نسل جدید شارژرهای بی سیم ال جی

ال جی اعلام کرد تکنولوژی شارژ بی سیم گوشی های هوشمند را مانند شارژ باسیم قدرتمند کرده است.

نسل جدید شارژرهای بی سیم ال جی

به گزارش کلیک، واحد توسعه و تحقیق ال جی روز پنجشنبه گفت که تکنولوژی بی سیم جدید خود را در سال آینده به تولید انبوه خواهد رساند.

این سیستم شارژ شامل یک ماژول انتقال ۱۵ وات است، که بار الکتریکی را به یک گیرنده داخل گوشی هوشمند می فرستد. این سیستم جدید می توانید یک باتری خالی را تا ۵۰ درصد، حداکثر در ۳۰ دقیقه شارژ کند. ال جی گفت این بدان معنی است که، عمل شارژ شدن گوشی می تواند سه برابر سریع تر نسبت به تکنولوژی شارژ بی سیم موجود انجام گیرد، که در حال حاضر با ارسال ۵ وات برق اتفاق می افتد.
ال جی با این تکنولوژی جدید شارژ، می تواند رقابت خود با اپل و دیگر سازندگان گوشی های هوشمند وارد مرحله جدیدی کند.
آنجلو زینو، تحلیل گر اطلاعات بازار جهانی تکنولوژی در این باره گفت: نظر ما این است که این صنعت به سرعت در حال مهاجرت به سمت تکنولوژی شارژ بی سیم است و به احتمال زیاد آیفون ۷، که انتظار می رود در ماه سپتامبر روانه بازار شود، شامل قابلیت شارژ بی سیم باشد. در حال حاضر رقبای اصلی مانند سامسونگ شارژ بی سیم را با دستگاه های خود عرضه می کنند، اما اپل احتیاط بیشتری می کند و ترجیح می دهد به جای این که جایگاه بالاتری داشته باشد، کیفیت بهتری را به مصرف کنندگان خود ارائه دهد و همین برای کاربران با ارزش تر است.
اپل هنوز تایید نکرده است که در حال کار بر روی شارژهای بی سیم است یا خیر و از اظهار نظر در این باره نیزخودداری کرده است.
شارژ بی سیم گوشی های هوشمند اتفاق جدیدی نیست. به عنوان مثال تکنولوژی شارژ بی سیم Powermat که در سال ۲۰۰۹ معرفی شد در حال حاضر تحت نام تجاری "نیم قلمی" یا Duracell به فروش می رسد.
زمانی که یک تکنولژی معرفی می گردد، همیشه این احتمال وجود دارد که در آینده نسخه های متفاوتی از آن ارائه شود. ولی چه چیزی باعث می شود مصرف کنندگان از استفاده از مدل قدیمی دست بکشند و رو به استفاده ار محصول جدید آورند؟ در پاسخ این سوال باید گفت، دقیقا همین کاری که ال جی کرده است. یعنی توسعه و بهبود عملکرد و کارایی محصول. چرا که کاربران همیشه به دنبال بهترین کیفیت و بالاترین بازده هستند و ظاهرا ال جی این مورد را خوب می داند. البته ال جی تنها چند سالی است که وارد عرصه تولید گوشی های هوشمند و لوازم جانبی آن شده است و به نظر تا چند سال آینده شاهد پیشرفت چشمگیر این شرکت هستیم.
منبع: cnbc
ارسال نظر