پرچمداران 2016 سامسونگ و ال‌جی به اسکنر عنبیه چشم مجهز می‌شوند

صنعت گوشی‌های هوشمند پیشرفت فوق‌العاده‌ای یافته است.یکی از زمینه‌هایی که طی چند سال اخیر بهبودهای جالب توجه‌ای را شامل شده و استقبال کاربران از آن نیز چشمگیر بوده، مربوط به تکنولوژی‌های شناسایی افراد بوده است.

پرچمداران 2016 سامسونگ و ال‌جی به اسکنر عنبیه چشم مجهز می‌شوند

به گزارش کلیک، در ابتدا و طی چند سال اخیر اسکنرهای تشخیص اثر انگشت کاربر وارد صنعت گوشی‌های هوشمند شدند. تا چند سال گذشته، اگرچه استفاده از اسکنرهای تشخیص اثر انگشت کاربر چندان متداول نبود، اما هم اکنون می‌بینیم که اغلب پرچمداران کمپانی‌های مختلف به این اسکنرها تجهیز می‌شوند.

همچنین با ارائه‌ی تکنولوزی‌هایی همچون سیستم‌های پرداخت الکترونیکی، نیاز به استفاده از این اسکنرها به طرز چشمگیری افزایش یافته است. اما مطمئنا این تکنولوزی پابان ماجرا نخواهد بود، چرا که کمپانی‌های تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند همواره در پی ارائه‌ی تکنولوژی‌های منحصر به فرد و جدیدتری هستند. یکی از این تکنولوژی‌ها که هنوز به چندان متداول نشده، مربوط به اسکنرهای عنبیه‌ی چشم کاربر است. اسکنرهایی که می‌توانند با بررسی اطلاعات عنبیه‌ی چشم کاربر دستور قفل‌گشایی صفحه نمایش را صادر کنند. البته این تکنولوژی هم اکنون در برخی از گوشی‌های هوشمند ارائه شده، اما بدون تردید این فناوری هنوز جای پیشرفت داشته و به نوعی کامل نشده است.

حال و بر اساس تازه‌ترین اخبار به دست آمده، به نظر می‌رسد که دو کمپانی سامسونگ و ال‌جی با بررسی‌ها و مطالعات جامع خود سرانجام توانستند نسخه‌های کارآمد این تکنولوژی را به دست آورده و احتمالا در پرچمداران سال 2016 خود از آن استفاده کنند. گفته شده که اسکنرهای عنبیه‌ی چشم کاربر این دو کمپانی از نظر ضریب امنیت و قابل اعتماد بودن نسبت به اسکنرهای تشخیص اثر انگشت کنونی موجود در بازار بهتر عمل می‌کنند و به نوعی شاید کامل‌ترین تکنولوژی مربوط به اسکنرهای عنبیه‌ی چشم کاربر محسوب شوند.

1 البته همانطور که اشاره داشتیم علارغم اینکه تجهیز گوشی‌های هوشمند به اسکنرهای عنبیه‌ی چشم چندان متداول نشده، با این وجود برخی از کمپانی‌های تعدادی از محصلات خود را به نمونه‌های نه چندان پیشرفته‌ی اسکنرهای عنبیه‌ی چشم کاربر مجهز کرده‌اند. به عنوان مثال می‌توان به ویندوزفون‌های جدید مایکروسافت یعنی لومیا 950 و لومیا 950 ایکس ال اشاره کرد. اما گزارشات به دست آمده حاکی از آن است که اسکنرهای تشخیص عبینه‌ی چشم کاربر سامسونگ و ال‌جی بسیار پیشرفته‌تر از این اسکنرها بوده و این دو کمپانی کره‌ای تا حدی به این تکنولوژی اعتقاد دارند که قرار است پرچمداران سال خود را از این قابلیت بهره‌مند سازند. به طور کلی تجربه و آماز نشان داده که کاربران به این سبک از تکنولوژی‌ها علاقمندی خاصی نشان می‌دهند و از تجهیز گوشی‌های هوشمند به این نوع فناوری‌ها استقبال می‌کنند.

به طور کلی اخبار مربوط به این موضوع و استفاده‌ی دو کمپانی ال‌جی و سامسونگ از اسنکرهای عنبیه‌ی چشم کاربر موضوعی تازه نیست. پیش از این و حتی در زمانی که سامسونگ در شرف طراحی گوشی هوشمند گلکسی اس 5 بود، شایعاتی مبنی بر تجهیز این گوشی هوشمند به اسکنر عنبیه‌ی چشم منتشر شده بود. همچنین شایعات مشابه برای شرکت ال‌جی و گوشی هوشمند جی 3 نیز ارائه می‌شد. اما نهایتا دیدیم که این دو کمپانی کره‌ای محصولات پیشین خود را به اسکنر عنبیه‌ی چشم مجهز نکردند. دلیل این موضوع می‌تواند تکمیل نبودن این تکنولوژی در آن هنکام بوده باشد.

بنابراین و با توجه به اطلاعات ارائه شده، احتمالا پرچمداران بعدی سامسونگ و ال‌جی یعنی گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 7 و جی 5 به اسکنر عنبیه‌ چشم مجهز خواهند شد. البته هنوز صحت این اطلاعات به طور رسمی از سوی این دو شرکت کره‌ای به تایید نرسیده و حتی این دو کمپانی صحت این اطلاعات را رد هم نکرده‌اند. به نظر شما آیا گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ و یا جی 5 ال‌جی به اسکنر عنبیه‎ی چشم کاربر مجهز می‌شوند؟ بهره‌مندی احتمالی این دو محصول از اسکنر تشخیص عنبیه‌ی چشم کاربر چه عکس‌العملی را از سوی کاربران در پی خواهد داشت؟

منبع: techtimes

ارسال نظر