انتشار جدیدترین رندر جی 5 و احتمال تجهیز آن به باتری 2800 میلی آمپر ساعتی

ساعاتی پیش شاهد انتشار جدیدترین تصویر رندر شده گوشی هوشمند جی 5 بودیم. همچنین گفته شده که این گوشی از یک باتری 2800 میلی آمپر ساعتی و از نوع جداشدنی بهره‌مند می‌شود!

انتشار جدیدترین رندر جی 5 و احتمال تجهیز آن به باتری 2800 میلی آمپر ساعتی

رویداد MWC 2016 یا همان کنگره جهانی موبایل 2016 از روز دوشنبه سوم اسفند ماه به طور رسمی برگزار می‌شود. اما برخی از کمپانی‌های شرکت کننده در این نمایشگاه یک روز قبل از برگزاری رسمی آن، کنفرانس‌های مطبوعاتی خود را برپا ساخته و در جریان آن از محصولات جدید و اصلی خود رونمایی می‌کنند. یکی از این کمپانی‌ها ال‌جی است که برای روز یکشنبه دوم اسفند ماه کنفرانس اختصاصی خود را تدارک دیده و در آن از پرچمدار جدیدیش یعنی گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 (LG G5) رونمایی خواهد کرد.

تاکنون شایعات زیادی در رابطه با این گوشی هوشمند منتشر شده است. هم اکنون می‌دانیم که این گوشی از قابلیت Always On Display بهره‌مند می‌شود که به موجب آن اطلاعات حیاتی و مهم مورد نیاز کاربر دائما بر روی نمایشگر آن نمایش داده می‌شود. اما به تازگی آقای اوان بلاس صاحب شناخته شده حساب کاربری @evleaks در شکبه اجتماعی توییتر جدیدترین تصویر رندر شده گوشی هوشمند جی 5 ال‌جی را منتشر کرده است. این تصویر را در بخش زیر مشاهده می‌کند.

1

همانطور که مشاهده می‌کنید، تصویر فوق یک ظاهر کاملا منحصر به فرد را نمایش می‌دهد. سایر تصاویر پیشینی که ادعا شده بود مربوط به گوشی هوشمند جی 5 باشند نسبت به این تصویر کاملا متمایز بودند. در این تصویر هم سنسور دوربین اصلی دوگانه دستگاه به وضوح قابل مشاهده است و اسکنر اثر انگشت آن نیز در پنل پشتی گوشی رویت می‌شود. در بخش زیرین بدنه گوشی شیاری مشاهده می‌شود که ما را به یاد طرح مفهموی بدنه گوشی جی 5 به منظور جداشدن باتری دستگاه از بخش زیرین آن می‌اندازد. شاید این شیار مربوط به بخش قابل جداسازی بدنه این گوشی باشد و با جدا کردن آن امکان دسترسی به باتری دستگاه فراهم آید.

نکته دیگر قابل توجه در تصویر منتشر شده، مربوط به دکمه افزایش و کاهش صدای یا اصطلاحا Volume دستگاه است. همانطور که می‌بینید، ظاهرا این دکمه در لبه سمت راست و پایین دستگاه تعبیه می‌شود. این موضوع در حالیس که اغلب این دکمه در بخش بالایی لبه سمت راست دستگاه تعبیه می‌شود. اگرچه این دکمه در گوشی جی 4 ال‌جی درست در پنل پشتی دستگاه واقع شده است. اما تصویر رندر شده جدید مربوط به این گوشی، تنها نکته‌ای نیست که جلب توجه می‌کند. آقای اوان بلاس اطلاعات در رابطه با ظرفیت و توان باتری گوشی ال‌جی جی 5 هم ارائه کرده که بسیار جالب توجه است.

به گزارش کلیک، احتمالا باتری گوشی جی 5 ال‌جی ظرفیت 2800میلی آمپر ساعتی دارد. این موضوع در حالیست که باتری گوشی هوشمند ال‌جی جی 4 یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی است و باتری گوشی جی 3 ال‌جی هم 3000 میلی آمپر ساعتی بود و گلایه‌های زیادی از ضعف عملکردی آن می‌شد. حال ظاهرا ال‌جی ظرفیت باتری پرچمدار جدیدش را کاهش داده و به 2800 میلی آمپر رسانده است. البته بدون تردید اگر ال‌جی گوشی هوشمند جی 5 را به باتری با ظرفیت 2800 میلی آمپر ساعت مجهز کند، به منظور بیهنه‌سازی مصرف انرژی آن تدابیر دقیقی را در نظر خواهد گرفت.

2

بنا به اطلاعات کنونی به دست آمده، انتظار داریم که گوشی هوشمند جی 5 ال‌جی از صفحه نمایشی 5.3 اینچی با ضووح تصویر 1440 در 2560 پیکسل یا اصطلاحا QHD بهره‌مند شود و احتمالا نمایشگری ثانویه نیز در این محصول لحاظ می‌شود (البته در تصویر رندر شده هیچ نشانی از این نمایشگر ثانویه دیده نمی‌شود). سیستم روی چیپ (SoC) به کار گرفته شده در این گوشی، تراشه 64 بیتی اسنپدراگون 820 با پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای و پردازنده گرافیکی قدرتمند آدرنو 530 خواهد بود. رم آن احتمالا 4 گیگابایتی بوده و حافظه داخلی دستگاه قابلیت ارتقاء را خواهد داشت. همچنین انتظار داریم که این گوشی از سنسور دوربین اصلی قدرتمند و شاید 16 مگاپیکسلی بهره‌مند شود و اسکنر اثر انگشت کاربر نیز از جمله ویژگی حتمی این گوشی خواهد بود.

همانطور که اشاره کردیم در سال 2014 انتقادهایی زیادی مبنی بر ضعف عملکرد باتری گوشی ال‌جی جی 3 شده بود. بنابراین انتظار می‌رفت که ال‌جی ظرفیت باتری گوشی جی 4 خود را افزایش دهد. اما هنگامی که در سال 2015 ال‌جی از پرچمدار جدیدش یعنی گوشی جی 4 رونمایی کرد، مشخص شده که ظرفیت باتری آن افزایش نیافته و همچنان 3000 میلی آمپر ساعتی است. حال هم که ظاهرا ال‌جی ظرفیت باتری پرچمدار جدیدش را کاهش داده و به 2800 میلی آمپر ساعت می‌رساند! این موضوع در حالیت که احتمالا سامسونگ ظرفیت باتری دو پرچمدار جدیدش را به شکل قابل توجه‌ای افزایش می‌دهد. نظر شما در این رابطه و تجهیز گوشی ال‌جی جی 5 به باتری 2800 میلی آمپر ساعتی چگونه است؟

منبع: androidheadlines

ارسال نظر