حذف پورت Lightning از آیفون در آینده ای نزدیک!

بعد از جنجال های فراوان، اپل پورت ۳٫۵ میلیمتری معروف را از آیفون حذف و به جای آن پورت لایتنینگ را در آن تعبیه کرد. حالا، صحبت هایی راجع به ضرورت حذف این پورت از آیفون مطرح شده است!

حذف پورت Lightning از آیفون در آینده ای نزدیک!

به گزارش کلیک، اپل به سوی آینده ی بی سیم پررنگ و برجسته ای در حال حرکت است؛ آینده ای که در آن آیفون و قادر خواهند بود تا به طور بی سیم اطلاعاتشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. همچنین، باتری های آن ها احتمالا بدون هیچ گونه سیمی شارژ خواهند شد. اما مسیر مذکور با وجود آداپتور ها و دانگل هایی هموار می شود که پروسه کلی احساس و تجربه کاربر از استفاده از این دستگاه ها را مشخص می کنند. نکته ای که در این جا مطرح است، عدم سازگاری آیفون ۷ و جدیدترین نسخه مک بوک پرو است!

در واقع، برای اتصال آیفون ۷ به مک بوک پرو به یک مبدل Lightning به USB-C و یا یک کابل جدید نیاز خواهید داشت. به هر ترتیب ممکن، یک هزینه اضافی شامل حال کسانی خواهد شد که بخواهند این دو دستگاه را به یکدیگر متصل کنند و اطلاعاتشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

علاوه بر این، برای استفاده از هدفون های سیم دار آیفون با نسخه جدید مک، شما نیاز به استفاده از مبدل جک ۳٫۵ میلی متری هدفون خواهید داشت که در جعبه آیفون ۷ تعبیه شده است. در مسیر آینده درخشان بی سیم اپل، اپل بر خلاف آیفون، زورش نرسید که جک ۳٫۵ میلی متری معروف هدفون را از مک حذف کند و قاعدتا این عمل باید اخیرا در دستور کار متخصصین اپل قرار گرفته باشد.

در حال حاضر، کاربران برای این منظور که خیالشان از بابت استفاده همه جانبه و بدون مشکل از هدفون با این محصول راحت باشد، می بایست از دو مبدل USB-C به جک ۳٫۵ میلی متری و نیز USB-C به پورت لایتنینگ استفاده کنند که این خود یک معضل برای کاربران به حساب می آید؛ تصور کنید هر جا که می روید باید این مبدل ها را در کنار خود داشته باشید تا مبادا لذت گوش دادن به موزیک های مورد علاقه تان با استفاده از هدفون از دست برود!

در حقیقت، اگر بخواهیم ریزبینانه به این مسئله بنگریم، مشکل اصلی پورت اختصاصی لایتنینگ بر روی آیفون و آیپد است.

چند سال پیش، اپل پورت ۳۰ پینی بر روی آیفون را با یک کانکتور Lightning برگشت پذیر جا به جا کرد که در حال حاضر در تمام آیفون ها و آی پد ها جایگزین شده است. در واقع این سادگی در محصولات می تواند دوست داشتنی باشد، اما در حال حاضر کاربران کمی سردرگم شده اند. USB-C بسیار برای آینده بهتر و کاربردی تر است. این پورت به ما اجازه می دهد تا آیفون های جدید را به سادگی هر چه تمام تر به مکینتاش های جدید متصل کنیم و هدفون های USB-C را در تمامی محصولات اپل به راحتی استفاده نماییم. حتی می توان در این جا این مسئله را ذکر کرد که شاید در آینده ای نه چندان دور اپل یک شارژر USB-C ارائه دهد که آیفون ها و مک ها را با هم از طریق همین پورت شارژر کند! تصورش هم فوق العاده است!

البته برخی ممکن است بگویند اپل پورت لایتنینگ را از محصولات حذف نخواهد کرد. هر چه باشد، تمام سازندگان لوازم جانبی آیفون با پرداخت حق اشتراک، از نشانه Made for iPhone بهره می برند و اپل دوست ندارد تا این پول اضافی را از دست بدهد. دیگران ممکن است بگویند که آینده بی سیم اپل تقریبا در همین روزها به تحقق پیوسته است و AirPods ها دال بر این موضوع هستند. اتصالات سریع و یکپارچه و سرعت انتقال داده بالاتر می تواند روزیانتقال داده از آی فون به مک و بالعکس را تسهیل کند؛ بنابراین می توان از این بحث نتیجه گرفت که اپل به احتمال قوی تا چند سال آینده نیز از پورت لایتنیگ استفاده خواهد کرد و سپس در زمانی که دیگر خبری از هیچ گونه سیمی در اتصالات نیست، آن را حذف می کند، چون دیگر هیج پورتی بر روی آن نیست که به سیمی نیاز داشته باشد!

اما تا زمانی که چنین آینده فوق العاده ای از راه برسد، می بایست با خرید مبدل ها و دانگل های اضافی نیاز های خود را برطرف کنیم. البته همین موضوع باید اپل را به فکر جایگزینی USB-C با لایتنینگ بیندازد؛ اتفاقی که باعث خواهد شد کاربران به جان عزیزان اپل دعا کنند!

البته اتفاقی که اخیرا رخ داد، همه کاربران اپل و علاقه مندان به این برند را تعجب زده کرد. ویژگی MagSafe's coffin در مک بوک توسط اپل حذف شد تا شگفتی دیگری رقم بخورد. باید اظهار داشت که کاربران اپل دیگر انتظار حذف این قابلیت را نداشتند. اما اگر به نیمه پر لیوان نگاه کنیم، شاید بتوان امیدوار بود که اپل در قدم بعدی پورت لایتنینگ را حذف کند و شر را بکند!

ارسال نظر