رونمایی ال‌جی از تلویزیونی که مانند یک روزنامه لوله می‌شود

یکی از شگفت‌انگیزترین فناوری‌های عرضه شده در نمایشگاه CES 2016، یک تلویزیون قابل لمس و بسیار نازک است که می‌توانید مانند یک برگه روزنامه آن را لوله کرده و داخل جیب‌های خود قرار دهید. به گزارش کلیک، در میان تلویزیون‌های OLED خمیده، تلویزیون‌های دارای وضوح 8K و همچنین نمایشگرهای خودرو، چیزی که بیش از همه در نمایشگاه CES 2016 خودنمایی می‌کرد، یک صفحه نمایش نه تنها قابل لمس بلکه بسیار نازک (تنها 0.18 میلی متر) بود که می‌توانست مثل یک پوستر کاغذی لوله شود!

رونمایی ال‌جی از تلویزیونی که مانند یک روزنامه لوله می‌شود

به گزارش کلیک، در میان تلویزیون‌های OLED خمیده، تلویزیون‌های دارای وضوح 8K و همچنین نمایشگرهای خودرو، چیزی که بیش از همه در نمایشگاه CES 2016 خودنمایی می‌کرد، یک صفحه نمایش نه تنها قابل لمس بلکه بسیار نازک (تنها 0.18 میلی متر) بود که می‌توانست مثل یک پوستر کاغذی لوله شود!

نمایشگر OLED هیجده اینچی به شکل یک مخروط، لوله شده و روی یک پایه مشکی رنگ و درون یک جفت غلاف پلاستیکی ثابت شده است.

در روی سطح آن به شکل باورنکردنی، تصاویر مواجی از چشم اندازهای شهر به همراه سایر فیلم‌های دمو، مخالف با میزان انحنا نمایش داده می‌شوند.

اگر این نمایشگر ال‌جی را با دست‌های خود لمس کنید، حسی شبیه در دست گرفتن قسمتی از یک پوستر پلاستیکی را به شما می‌دهد و به راحتی خم شده، تاب برداشته و البته لوله می‌شود. این نمایشگر، هر چیزی را روی سطح شبه آینه‌ای خود نمایش می‌دهد. البته ما هنوز چند سالی با فراهم کردن الزامات ساخت این نمایشگر از جمله شارژ بی‌سیم، اتصال پورت‌های ورودی و دیگر نیازمندی‌های آن برای ارائه یک تلویزیون لوله شونده با عملکرد کامل، فاصله داریم.

رونمایی ال‌جی از تلویزیونی که مانند یک روزنامه لوله می‌شود

ال‌جی می‌گوید گام بعدی، بهبود اندازه‌های فراتر از 18 اینچ است. وضوح تصویر این نمایشگرها از 1200*810 شروع می‌شود و از آنجا که این صفحه‌نمایش‌ها OLED هستند و از مشخصات کیفیت تصویر مطلوبی (مثلاً نسبت کنتراست بالا) برخوردارند، برای شروع بسیار عالی به نظر می‌رسند.

اما شما چرا باید یک نمایشگر لوله شونده داشته باشید؟ یک مورد آشکار، جابجایی بدون زحمت آن است. شما می‌توانید این نمایشگر را به سادگی لوله کرده، داخل جیب‌های خود قرار داده و هر جایی که خواستید آن را همراه خود ببرید. پلاکاردی در غرفه ال‌جی در نمایشگاه CES 2016، مردم آینده را در حال مطالعه یک "روزنامه دیجیتالی" نشان می‌داد.

در هر صورت، ساخت نمایشگرهایی که هر روزه سبک‌تر و قابل‌حمل‌تر می‌شوند یک ترند اجتناب‌ناپذیر است.

منبع: cnet.com

ارسال نظر