ساخت روتر مخصوص گیمرهای حرفه ای توسط لینکسیس

یکی از دغدغه هایی که همیشه گیمرها دارند، اجرای بازی با سرعت بالا است و در واقع گیمرهای حرفه ای حاضرند برای رسیدن به این هدف هر پولی خرج کنند. شرکت Linksys نیز از این فرصت استفاده کرده و این دغدغه گیمرها را مورد هدف قرار داده است.

ساخت روتر مخصوص گیمرهای حرفه ای توسط لینکسیس

به گزارش کلیک ، سرعت حرف اول را برای گیمرها می زند بنابراین شرکت Linksys قصد دارد تا با سرعت روترهای وایرلس خود، سرعت بازی ها را نیز افزایش دهد. دو روز پیش این شرکت از روتری تحت عنوان WRT32X رونمایی کرد که سیستم اولویت بندی Killer در آن تعبیه شده است. Killer نام یک برند در فناوری بی سیم است که غالبا در دستگاه های بازی که به آخرین فناوری ها مجهز می باشند، دیده می شود. این سیستم، ترافیک اینترنت را بر اساس چیزهایی که برای گیمرها از بالاترین درجه اهمیت برخوردار است، اولویت بندی می کند. به عبارت ساده تر از دید سیستم Killer ، بازی گیمرها مهم تر از هر چیزی است.

تاکنون فناوری شبکه بندی Killer که توسط شرکت Rivet Networks ساخته شده است در کامپیوتر های شخص (PC) وجود داشته است و نه در روترها. این بدان معنا است که گیمرها می توانستند ترافیک اینترنت خود را اولویت بندی کنند ولی قادر به الویت بندی ترافیک افراد دیگری که از آن شبکه استفاده می کردند، نبودند.

روتر WRT32X اولین روتری است که سیستم اولویت بندی Killer در آن تعبیه شده است و این سیستم باعث خواهد شد تا اساسا داده های مرتبط با بازی به عنوان اولویت اول این روتر محسوب شوند. این داده ها می توانند شامل تماس های صوتی (صحبت هایی که بین هم تیمی ها در طول بازی رد و بدل می شوند) و ویدیو (برای کسانی که بازی های خود را به صورت زنده استریم می کنند) شوند. پس از این داده ها، دانلود های بزرگ در جایگاه بعدی قرار دارند.

واضح است که گیمرها حاضرند برای هر چیزی که بهبودی در بازیشان ایجاد کند هزینه کنند و هدف Linksys این است که WRT32X برای کسانی که قصد داشتن یک روتر تمام عیار را دارند، خرید ایده‌الی باشد.

با این حال باید منتظر ماند و دید که آیا این دستگاه واقعا می تواند تاثیر بسیار خوبی در سرعت و عملکرد بازی داشته باشد یا خیر. اما از طرفی با نگاهی به فناوری اولویت بندی Killer که به سال ۲۰۱۵ باز می گردد و طبق یافته های سایت PC Gamer این روتر نتوانسته است نمره قابل قبولی در بنچمارک ها بدست آورد و تفاوت چشمگیری در سرعت بازی ها در هنگام استفاده از این روترها دیده نشد.

در واقع WRT32X یک تغییر و نوآوری در روترهای WRT فعلی شرکت Linksys محسوب می شود که البته هیچ کدام از آن ها در ماه گذشته در لیست ارائه شده توسط سایت PC Gamer به عنوان بهترین روترهای مخصوص بازی قرار نداشتند. البته هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و شاید سال بعد این اتفاق رخ دهد. روتر گیمینگ WRT32X قرار است با قیمت ۲۹۹٫۹۹ و طی بهار آتی به بازار عرضه شود.

ارسال نظر