بررسی اولیه (LG K7 (Tribute 5

علی رغم همه این موارد،LG K7 از بسیاری جهات، یک دستگاه دوست داشتنی است؛ اما باید توجه داشت که در مقابل گوشی های هوشمند گران تر و رده بالاتر هیچ شانسی برای خودنمایی نخواهد داشت ولی در عین حال به خاطر ظاهرش شما را اذیت نخواهد کرد؛ در کل می توان گفت شرکت بیش از اندازه جیب مشتری را در نظر گرفته و این موضوع بر روی کیفیت کار اثر منفی گذاشته است.

بررسی اولیه (LG K7 (Tribute 5

به گزارش کلیک، ال جی، گوشی های هوشمندنش را از نمایش حذف کرده بود و در عوض این بار بر روی تلوزیون و لوازم خانگی تمرکز کرده بود؛ با این حال، معدود گوشی های هوشمند معرفی شده توسط شرکت نیز چنگی به دل نمی زدند. ما شانس این را داشتیم که روی یکی از این دستگاه های نه چندان الهام بخش بررسی اولیه ای داشته باشیم.
LG K7 یک گوشی هوشمند در رده متوسط که در سه ماهه اول 2016 با نام Tribute 5 توسط اپراتور Boost Mobile عرضه خواهد شد.

طراحی
اگر K7 را گوشی متوسطی تلقی کنیم به این معنا نیست که در بازار رقابتی و کم بازده امروزی حرفی برای گفتن ندارد؛ چراکه K7 با الگوی طراحی خاص ال جی طراحی شده است و همچنان کلیدهای صدا و پاور نزدیک هم هستند و پشت گوشی قوس دار و از جنس پلی کربنات است.

علی رغم همه این موارد،LG K7 از بسیاری جهات، یک دستگاه دوست داشتنی است؛ اما باید توجه داشت که در مقابل گوشی های هوشمند گران تر و رده بالاتر هیچ شانسی برای خودنمایی نخواهد داشت ولی در عین حال به خاطر ظاهرش شما را اذیت نخواهد کرد؛ در کل می توان گفت شرکت بیش از اندازه جیب مشتری را در نظر گرفته و این موضوع بر روی کیفیت کار اثر منفی گذاشته است.

صفحه نمایش
صفحه نمایش5 اینچی با رزولوشن 480×854 . این مشخصات صفحه نمایشی است که در LG K7 با آن روبه رو خواهید شد که به نظر نامید کننده می آید؛ اگر فراموش کرده اید، یاد آوری میکنیم که این دستگاه برای افراد تنبل و یا کسانی که قصد دارند پول کمتری در دنیای گوشی های هوشمند، خرج کنند در نظر گرفته شده است.
با این حال پس از مدتی کار با این گوشی متوجه شدیم کیفیت صفحه نمایش مناسب و معقولی دارد و همچنین از تکنولوژی تولید رنگ مناسب و زاویه دید خوبی برخوردار است.
همانطور که حدس زده می شد، پنل آن توسط هیچ لایه ای محافظت نمی شود و تا آنجایی که ما میدانیم هیچ خبری از محافظ گوریلا گلس نیست و متاسفانه سازنده k7 از GC Corning در طراحی آن استفاده نکرده است.

رابط کاربری
زمانی که انواع مدل های K7 به عنوان مثال Tribute 5 با نرم افزار های پیش فرض نصب شده بر روی آن به بازارعرضه شوند، شاهد این خواهیم بود که همگی از نسخه بین المللی اندروید 5.1.1 لالی پاپ استفاده خواهند کرد. در این ارتباط هنوز ارتقا به آخرین نسخه اندروید (6.0 مارشمالو) تائید نشده است؛ اما هنوز هم می توان انتظار داشت که پوسته اختصاصی ال جی را روی هردو نسخه داشته باشیم. با این حال نمی توان منتظر تنوع زیادی در امکانات کاربردی و جذابی که برای پرچمدران سری G در گوشی های LG شاهده بودیم، باشیم.

پردازنده و حافظه
در مورد پردازنده، ال جی ساختار دقیق سیستم تراشه را اعلام نکرده ولی ما می دانیم که با یک چهار هسته ای سیلیکونی با فرکانس 1.1 گیگاهرتز سر و کار داریم، با توجه به این جزئیات می توانیم حدس بزنیم که این تراشه یکی از snapdragon 210 های شرکت کوالکام باشد که یک پردازنده گرافیکی Adreno 304 نیز درون آن قرار دارد.
در مورد حافظه، بین نسخه بین المللی و نسخه Boost Mobile اختلاف وجود دارد و فعلا چیز خاصی از آن نمی دانیم.
ظاهراً یکی از مدلها قرار است با 1 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی و دیگری با 1.5 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شوند؛ مورد مشترک در این دو مدل این است که هردو دارای درگاه micro SD خواهند بود.

دوربین
همانند حافظه، دوربین های K7/Tribute 5 گیج کننده هستند، بر اساس آنچه که گفته شده یکی از آن دو با حسگر 8 مگاپیکسلی و دیگری با حسگر 5 مگاپیکسلی عرضه خواهند شد.
بر طبق اطلاعاتی که به دست آورده ایم، خریداران این گوشی، با یک دوربین سلفی با حسگر 5 مگاپیکسلی مواجه خواهند شد که به واقع، فراتر از انتظار ما برای یک گوشی سطح متوسط است.

انتظارات
اگر نسل های قبلی گوشی های هوشمند ال جی را در مقایسه با مدل Boost Mobile را در نظر بگیریم،Tribute 5 قیمتی در حدود 99 دلار خواهد داشت. اگر مدل Boost Mobile مدلی قدرتمندتر باشد، قیمت پیشنهاد بدی محسوب نمی شود؛ البته این زمانی است که با محدود بودن گوشی به یک شبکه، مشکلی نداشته باشید.
منبع: phonearena

ارسال نظر