واکنش سریع نمایشگرهای جدید LG به لمس کاربر

ال جی از صفحه نمایش جدید LCD خود با اندازه ۵٫۷ اینچ و وضوح QHD و نسبت تصویر ۱۸:۹ رونمایی کرد. این نمایشگر دارای ضخامت بسیار کمی است و حساسیت آن هم نسبت به لمس کاربر بسیار زیاد است و سریعا واکنش نشان می دهد.

واکنش سریع نمایشگرهای جدید LG به لمس کاربر

به گزارش کلیک ، اخیرا بحث در مورد صفحه نمایش گوشی های هوشمند داغ شده است. انتظار می رود که اپل در پرچمدار بعدی خود یعنی آیفون ۸، از صفحه نمایش OLED استفاده کند. شرکت ژاپنی شارپ نیز اعلام کرده است که قصد دارد صفحه نمایش های OLED آیفون را در خطوط تولید شرکت فاکس کان در شهر ژنگژو واقع در چین تولید کند که باعث می شود هزینه تولید نمایشگرهای جدید آیفون ۸ کاهش پیدا کند.

از سویی دیگر ال جی که یکی از شرکت های پیشتاز است و یکی از رقبای جدی شرکت های بزرگی همچون سامسونگ محسوب می شود، از نمایشگر کوشی LCD جدید خود با وضوح QHD و انداره ۵٫۷ اینچ رونمایی کرد. با وجود اینکه بیشتر شرکت های تولید کننده در حال حرکت به سمت نمایشگرهای OLED هستند، ال جی هنوز به تولید نمایشگرهای LCD می پردازد و معتقد است این نمایشگرها توانایی های زیادی دارند؛ مثلا کیفیت همین نمایشگر جدید این شرکت از بسیاری از نمایشگرهای OLED بهتر است.

ضخامت این نمایشگر جدید تنها یک میلی متر است و علاوه بر برخورداری از وضوح QHD دارای نسبت تصویر ۱۸:۹ است. به کار گیری این نسبت تصویر جدید باعث شده است زاویه دید آن نیز افزایش پیدا کند. همچنین وجود این نسبت تصویر جدید باعث پیشرفت قابلیت مولتی تسک شده است؛ زیرا فضای بیشتر باعث می شود کاربران بتوانند از اپلیکیشن های بیشتری به صورت همزمان استفاده کنند.

تراکم پیکسل این نمایشگر، ۵۶۴ پیکسل در هر اینچ است و نسبت به لمس کاربر نیز حساسیت فوق العاده بالایی دارد و فوق العاده سریع عمل می کند. ال جی در این نمایشگر از فناوری اختصاصی خود یعنی in-Touch استفاده کرده است و حسگر تاچ را در خود نمایشگر تعبیه کرده است و پوشش شیشه ای روی صفحه نمایش را نیز حذف کرده است. این کار هم باعث شده است که ضخامت صفحه نمایش کاهش پیدا کند و هم باعث افزایش بسیار زیاد حساسیت و سرعت واکنش به لمس کاربر شده است.

مسئولان ال جی امیدوارند که این صفحه نمایش جدید بتواند تجربه ای کاملا متفاوت با نمایشگرهای قدیمی برای کاربران ایجاد کند.

ضخامت قاب اطراف این صفحه نمایش جدید به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. ضخامت قاب بالا و قاب اطراف نمایشگر به ترتیب به میزان ۲۰ و ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است و مصرف آن نیز نسبت به نمایشگرهای قبلی ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

ارسال نظر