ارزش سهام لینکدین چهل درصد افت کرد

ظاهراً سال جدید، تا به این جا برای کسب و کار شبکه اجتماعی لینکداین خوش یمن نبوده و سهام این شرکت با افت محسوسی مواجه شده است.

ارزش سهام لینکدین چهل درصد افت کرد

به گزارش کلیک، سهام این شرکت چهل درصد و به میزان 10 میلیارد دلار در معاملات بازار در اوایل صبح جمعه افت کرد. در حالی که مدیران این شرکت در حال تلاش برای بهبود رتبه خود بودند، سهام لینکداین با ورود به جلسه معاملاتی امروز، با بدترین عملکرد روزانه از سال 2011 به بعد مواجه شد.
طبق آمار خود شرکت، درآمد سه‌ ماهه چهارم سال از برآوردهای تحلیل‌گران بیشتر بوده، اما این موضوع نتوانسته از افت سهام این شرکت، پس از ساعت‌ها معامله در روز پنجشنبه جلوگیری کند. این شرکت انتظار بازده 820 میلیون دلاری و درآمد غیر GAAP (اصول حسابداری پذیرفته شده همگانی) 55 سنت به ازای هر سهم را داشت و این در حالی است که وال استریت انتظار 870 میلیون دلار بازده و 75 سنت درآمد به ازای هر سهم را داشت. علاوه بر این، دستورالعمل لینکداین برای EBITDA (درآمد پیش از محاسبه سود، مالیات و استهلاک) نزدیک به 25 میلیون دلار کمتر از حد انتظارات وال استریت بود.
جف واینر، مدیرعامل لینکداین گفت: استراتژی ما در سال 2016 بر ابتکارات کمتر اما با ارزش و تاثیر بیشتر و با هدف تقویت و اعمال نفوذ در سبد پروژۀ کسب و کار متمرکز خواهد بود. تاکید بیشتر بر سادگی، تعیین اولویت و ROI نهایی و تاثیر سرمایه‌گذاری، از نقشه راه ما پشتیبانی می‌کند.
قیمت سهام لینکداین در سال 2016 تا کنون 50 درصد افت داشته است. در سه‌ماهه چهارم سال 2015بازده سود لینکداین 34 درصد بیشتر از سه‌ماهه چهارم سال گذشته بود. با این حال،لینکداین سال گذشته را در حالی به پایان رساند که 414 میلیون نفر به عضویت آن در آمده بودند.
دوران سخت لینکداین با اطلاعیه روز پنج‌شنبه در مورد توقف فروش اگهی در گزارش Ad Age همراه شد. یک سال است که شرکت شروع به استفاده از این فناوری کرده که به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد به داده‌های کاربری دسترسی داشته و فید اخبار لینکداین را هدف تبلیغات قرار دهند؛ شبیه آنچه در فیسبوک و توییتر انجام می‌شود.
به گفته شرکت ممکن است با این کار 50 میلیون دلار از بازده این فعالیت کم شود؛ حتی با اینکه هزینه نگهداری و گسترش این نوع بازاریابی بسیار بالا است. رئیس امور مالی لینکداین، استیو سوردلو بیان کرد: درحالی که تقاضای اولیه ثابت بود، نتیجه از آن چه که پیش بینی کرده بودیم به منابع بیشتری نیاز داشت.

منبع : digitaltrends

ارسال نظر