نگاهی نزدیک‌تر‌ به لپ‌تاپ Gram 15 ال‌جی

کمپانی ال‌جی در نمایشگاه CES 2016 به طور رسمی از لپ‌تاپ‌ جدید خود با نام اختصاصی Gram 15 رونمایی کرد. ما در این مقاله قصد داریم که نگاهی نزدیک‌تر به این محصول داشته باشیم.

نگاهی نزدیک‌تر‌ به لپ‌تاپ Gram 15 ال‌جی

لپ‌تاپ Gram 15 شرکت کره‌ای ال‌جی به طور پیش فرض از سیستم عامل ویندوزی 10 مایکروسافت بهره می‌برد و بدون تردید رقیبی جدی برای مک‌بوک ایر (MacBook Air) اپل محسوب خواهد شد. ال‌جی پیش از این در زمینه طراحی و تولید لپ‌تاپ‌ها چندان شرکت شناخته شده‌ای محسوب نمی‌شد و عرضه لپ‌تاپ Gram 15 این کمپانی می‌تواند آغازی موفقیت‌آمیز در صنعت لپ‌تاپ‌ها برای این شرکت کره‌ای باشد.

طراحی و ظاهر

لپ‌تاپ Gram 15 ال‌جی که با کد اختصاصی 15Z960 نیز شناخته می‌شود یک لپ‌تاپ 15.6 اینچی است. ال‌جی در طراحی این محصول به مسئله کاهش وزن و قابلیت حمل و نقل دستگاه اهمیت خاصی داده و نهایتا با تدابیر دقیق خود این لپ‌تاپ 15.6 اینچی را با وزنی زیر 1 کیلوگرم طراحی کرده است.

1

وزن لپ‌تاپ Gram 15 ال‌جی تنها 980 گرم بوده و با این وجود بدنه آن کیفیت بسیار عالی را دارد. هنگامی که این لپ‌تاپ را در دست می‌گیرید احساس بسیار عالی به شما منتقل می‌شود چرا که محصولی بسیار سبک و در عین حال زیبا و شیک را در دستان خود گرفته‌اید. جالب است بدانید که وزن مک‌بوک ایر 13 اینچی اپل معادل با 1.35 کیلوگرم است! بنابراین تصور کنید که ال‌جی در طراحی لپ‌تاپ 15.6 اینچی و 980 گرمی Gram 15 خود چه تدابیر دقیقی را در نظر گرفته است. کمپانی ال‌جی مدعی شده که این محصول هم اکنون سبک‌ترین لپ‌تاپ 15.6 اینچی ساخته شده در دنیا محسوب می‌شود. شایان ذکر است که بدنه این لپ‌تاپ برخلاف مک‌بوک ایر اپل که از جنس آلومینیوم ساخته شده، متشکل از آلیاژ منیزیم است.

لپ‌تاپ Gram 15 ال‌جی یا همان 15Z960 به یک پورت اتصال HDMI، دو پورت اتصال USB 3.0، یک پورت اتصال USB 2.0، یک پورت اتصال USB-C و شیار کارخوان اس دی (SD) مجهز است. اما یکی از نکات جالب توجه و نسبتا عجیب طراحی این لپ‌تاپ مربوط به محل تعبیه سنسور دوربین یا وبکم آن است. ال‌جی وبکم لپ‌تاپ Gram 15 را در اطراف پنل نمایشگر آن جاسازی نکرده و این سنسور دوربین را در لولا یا مفصل نمایشگر و بدنه دستگاه تعبیه کرده است.

سخت افزار

کمپانی ال‌جی از نظر سخت افزاری هم لپ‌تاپ Gram 15 خود را دقیق طراحی کرده است. از آنجایی که بدنه دستگاه ظرافت خاصی داشته و این موضوع منجر به کاهش فضای مربوط به باتری دستگاه می‌شود، ال‌جی وضوح تصویر نمایشگر 15.6 اینچی این محصول را فول اچ دی در نظر گرفته است. بدین ترتیب تعادل مابین قطعات سخت افزاری دستگاه و قابلیت شارژدهی باتری آن به نحو بهتری برقرار خواهد شد.

2

حاشیه‌ها یا لبه‌های صفحه نمایش لپ‌تاپ 15Z960 هم بسیار باریک طراحی شده‌اند و ال‌جی از صفحه کلیدی بسیار باکیفیت در این محصول استفاده کرده است. صفحه کلید به کار گرفته شده در لپ‌تاپ Gram 15 ال‌جی دکمه‌های نسبتا بزرگی را به همراه داشته و از نظر نرمی عملکرد بسیار انعطاف‌پذیر است. بنابراین در حین تایپ کردن با استفاده از این صفحه کلید احساس خستگی نخواهید کرد. ضمنا صفحه کلید این لپ‌تاپ از بخش اختصاصی مربوط به دکمه‌های Number بهره‌مند است، اما متاسفانه نور پس زمینه‌ای برای کیبورد آن لحاظ نشده است.

اما پردازنده استفاده شده در لپ‌تاپ زیبا و جذاب Gram 15 ال‌جی، نسل ششم سری پردازنده‌های Skylake شرکت اینتل است که در دو مدل Core i5 و Core i7 موجود خواهد بود. رم این لپ‌تاپ ظرفیت 8 گیگابایتی را به همراه داشته و حافظه SSD آن ظرفیت‌های 256 و 512 گیگابایتی را شامل می‌شود.

جمع‌بندی

3

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به بررسی مختصر و سریع لپ‌تاپ Gram 15 ال‌جی پرداختیم و با در دست گرفتن این محصول اولین تجربه خود را با شما عزیزان در میان قرار دادیم. بدن تردید لپ‌تاپ Gram 15 ال‌جی از نظر طراحی محصولی فوق‌العاده کم نظیر است و قابلیت‌های سخت افزاری آن نیز قابل تحسین هستند. انتظار داریم که با عرضه این محصول شاهد استقبال شایان ملاحظه‌ای از آن باشیم.

منبع: pcadvisor

ارسال نظر