زندگی بدون دردهای جسمانی را تجربه خواهیم کرد؟

برخی از افراد در طول عمرشان هیچ درد جسمی یا فیزیکی را احساس نمی کنند که بخواهند برای تسکین دردهایشان به مصرف داروها پناه ببرند. اما برعکس افراد دیگری هستند که حداقل ماهی یک بار با دردهای جسمانی در نقاط مختلف بدن شان مواجه می شوند. به همین دلیل محققان مطالعات جدیدی را برای مبارزه با احساس درد فیزیکی و جسمانی آغاز کردند.

زندگی بدون دردهای جسمانی را تجربه خواهیم کرد؟

اما برعکس افراد دیگری هستند که حداقل ماهی یک بار با دردهای جسمانی در نقاط مختلف بدن شان مواجه می شوند. به همین دلیل محققان مطالعات جدیدی را برای مبارزه با احساس درد فیزیکی و جسمانی آغاز کردند.

به گزارش کلیک، گروهی از محققان انگلیسی موفق به کشف علت دردهای جسمانی و فیزیکی شده اند که می تواند راه حلی برای پایان دادن به این دردها باشد. راه حل قدیمی که برای پاسخ به یک سوال از روش انتها به ابتدا استفاده می شد.

پرفسور John Wood نویسنده این مقاله می گوید: « بعد از یک دهه بررسی داروهای مختلف اکنون به این نتیجه رسیده ایم که کانال یونی Nav۱.۷ عنصری حیاتی در دردهای انسانی محسوب می شود.» پرفسور وود و همکارانش در این مطالعه افرادی را مورد بررسی قرار دادند که دچار جهش ژنتیکی خاصی بوده و تحت هیچ شرایطی درد را احساس نمی کردند.

مطالعات محققان در سال ۲۰۰۶ میلادی نشان داده بود، Nav۱.۷ کانال سدیمی در انسان های معمولی است که نقش بسیار مهمی را در ارسال سیگنال های درد ایفا می کند. کانال Nav۱.۷ در افرادی که دردی احساس نمی کنند، غیرفعال است.

اما محققان انگلیسی یک گام فراتر رفته و به این نتیجه رسیدند، انسان هایی که کانال سدیم Nav۱.۷ در آنها غیرفعال است و همچنین موش های آزمایشگاهی که در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفته بودند، ترکیبات مخدر طبیعی بیشتر از سطح معمولی تولید می کنند و این ترکیبات حلقه گمشده زندگی بدون درد هستند.

محققان با استفاده از این روش دریافتند، راز زندگی بدون درد در ترکیبات مخدر نهفته و این تیم معتقد است ترکیب مخدرهای با دوز پایین و Nav۱.۷ می تواند زندگی بدون درد در افرادی که با جهش های نادر مواجه بودند را شبیه سازی کند. نتایج این بررسی با موفقیت بر موش های اصلاح نشده مورد آزمایش قرار گرفت.

منبع : خبرگزاری مهر

ارسال نظر