده و تقریبا به تازگی از سوی این کمپانی معرفی شده است. با این وجود پرچمدار اصلی ال‌جی گوشی هوشمند جی 4 محسوب می‌شود که در واقع نسل چهارم سری پرچمداران برتر این شرکت کره‌ای است. این گوشی هوشمند از صفحه نمایشی 5.5 اینچی با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل بهره می‌برد. رم آن 3 گیگابایتی بوده و از سیستم روی یک چیپ (SoC) 64 بیتی اسنپدراگون 808 در این محصول استفاده شده است. یکی دیگر از نقاط مثبت و بسیار عالی طراحی این گوشی مربوط به دوربین اصلی آن است که از سنسوری 16 مگاپیکسلی با قابلیت OIS (لرزشگیر اپتیکال تصویر) تشکیل شده و در عمل بسیار باکیفیت ظاهر می‌شود.

گوشی هوشمند وی 10 ال‌جی هم از نظر قابلیت‌ها و خصوصیات سخت افزاری محصولی فوق‌العاده است. این گوشی هوشمند یک نوآوری جالب را ارائه می‌کند و آن هم بهره‌مندی این محصول از دو صفحه نمایش مجزاست. همچنین این گوشی هوشمند برخلاف گوشی جی 4 از بدنه‌ای تمام فلزی بهره‌مند است و از این نظر حتی از گوشی جی 4 هم باکیفیت‌تر طراحی شده است. اما چه زمانی شاهد رونمایی ال‌جی از پرچمدار بعدی خود یعنی گوشی هوشمند جی 5 (LG G5) خواهیم بود؟ برخلاف سایر محصولات و پرچمداران کمپانی‌های دیگر نظیر گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ و حتی پرچمداران برخی از کمپانی‌های چینی نظیر شیائومی و .... طی چند وقت اخیر شاهد ارائه‌ی شایعات زیادی در رابطه با پرچمدار بعدی ال‌جی نبودیم. اما به نظر می‌رسد که علارغم عدم انتشار شایعات متعدد در رابطه با این گوشی چیزی تا زمان رونمایی رسمی از آن باقی نمانده باشد.

بر اساس تازه‌ترین شایعاتی که از سوی منابع داخلی کره‌ای ارائه شده، ظاهرا گوشی هوشمند جی 5 ال‌جی در اوایل ماه فوریه‌ی سال 2016 رمسا معرفی می‌شود. این موضوع در حالیست که گوشی هوشمند جی 4 ال‌جی در ماه آوریل سال 2015 معرفی شده بود. بنابراین ظاهرا ال‌جی قصد دارد که در یک اقدام جالب توجه، پرچمدار سال 2016 خود را در ماه فوریه رونمایی کند. گفته شده که ال‌جی همچنین برنامه‌ریزی‌های دقیقی را انجام داده تا پس از معرفی زسمی گوشی جی 5، عرضه‌ی آن نیز در بازارهای جهانی بدون وقفه‌ی طولانی انجام شود. اگر صحت این اخبار ارائه شده تایید شوند، زمان رونمایی ال‌جی از گوشی جی 5 با زمان رونمایی سامسونگ از پرچمدار جدیدش تقریبا در یک بازه‌ی زمانی انجام خواهد شد. از اینرو رقابت احتمالا شاهد رقابت تنگاتنگی مابین این دو همتای کره‌ای خواهیم بود.

علاوه بر تمامی اطلاعاتی که به آن اشاره کردیم، نکته‌ی جالب توجه‌ی دیگری نیز در شایعات منتشر شده وجود دارد و آن هم مربوط به بهره‌مندی گوشی جی 5 ال‌جی از اسکنر تشخیص عنبیه‌ی چشم کاربر است. بنا به گزارشات اخیر به دست آمده، ظاهرا ال‌جی در پرچمدار سال 2016 خود از اسکنر نشخیص اثر انگشت کاربر بهره نگرفته و به جای آن دکمه‌ی فیزیکی پنل جلویی دستگاه را به صورت دو کاره تعریف نموده و اسکنر تشخیص عنبیه‌ی چشم کاربر را نیز در آن جاسازی می‌کند.

1-LG G5

همچنین گزارشات به دست آمده حاکی از آن است که گوشی هوشمند جی 5 ال‌جی احتمالا همانند گوشی جی 4 به صفحه نمایشی 5.5 اینچی با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل مجهز می‌شود. این محصول احتمالا از رمی 4 گیگابایتی بهره‌مند شده و تراشه‌ی به کار گرفته شده در آن سیستم روی یک چیپ 64 بیتی اسنپدراگون 820 خواهد بود که از پردازنده‎ی مرکزی چهار هسته‌ای بهره می‌برد. دوربین اصلی و سلفی این گوشی هم به ترتیب از سنسورهای 21 و 8 مگاپیکسلی تشکیل خواهند شد و بدنه‌ی آن هم از قابی فلزی تشکیل می‌شود. با وجود تمامی این تفاسیر باید اشاره داشته باشیم که هنوز کمپانی کره‌ای ال‌جی به طور رسمی صحت اخبار ارائه شده را به تایید نرسانده است، از اینرو باید تمامی اطلاعات گزارش شده را در حد شایعاتی بدانیم که احتمالا به واقعیت می‌پیوندند.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر