معرفی رسمی نسخه بهره‌مند از تراشه اسنپدراگون ۶۵۲ گوشی LG G5

کمپانی کره‌ای ال‌جی به طور رسمی نسخه ضعیف‌تر و بهره‌مند از سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون ۶۵۲ پرچمدار جدیدش را معرفی کرد. این محصول با کد H850 شناخته می‌شود.

معرفی رسمی نسخه بهره‌مند از تراشه اسنپدراگون ۶۵۲ گوشی LG G5

همانطور که می‌دانید، ال‌جی در جریان کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ یا همان رویداد MWC 2016 به طور رسمی از پرچمدار سال ۲۰۱۶ خود یعنی گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ (LG G5) رونمایی کرد. این گوشی هوشمند با سبک طراحی منحصر به فرد و بدنه ماژولار خود توجه بسیاری از افراد را به سمت و سوی خود جلب کرد. پرچمدار ال‌جی از نظر قابلیت‌های پردازشی محصولی قدرتمند بوده و به تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام مجهز است، اما ظاهرا ال‌جی نسخه‌ای مجزا از این محصول را با تجهیز به تراشه اسنپدراگون ۶۵۲ کوالکام روانه بازار می‌کند!

اگر به خاطر داشته باشید، ماه گذشته شاهد انتشار مشخصات فنی یک گوشی هوشمند جدید برند ال‌جی در سایت GFXBench بودیم. این گوشی در سایت GFXBench با کد اختصاصی H850 معرفی شده بود و از تراشه اسنپدراگون ۶۵۲ کوالکام بهره می‌برد. حال مشخص شده که این گوشی در واقع نسخه‌ای از گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ بوده که قرار است در آن از سیستم روی چیپ اسنپدراگون ۶۵۲ کوالکام به جای تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده شود.

حتما می‌دانید که سیستم روی چیپ اسنپدراگون ۶۵۲ کوالکام یک تراشه میان رده محسوب می‌شود. این تراشه به پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای مجهز است که هسته‌های پردازشگر آن در دو خوشه مختلف دسته‌بندی می‌شوند. خوشه اول شامل چهار هسته Cortex A53 با فرکانس کاری ۱٫۴ گیگاهرتز بوده و خوشه دوم آن از چهار هسته Cortex A72 با فرکانس کاری ۱٫۸ گیگاهرتز بهره می‌برد. البته در سایت پانامایی کمپانی ال‌جی اشاره شده که ماکسیمم فرکانس کاری تراشه اسنپدراگون ۶۵۲ به کار گرفته شده در گوشی جی ۵ برابر با ۲٫۰ گیگاهرتز خواهد بود. بنابراین این احتمال وجود دارد که تراشه اسنپدراگون ۶۵۲ به کار گرفته شده در گوشی ال‌جی جی ۵ از این نظر دست‌خوش تغییراتی شده و تا حدی ارتقاء یافته باشد.

نسخه جدید و مجهز به سیستم روی چیپ اسنپدراگون ۶۵۲ کوالکام گوشی ال‌جی جی ۵ از نظر ظرفیت رم و حافظه داخلی شامل دو نسخه مختلف می‌شود. نسخه پایه‌ای آن از رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی بهره‌مند بوده و نسخه دیگر آن به رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی مجهز شده است. سایر خصوصیات و ویژگی‌های این محصول دقیقا مشابه با مشخصات فنی نسخه اصلی و مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ گوشی جی ۵ خواهد بود. بنابراین این محصول از صفحه نمایشی ۵٫۳ اینچی با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل یا اصطلاحا QHD، دوربین اصلی دوگانه، باتری ۲۸۰۰ میلی آمپر ساعتی و سیستم عامل پیش فرض اندروید ۶٫۰ مارشمالو بهره می‌برد.

به گزارش کلیک، ظاهرا ال‌جی در آمریکای لاتین به طور رسمی نسخه بهره‌مند از تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام را عرضه نمی‌کند و به جای آن تنها نسخه مجهز به سیستم روی چیپ اسنپدراگون ۶۵۲ کوالکام در این منطقه عرضه می‌شود. متأسفانه هنوز اشاره دقیقی به قیمت این نسخه از گوشی جی ۵ و همچنین امکان عرضه آن در سایر بازارهای جهانی نشده است.

منبع: gsmarena

ارسال نظر