ال‌جی در سال 2016 دو پرچمدار جدید معرفی می‌کند

کمپانی کره‌ای ال‌جی یکی از شناخته شده‌ترین شرکت‌های فعال در صنعت موبایل محسوب می‌شود. این شرکت سالیانه گوشی‌های هوشمند متعددی را روانه‌ی بازار می‌کند و عموما محصولات این کمانی از کیفیت ساخت بسیار عالی برخوردار هستند.

ال‌جی در سال 2016 دو پرچمدار جدید معرفی می‌کند

به گزارش کلیک،این کمپانی در سال 2015 طی همکاری سوم خود با گوگل، نکسوس 5 ایکس این شرکت را تولید کرد و در این زمینه هم موفق بوده است.اما اگر بخواهیم نگاهی بر محصولات اصلی این شرکت در سال 2015 بیندازیم، مطمئنا دو گوشی هوشمند جی 4 (LG G4) و وی 10 (LG V10) از جمله محصولاتی هستند که در راس توجه قرار می‌گیرند. این دو گوشی هوشمند در واقع پرچمداران سال 2015 ال‌جی محسوب می‌شوند و از نظر خصوصیات و ویژگی‌های سخت افزاری محصولاتی رده بالا خواهند بود. گوشی هوشمند جی 4 ال‌جی در ماه آوریل به عنوان پرچمدار رسمی این شرکت معرفی شد، اما گوشی هوشمند وی 10 چند هفته پیش از سوی این کمپانی رونمایی گردید. گوشی هوشمند وی 10 ال‌جی در واقع یک سبک طراحی جدیدی را به همراه دارد و از آن دسته محصولاتی است که نوآوری ال‌جی در آن به وضوح قابل مشاهده است. این محصول از یک صفحه نمایش جداگانه‌ی کوچک‌تر بهره می‌برد و به نوع دو نمایشگر در ساختار آن به کار گرفته شده است. در واقع گوشی هوشمند وی 10 محصولی بوده که از نظر نوآوری، مانند نسخه‌ی اورجینال گوشی جی فلکس ال‌جی (LG G Flex) که در سال 2014 میلادی رونمایی شد، عمل می‌کند. ضمنا نسخه‌ی دوم گوشی جی فلس هم امسال و در رویداد CES 2015 (در ماه ژانویه) معرفی شد.

1 اما بر اساس تازه‌ترین گزارشات به دست آمده، ظاهرا ال‌جی قصد دارد که به کلی از تولید نسخه‌های جدیدتر گوشی هوشمند جی فلکس صرف نظر کرده و در سال آینده نسخه‌ی جدید گوشی وی 10 را در کنار گوشی هوشمند جی 5 به عنوان دو پرچمدار جدید خود معرفی نماید. بنابراین در سال 2016 شاهد عرضه‌ی گوشی جی فلکس 3 نخواهیم بود و ال‌جی رسما دو گوشی بالا رده و پرچمدار را روانه‌ی بازار می‌کند که یکی از آن‌ها گوشی هوشمند جی 5 بوده و محصول دیگر نسخه‌ی دوم گوشی وی 10 است.

به طور کلی آمار به دست آمده نشان می‌دهد که میزان فروش گوشی هوشمند جی فلکس 2 ال‌جی به هیچ وجه قابل قبول نبوده و نتوانسته انتظارات این کمپانی کره‌ای را برآورده سازد. این گوشی هوشمند همچنین از سیستم روی یک چیپ (SoC) اسنپداگون 810 کوالکام بهره‌مند است و مشکلات به وجود آمده در عملکرد این تراشه هم در کاهش روند فروش گوشی جی فلکس 2 بی‌تاثیر نبوده است. طبق گزارشات ارائه شده، ظاهرا گوشی هوشمند جی 5 ال‌جی در ماه آوریل سال 2016 میلادی معرفی می‌شود و نسخه‌ی دوم گوشی وی 10 این کمپانی طی شش ماه دوم سال 2016 رونمایی خواهد شد.

در این بین هنوز مشخص نشده که ال‌جی نام نسخه‌ی دوم گوشی وی 10 را چه چیزی در نظر خواهد گرفت، اما به نظر می‌رسد که V20 نام مناسبی برای نسخه‌ی دوم این گوشی هوشمند باشد. البته هنوز صحت این اخبار به طور رسمی از سوی کمپانی ال‌جی به تایید نرسیده، اما منابع ارائه‌ی کننده‌ی این خبر به طرز ویژه‌ای بر روی عدم عرضه‌ی نسخه‌ی جدید گوشی جی فلکس ال‌جی پافشاری داشته‌اند. بنابراین در رویداد CES 2016 خبری از گوشی هوشمند جی فلکس 3 نخواهیم شنید.

2

به طور کلی میزان فروش محصولات کمپانی ال‌جی طی چند سال اخیر و به ویژه در سال 2015 چندان عالی نبوده و گوشی‌های هوشمند میان رده‌ی این شرکت هم نتوانستند انتظارات ال‌جی را برآورده کنند. در سمت مقابل کمپانی‌هایی همچون هوآوی، در سال 2015 رشد چشمگیری یافتند و فروش محصولات خود را به طور جالب توجه‌ای با افزایش مواجه ساختند. بدون تردید ال‌جی می‌بایست برنامه‌ریزی دقیقی برای سال 2016 میلادی داشته باشد و خود را از این بحران نسبی به وجود آمده رها سازد. پرچمداران جدید این شرکت و میزان استقبال کاربران از آن‌ها نقش بسیار حیاتی در روند افزایش یا کاهش درآمدهای این کمپانی کره‌ای ایفا می‌کنند، از اینرو انتظار داریم که ال‌جی امسال گوشی هوشمند جی 5 را از هر نظر قدرتمدتر از نسخه‌ی پیشین این محصول طراحی کند. متاسفانه گوشی جی 4 ال‌جی که امسال معرفی شد، از نظر قابلیت‌های سخت افزاری چندان تفاوت‌های زیادی با گوشی جی 3 نداشت و تنها تفاوت عمده‌ی مابین این محصولات مربوط به بهره‌مند جی 5 از پنل پشتی چرمی بوده است. انتظار می‌رود که ال‌جی بالاخره پرچمدار جدیدش را از مواد فلزی بسازد و دست از به کارگیری مواد پلاستیکی در ساختار پرچم دارانش بر دارد. به نظر شما ال‌جی برای سال 2016 چه برنامه‌ریزی کرده است و گوشی هوشمند جی 5 این شرکت با چه تدابیر جدیدی طراحی خواهد شد؟

منبع: androidheadlines

ارسال نظر