ال‌جی در CES 2016 از نمایشگر 77 اینچی و رول شدنی خود رونمایی می‌کند

تنها تا چند روز با برگزاری رسمی رویداد CES 2016 باقی مانده و طبیعی است که کمپانی‌های فعال در زمینه لوازم الکترونیکی و تجهیزات دیجیتال به سختی در تلاشند تا به بهترین شکل ممکن در این رویداد حضور پیدا کنند.

ال‌جی در CES 2016 از نمایشگر 77 اینچی و رول شدنی خود رونمایی می‌کند

به گزارش کلیک ، نمایشگاه CES 2016 همانند سال‌های گذشته، امسال هم در لاس وگاس ایالات متحده برگزار می‌شود و شاهد شرکت کمپانی‌های بسیار بزرگی نظیر سامسونگ و ... در این رویداد خواهیم بود. اما یکی دیگر از شرکت‌هایی که ظاهرا با برنامه‌ریزی دقیقی قصد پا گذاشتن به نمایشگاه CES 2016 را دارد، کمپانی کره‌ای ال‌جی است.

گفته شده که کمپانی ال‌جی محصولات هوشمند و الکترونیکی متنوعی را برای رویداد CES امسال آماده کرده و این محصولات شامل چند گجت الکتروینی، لوازم الکترونیکی و .... می‌شوند. بر اساس گزارشات اخیر به دست آمده، ظاهرا ال‌جی در رویداد CES 2016 از سیستم صوتی جدید X-Boom خود رونمایی خواهد کرد و چندین سیستم پخش صوتی را نیز معرفی می‌کند. اما این موارد تمام برنامه‌ریزی‌های ال‌جی برای رویداد CES 2016 محسوب نمی‌شوند.

1

بنا به تازه‌ترین گزارشات به دست آمده از منابع داخلی کره‌ای زبان، کمپانی ال‌جی قصد دارد که در رویداد CES امسال از تکنولوژی‌های جدید صفحه نمایش خود نیز رونمایی کند و در این راستا از نمایشگری 77 اینچی و از نوع OLED با قابلیت رول شدن کامل و انعطاف‌پذیری بسیار جالب توجه رونمایی خواهد کرد. صفحه نمایشی که ال‌جی در رویداد CES 2016 قصد رونمایی از آن را دارد یکی از بزرگ‌ترین صفحه نمایش‌هاییست که در طول تاریخ نمایشگاه CES از آن رونمایی شده و در عین حال از نظر طراحی هم کاملا منحصر به فرد خواهد بود چرا که به راحتی قابل رول شدن، خم شدن و .... است. به طور کلی کمپانی ال‌جی مدت‌هاست که بر روی پروژه‌ی طراحی و تولید صفحه نمایش‌های با قابلیات انعطاف بالا فعالیت می‌کند. ال‌جی حتی در دو گوشی جی فلکس (LG G Flex) و جی فلس 2 خود به نوعی از این سبک نمایشگرها که بیشتر حالتی خمیده دارند استفاده کرده است. به طور کلی ال‌جی همواره در زمینه‌ی تکنولوژی‌های مرتبط با صفحه نمایش دستگاه‌های هوشمند و تلویزیون‌ها بسیار فعال بوده است.

این شرکت کره‌ای در سال گذشته از نمونه‌ی 18 اینچی صفحه نمایش‌ تاشوی اختصاصی خود رونمایی کرد، از اینرو مشاهده‌ی رونمایی رسمی ال‌جی از تکنولوژی‌های تکمیل‌تر شده‌ی مرتبط با این موضوع در رویداد CES 2016 چندان هم دور از انتظار به نظر نمی‌رسد. ظاهرا در سمت مقابل کمپانی سامسونگ هم پروژه‌های عظیمی را به منظور طراحی صفحه نمایش‌های تاشو آغاز کرده است. کد اختصاصی پژوهش‌های سامسونگ در زمینه‌ی نمایشگرهای تاشو به طور اختصاصی "Project Valley" نامگذاری شده است. سامسونگ هم در زمینه‌ی صفحه نمایش‌ پیشرفت‌های چشمگیری داشته است، این شرکت کره‌ای در نمایشگاه IFA سال گذشته از پنل‌های نمایشگر تلویزیون کاملا شفاف رونمایی کرد. بنابراین ظاهرا هم اکنون در زمینه‌ی تکنولوژی‌های مربوط به صفحه نمایش، رقابت بسیار سختی مابین ال‌جی و سامسونگ در حال انجام است. مطمئنا مشاهده‌ی این رقابت در رویداد CES 2016 می‌تواند بسیار جالب توجه بوده و نهایتا جمع‌بندی کلی از پیشرفت‌های این دو شرکت را به سم و نظر دوستداران دنیای تکنولوژی و صفحه نمایش برساند.

2

خبر مربوط به برنامه‌ریزی ال‌جی به منظور رونمایی از صفحه نمایش 77 اینچی نوع OLED و رول شدنی آن از سوی منبع Korea Times ارائه شده است. اگر ال‌جی از این نمایشگر 77 اینچی رونمایی کند، رسما از بزرگ‌ترین صفحه نمایش ساخته شده توسط خود رونمایی کرده است. در این بین برخی از افراد معتقدند که شاید صفحه نمایش 77 اینچی و رول شدنی ال‌جی که در رویداد CES 2016 از آن رونمایی می‌شود در قالب یک تلویزیون هوشمند ارائه گردید و جنبه‌ای نو از دنیای تکنولوژی را به همراه داشته باشد. اما با وجود تمامی این تفاسیر یکی از اعضای داخلی شرکت ال‌جی به تازگی این چنین گفته است: "متاسفانه ما نمی‌توانیم در رابطه با جزئیات مربوط برنامه‌ریزی خود به منظور رونمایی از نمایشگرهای OLED در رویداد CES 2016 صحبتی داشته باشیم." بنا به ادعای برخی از منابع خبری، ظاهرا کمپانی ال‌جی در زمینه‌ی تولید پنل‌های OLED انعطاف‌پذیر و رول شدنی به درجه‌ای رسیده که بتواند تولید انبوه این محصولات را آغاز کند. در هر حال بهتر است تا آغاز رویداد CES 2016 صبور باشیم و ببینیم که ال‌جی برای این رویداد چه برنامه‌ریزی داشته و از چه تکنولوژی‌های جدیدی رونمایی می‌کند.

3

منبع: androidheadlines

ارسال نظر