فروشگاه آنلاین لوازم جانبی اختصاصی ال‌جی جی ۵ راه‌اندازی شد

کمپانی ال‌جی به طور رسمی فروشگاه آنلاین لوازم جانبی اختصاصی گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ را راه‌اندازی کرد. این فروشگاه با آدرس lgfriends.com قابل دسترسی است.

فروشگاه آنلاین لوازم جانبی اختصاصی ال‌جی جی ۵ راه‌اندازی شد

ال‌جی در جریان رویداد MWC 2016 یا همان "کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶" به طور رسمی از گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ به عنوان پرچمدار سال ۲۰۱۶ خود پرده‌برداری کرد. این گوشی هوشمند نسبت به سایر محصولاتی که در جریان رویداد MWC 2016 معرفی شده بودند کاملا متفاوت بود. ال‌جی بدنه گوشی جی ۵ خود را به شکل منحصر به فرد و ماژولاری طراحی کرد. بخش زیرین بدنه فلزی این گوشی هوشمند قابل جداسازی بوده و از این طریق دسترسی کاربر به باتری دستگاه امکان‌پذیر می‌شود. همچنین این امکان فراهم آمده تا کاربران بتوانند با جداسازی این بخش ماژولار گوشی، ماژول‌ها و لوازم جانبی خاصی را به آن متصل کرده و از قابلیت‌های آن‌ها بهره ببرند.

به عنوان مثال ماژولی با نام LG Cam Plus در کنار گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ معرفی شد که با اتصال به بدنه دستگاه، قابلیت‌های کاربردی آن به منظور عکس‌برداری را افزایش می‌دهد. همچنین این ماژول به یک باتری ۱۲۰۰ میلی آمپر ساعتی داخلی نیز مجهز است و با اتصال آن به گوشی ال‌جی جی ۵ ظرفیت باتری آن ۱۲۰۰ میلی آمپر ساعت افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این ماژول‌های اختصاصی که قابلیت نصب مستقیم به بدنه گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ را داشتند، کمپانی ال‌جی از لوازم جانبی منحصر به فرد دیگری نیز برای گوشی ال‌جی جی ۵ رونمایی کرد. این لوازم جانبی با گوشی هوشمند جی ۵ همگام‌سازی شده و قابلیت‌های خاصی را ارائه می‌کنند. به عنوان مثال دوربین LG Cam 360 یک نمونه از این لوازم‌های جانبی بود که به کاربر اجازه می‌دهد با استفاده از گوشی ال‌جی جی ۵ آن را کنترل نماید. ال‌جی به طور کلی این ماژول‌ها و لوازم جانبی اختصاصی گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ را با نام لقب "Friends" معرفی کرد. تا پیش از این تنوع این محصولات بسیار محدود بود. به بیان دیگر تا پیش از این LG Cam Plus، LG HiFi Plus، LG 360 VR، LG 360 Cam، Rolling Bot و هدفون LG Tone Platinum تنها لوازم جانبی‌هایی بودند که برای گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ معرفی شدند. بنابراین هنوز تنوع این محصولات به اندازه کافی نرسیده بود و همچنین محل مناسب و قابل اطمینانی به منظور خرید این محصولات توسط کاربران در نظر گرفته نشده بود. حال ال‌جی این مشکل را حل کرده است.

کمپانی ال‌جی اوایل ماه جاری کنفرانسی اختصاصی را برگزار کرد و در جریان این کنفرانس که برای توسعه دهندگان و افراد مستعد در دنیای تکنولوژی برگزار شده بود، ال‌جی از کیت‌های توسعه نرم افزاری و سخت افزاری مورد نیاز به منظور ساخت لوازم جانبی اختصاصی گوشی ال‌جی جی ۵ رونمایی کرد. در جریان این کنفرانس، ال‌جی توسعه دهندگان مستعد و افراد علاقمند به دنیای تکنولوژی را ترغیب کرد تا به طرح نمونه‌های جدید و نوآورانه‌ای از ماژول‌ها و لوازم جانبی اختصاصی برای گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ بپردازند. ال‌جی همچنین قول داد که وب‌سایتی اختصاصی به منظور عرضه لوازم جانبی گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ که با لقب "Friends" یا "دوستان" معرفی می‌شوند، راه‌اندازی نماید. حال این موضوع هم به حقیقت پیوسته است!

به گزارش کلیک، ال‌جی به طور رسمی وب‌سایت lgfriends.com را به منظور فروش لوازم جانبی و ماژول‌های اختصاصی گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ راه‌اندازی کرد. بنابراین هم اکنون افراد علاقمند می‌توانند از یک منبع کاملا معتبر و قابل اطمینان نسبت به خرید این ماژول‌ها اقدام کنند. علاوه بر این موضوع، کمپانی ال‌جی عنوان کرده که محصولات و طرح‌های نوآورانه توسعه دهندگان و افراد علاقمند به ساخت ماژول‌های اختصاصی برای گوشی ال‌جی جی ۵ نیز به طور مستقیم در این سایت قرار داده می‌شوند و به فروش خواهند رسید. البته بدون تردید برای انجام این موضوع فیلترها و شرایط خاصی وجود دارد، اما در هر صورت عرضه طرح‌های نوآورانه افراد در وب‌سایت رسمی که شرکت ال‌جی به منظور فروش لوازم جانبی اختصاصی گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ راه‌اندازی کرده امری به واقع جالب توجه است.

در این بین ال‌جی هیچ اشاره‌ای به این موضوع نداشته که آیا سبک طراحی بدنه ماژولاری که در گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ به کار گرفته شده در سایر پرچمداران بعدی سری جی این شرکت نیز ارائه می‌شوند یا خیر! به بیان دیگر هنوز نمی‌دانیم که پرچمدار سال آینده ال‌جی هم به بدنه‌ای ماژولار مجهز می‌شود یا خیر! بدون تردید چنانچه ال‌جی قصد داشته باشد که این سبک از طراحی بدنه را در پرچمداران آینده خود نیز ادامه دهد، افراد بیشتری نسبت به ارائه ایده‌های جدید برای طراحی لوازم جانبی اختصاصی گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ وارد عمل می‌شوند. چرا که اگر پرچمداران آینده ال‌جی هم به بدنه‌ای ماژولار مجهز شوند، ماژول‌های اختصاصی توسعه داده شده برای گوشی ال‌جی جی ۵ تنها مختص این محصول نبوده و در آینده نیز قابل فروش خواهند بود. به نظر ما اگر ال‌جی قصد نداشت که این روند و سبک طراحی را ادامه دهد، هیچ‌گاه وب‌سایتی رسمی به منظور فروش لوازم جانبی اختصاصی گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ را راه‌اندازی نمی‌کرد.

۱

منبع:

androidheadlines

ارسال نظر