بررسی تخصصی ال جی V20

در این مطلب قصد داریم به بررسی مختصر ال جی V20 بپردازیم که به تازگی روانه بازار هند شده است. این گوشی از طراحی فوق العاده خوبی برخوردار نیست؛ اما در عوض دارای بدنه ای مستحکم با کیفیت ساخت بالا است.

بررسی تخصصی ال جی V20

کلیک - ال جی در اوایل سال جاری از گوشی V20 خود رونمایی کرد و این گوشی اولین گوشی هوشمندی است که با اندروید ۷٫۰ نوقا روانه بازار می شود. بالاخره ال جی این گوشی را روانه بازار هند کرد و به زودی برای خرید در فروشگاه های این کشور و همچنین سایت آمازون در دسترس خواهد بود.

جالب است بدانید ال جی برای هر یک از مشتریانی که می خواهند گوشی قدیمی خود را با V20 تعویض کنند، تخفیف خوبی در نظر گرفته است و به مشتریانی که این گوشی را می خرند یک هدفون B&O Play نیز به صورت رایگان هدیه می دهد. در این مطلب قصد داریم به بررسی مختصر این گوشی بپردازیم.

هنگامی که این گوشی را در دست می گیرد، اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند، کیفیت بالای ساخت بدنه این گوشی است. بدنه این گوشی از جنس یک آلیاژ آلومینیومی ریخته گری شده و شکل داده شده به نام AL6013 است. این آلیاژ از قدرت بالایی برخوردار است و در برابر خوردگی نیز مقاوم است. بدنه این گوشی از استاندارد MIL-STD-810G نیز برخوردار است که به معنای مقاومت این گوشی در برابر ضربه است. در مراسم رونمایی از این گوشی چند عدد از این گوشی برای سقوط از ارتفاع بر روی یک سطح سخت که مفروش نشده بود، مورد آزمایش قرار گرفتند. در این آزمایش گوشی ها از فاصله ۵ فوتی (در حدود۱٫۵ متر) به روی زمین انداخته شدند، در حالی که شرکت آسیب ندیدن را تنها برای سقوط از ارتفاع ۴ فوتی (در حدود ۱٫۲ متر) تضمین کرده است. با این حال پس از سقوط هیچ نوع خراشیدگی در بدنه گوشی مشاهده نشد.

lg-v20-top-hand-side-1500x1000_new

این گوشی بر خلاف برخورداری از بدنه ای مقاوم و با کیفیت ساخت بالا، دارای طراحی فوق العاده خوبی نیست. ابعاد این گوشی ۱۵۹٫۷۰*۷۸٫۱۰*۷٫۶۰ میلی متر است و وزن آن ۱۷۴ گرم است. لبه های این گوشی گرد است و حس تقارن خوبی را به کاربر القا می کند؛ اما ال جی ویژگی خاصی در طراحی این گوشی به کار نبرده است و یک گوشی با طراحی معمولی به بازار عرضه کرده است. می توان گفت ویژگی به منحصر به فرد طراحی مدولار که ال جی جی ۵ از آن برخوردار است، لزوما ویژگی بدی نیست. دکمه تنظیم صدای این گوشی در سمت چپ آن قرار دارد و دکمه پاور نیز در پشت آن تعبیه شده است.

نگه داشتن این گوشی با یک دست، بر خلاف برخورداری آن از یک صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی، زیاد سخت نیست. این گوشی از یک صفحه نمایش LCD Quantum IPS با اندازه ۵٫۷ اینچ و وضوح QHD برخوردار است و همانند گوشی V10 از صفحه نمایش دوم نیز برخوردار است. وضوح صفحه نمایش این گوشی فوق العاده است؛ اما رنگ های آن کمی اشباع شده به نظر می رسند.

lg-v20-hands-on-0028-970x647-c_new

صفحه نمایش دوم این گوشی درست در بالای صفحه نمایش اول آن قرار گرفته است که یک طرح مفهومی جالب است و می تواند برای دسترسی سریع به اپلیکیشن ها مورد استفاده گیرد. کاربران می توانند با کشیدن نواری که در سمت راست صفحه نمایش اصلی قرار دارد، به آن دسترسی پیدا کنند. کاربران می توانند میانبرها و موارد کنترل کننده در صفحه نمایش دوم را کنترل کنند و حتی می توانند انتخاب کنند که وقتی صفحه نمایش اصلی فعال است، این موارد در صفحه نمایش دوم نمایش داده شوند یا نه. تنها چیزی که با قطعیت در مورد صفحه نمایش دوم می توان گفت، عملکرد خوب آن است.

lg-v20-secondscreen-420-90_new

عملکرد کلی V20 کاملا قابل قبول است و کاربر در هنگام کار کردن با پرش و یا کندی سرعت مواجه نمی شود. رابط کاربری این گوشی خیلی شلوغ و پیچیده به نظر نمی رسد. این گوشی مجهز به سیستم روی تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ است و حافظه رم آن نیز ۴ گیگابایت است.

یکی از جذاب ترین بخش های این گوشی، دوربین آن است. دوربین اصلی این گوشی دوگانه است و از یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی (با لنزی با دریچه دیافراگم f/1.8) و یک لنز دوم ۸ مگاپیکسلی (با لنزی با دریچه دیافراگم f/2.4) تشکیل شده است. دوربین سلفی این گوشی، نیز یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با لنز زاویه عریض ۱۲۰ درجه و دریچه دیافراگم f/1.9 است. کیفیت دوربین اصلی این گوشی بیشتر از حد متوسط است؛ اما تاثیر استفاده از فناوری دوربین دوگانه در این گوشی به اندازه دوربین آیفون ۷ پلاس نیست. عریض بودن لنز دوربین سلفی این گوشی موجب شده است گرفتن عکس های سلفی گروهی راحت تر شود و برخی از کاربران از این ویژگی واقعاً استقبال می کنند.

lg-v20-first-look-14_new

در مورد کیفیت صوتی این گوشی هم باید گفت که از فناوری صوتی Hi-Fi DAC 32 بیتی برخوردار است که باعث می شود کیفیت صدای این گوشی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. ضبط صدا در هنگام فیلم برداری نیز با استفاده از فناوری HD Audio انجام می شود که باعث افزایش کیفیت ضبط صدا در هنگام فیلم برداری می شود. این گوشی از بلندگوی B&O Play برخوردار است که کیفیت صدای آن ها از حد متوسط کمی بالاتر است. یک باتری ۳۲۰۰ میلی آمپری قابل تعویض نیز نیروی این گوشی را تأمین می کند. حافظه داخلی این گوشی ۶۴ گیگابایت است و از کارت حافظه تا ظرفیت ۲ ترابایت نیز پشتیبانی می کند. از امکانات ارتباطی این گوشی می توان به پشتیبانی از شبکه ۴G LTE، وای فای، بلوتوث، مادون قرمز و فناوری USB OTG اشاره کرد.

lg-v10-review-16_new

ال جی V20 را باید با گوشی هایی همچون گلکسی اس ۷ اج سامسونگ و پیکسل گوگل مقایسه کرد. با توجه به طراحی خیلی خوب و سخت افزار قوی گلکسی اس ۷ اج سامسونگ و پشتیبانی قوی نرم افزاری از پیکسل گوگل، باید گفت که این گوشی رقبای سرسختی در بازار دارد. با این وجود استحکام و کیفیت ساخت بالای بدنه این گوشی، استفاده از دوربین دوگانه و صفحه نمایش دوم باعث شده است این گوشی به یکی از گوشی های خوب بازار تبدیل شود.

ارسال نظر