ال‌جی V30 مجهز به صفحه‌نمایش OLED است

رسانه کلیک - ال‌جی اعلام کرده است که جدیدترین پرچم‌دار این شرکت یعنی V30 در رویداد IFA در تاریخ ۹ شهریور ماه با صفحه‌‌نمایش OLED با نسبت تصویر ۱۸:۹ و وضوح QHD Plus رونمایی خواهد شد.

ال‌جی V30 مجهز به صفحه‌نمایش OLED است

طبق گفته ال‌جی، گوشی V30 مجهز به صفحه‌نمایش ۶ اینچی OLED با نسبت تصویر ۱۸:۹ به‌نام OLED Full Vision است. اندازه صفحه‌نمایش این گوشی نسبت به مدل قبلی خود یعنی V20 با صفحه‌نمایش ۵٫۷ اینچی بزرگ‌تر است؛ اما به دلیل کوچک‌تر بودن قاب اطراف صفحه‌نمایش آن، اندازه آن نسبت به V20 کوچک‌تر است. اندازه قاب قست بالا و پایین صفحه‌نمایش جدیدترین پرچم‌دار ال‌جی نسبت به مدل قبلی خود، به ترتیب ۲۰ و ۵۰ درصد کاهش یافته است. ال‌جی صفحه‌نمایش Full Vision با نسبت تصویر ۱۸:۹ را برای نخستین بار در G6 مورد استفاده قرار داد و اعلام کرده است که طول صفحه‌نمایش‌های گوشی‌های رده‌بالای این شرکت در آینده نسبت به عرض آن‌ها بیشتر خواهد بود و این موضوع باعث می‌شود کاربران در هنگام تماشای فیلم در این صفحه‌نمایش‌ها، بیشتر لذت ببرند.

در مورد استفاده از صفحه‌نمایش OLED هم باید گفت که ال‌جی در سال ۲۰۱۳ گوشی Flex را با همین نوع صفحه‌نمایش عرضه کرد و گوشی Flex 2 که در سال ۲۰۱۵ عرضه شد، نیز مجهز به همین نوع صفحه‌نمایش بود؛ اما این نخستین باری است که صفحه‌نمایش OLED در یک گوشی رده‌بالای این شرکت که به میزان انبوهی تولید خواهد شد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صفحه‌نمایش V30 دارای وضوح QHD Plus با وضوح ۱۴۴۰ در ۲۸۸۰ بوده و از ۴٫۱۵ میلیون پیکسل تشکیل شده است و قادر به بازآفرینی ۱۰۹ درصدی رنگ‌ها در استاندارد رنگ DCI-P3 و ۱۴۸ درصدی رنگ‌ها در استاندارد رنگ sRGB است. طبق گفته ال جی استفاده از صفحه‌نمایش OLED تجربه متفاوتی برای کاربران خلق می‌کند. ال‌جی قبلا نیز در ساخت برخی از تلویزیون‌های خود از نمایشگرهای OLED استفاده کرده است. صفحه‌نمایش جدیدترین پرچم‌دار ال‌جی از فناوری HDR 10 هم پشتیبانی می‌کند که باعث ایجاد کنتراست بهتر رنگ‌ها می‌شود.

لوگوی LG در پشت V30 است و این موضوع به معنای این است که نمایشگر این گوشی تا پایین آن کشیده شده است. ال‌جی مدعی است برای قاب قسمت پایین صفحه‌نمایش از فناوری جدیدی به نام bezel bending برای کشیده شدن صفحه‌نمایش تا پایین گوشی استفاده کرده است.

ال‌جی در این گوشی به جای شیشه از پلاستیک به عنوان لایه زیرین نمایشگر استفاده کرده است. در ضمن نمایشگر این گوشی توسط محافظ صفحه‌نمایش گوریلا گلس ۵ پوشانیده شده است و فناوری جدیدی در آن به کار گرفته شده است که مقاومت نمایشگر را افزایش می‌دهد و آن را در برابر شکسته شدن محافظت می‌کند. اطراف لایه شیشه‌ای بیرونی نمایشگر این گوشی منحنی بوده که جلوه زیبایی به آن بخشیده است.

به احتمال زیاد برخورداری از صفحه‌نمایش OLED برای گوشی‌های پرچم‌داری که از این پس عرضه خواهند شد، به یک استاندارد مهم تبدیل خواهد شد. البته سامسونگ از همان ابتدای تولید گوشی‌های سری گلگسی اس خود از نمایشگرهای AMOLED استفاده کرده و گلکسی اس ۸ نیز مجهز به نمایشگر OLED منعطف است.

شرکت‌های چینی سازنده گوشی هوشمند نیز گوشی‌های رده‌بالای مجهز به نمایشگر OLED را عرضه کرده‌اند و اپل نیز قصد دارد برای نخستین بار در آیفون ۸ از این نوع صفحه‌نمایش استفاده کند

ارسال نظر