شکایت یک ایرانی از شرکت ال‌جی برای انفجار Optimus F6

به تازگی آقای محمد ستار که یک شهروند نیویورکی است به دلیل انفجاری گوشی Optimus F6 در جیبش و بروز سوختگی درجه دو و سه از شرکت کره‌ای ال‌جی شکایت کرد و دادخواست خود را به دادگاه فدرال بروکلین ارائه کرد.

شکایت یک ایرانی از شرکت ال‌جی برای انفجار Optimus F6

آقای ستار ۵۲ ساله بوده و یک متخصص IT محسوب است. با توجه به نام وی می‌توان حدس زد که احتمالا این فرد یک ایرانی ساکن ایالات متحده است. وی در محله کوئینز شهر نیویورک زندگی می‌کند و در یک بانک سرمایه گذاری واقع در منهتن (Manhattan) مشغول به کار است. ر روز سیزدهم ماه ژانویه آقای ستار با اتفاق عجیبی مواجه شد. طبق ادعای آقای لارنس گلدهیرش (Lawrence Goldhirsch) وکیل آقای ستار، گوشی هوشمند Optimus F6 کمپانی ال‌جی در شرایطی دچار انفجار شد که در جیب وی قرار داشته و دست او بر روی جیب واقع شده بود. بنابراین گوشی نه در وضعیت شارژ قرار داشته و نه ضربه‌ای به آن وارد شده تا منجر به بروز انفجار شود. اما گوشی هوشمند LG Optimus F6 به طور ناگهانی در جیب آقای ستار منفجر شده و با توجه به اینکه دست وی هم بر روی جیب قرار داشت، دو بخش از بدن او یعنی دست و پا این مرد دچار سوختگی درجه دو و سه شد.

به گزارش کلیک، شدت سوختگی ایجاد شده زیاد بوده و این موضوع منجر شد تا آقای ستار را سریعا به بیمارستان منتقل کنند. حال که چیزی در حدود سه ماه از بروز این حادثه گذشته، آقای ستار وکیل گرفته و از کمپانی کره‌ای ال‌جی شکایت کرده است. این اولین باری نیست که اتفاقی این چنینی برای یک گوشی هوشمند رخ می‌دهد. پیش از این بارها و بارها دیدیم که محصولات برندهای دیگری همچون اپل هم با مشکل این چنینی مواجه شدند. حتی یک گوشی از سری محصولات سامسونگ هم چند سال پیش با این حادثه مواجه شده‌ بود، اما نه به این شکلی که آقای ستار شرح داده است. گوشی سامسونگ کاربر مذکور به درون آب افتاده بود و وی برای خشک کردن آن، دستگاه را بر روی ماکروویو قرار داد و این موضوع منجر به انفجار گوشی و آتش گرفتن آن شد. آیفون‌های اپل هم پیش از این بازارها و بارها در شرایطی که به باتری آن‌ها صدمه وارد شده بود و یا به شارژرهای نامرغوب متصل بودند با مشکلات این چنینی مواجه شدند، اما وکیلی آقای ستار مدعی شده که گوشی LG Optimus F6 این فرد بدون دلیل و به طور کاملا ناگهانی در جیب وی منفجر شده است.

سال گذشته یک دستگاه گوشی وان‌پلاس وان هم در دهلی هندوستان به طور ناگهانی منجر شد. کاربران این محصولات در اغلب موارد عکس‌العمل‌های تند این چنینی نظیر عکس‌العمل آقای ستار را از خود نشان نمی‌دهند. در سمت مقابل شرکت‌هایی نظیر اپل همواره در قبال این موضوع بسیار سخاوتمندانه عمل می‌کنند و بارها و بارها دیده‌ایم که اپل با مشاهده اتفاقات این چنین یک آیفون جدید را به کاربر حادثه دیده هدیه می‌کند. حتی چندی پیش هم که یک آیفون اپل به دلیل استفاده از شارژری نامرغوب آتش گرفته بود، باز هم شاهد عکس‌العملی سخاوتمندانه از سوی اپل بودیم و این شرکت یک آیفون نو را به فرد حادثه دیده اهداء کرد. بدون تردید اهدای یک آیفون جدید و عکس‌العمل‌های این چنینی نشان از حرفه‌ای بودن یک کمپانی دارند. حال باید دید که ال‌جی در قبال این مسئله به وجود آمده چگونه عمل می‌کند!

منبع: androidheadlines

ارسال نظر