لایو یوتیوب به نرم افزار دوربین گوشی های هوشمند اضافه می شود

رسانه کلیک - قابلیت لایو یوتیوب که هم اکنون در این پلتفرم به کاربران امکان ارسال ویدیو زنده را می دهد، به زودی وارد اپلیکیشن پیش فرض برخی مدل های گوشی هوشمند می شود.

لایو یوتیوب به نرم افزار دوربین گوشی های هوشمند اضافه می شود

به گزارش کلیک به نقل از ورج؛ لایو یوتیوب هم اکنون در اختیار کاربران مرورگر کروم قرار دارد. با استفاده از این قابلیت، کاربران می توانند بدون هیچگونه تجهیزات اضافه و تنها با یک کامپیوتر و هر کدام از نسخه های گوگل کروم، ویدیوهای زنده ارسال کنند.

طبق اعلام یوتیوب، این قابلیت که قرار است وارد مرورگرهای دیگر نیز شود، به زودی کاربران برخی گوشی های هوشمند از برندهای ایسوس، ال جی، موتورولا، نوکیا و سامسونگ را قادر می سازد تا از طریق اپلیکیشن پیش فرض دوربین، ویدیوهای زنده ارسال و استریم کنند؛ قابلیتی که در اینستاگرام و فیس بوک شاهد هستیم.

در حال حاضر، برای استفاده از لایو یوتیوب از طریق مرورگر کروم، کاربر باید به قسمت YouTube Live مراجعه یا اینکه در نوار بالای سایت روی آیکن دوربین، گزینه Go Live را انتخاب کند. قبل از اینکه عملیات استریم ویدیوی زنده آغاز شود، یوتیوب با استفاده از شماره موبایل هویت کاربر را بررسی می کند که این فرآیند احراز هویت حداکثر 24 ساعت زمان می برد.

هنگامی که هویت شما برای یوتیوب به درستی تعیین شد، دیگر می توانید هر موقع که تمایل داشتید، در کسری از ثانیه اقدام به ارسال ویدیوی زنده در این شبکه مجازی کنید. برای استفاده از این امکان در سیستم عامل اندروید و آی او اس لازم است نرم افزارهای استریم اینکدر (encoder) روی گوشی نصب باشد. در واقع، یوتیوب تصمیم گرفته کار را برای کاربران راحت تر کرده و بدون نیاز به نصب برنامه اضافه و تنها از طریق نرم افزار دوربین امکان استفاده از لایو یوتیوب را در اختیار کاربران قرار دهد.

حال با راه اندازی این قابلیت، مثل همیشه این سوال مطرح می شود که کیفیت محتوای قرار داده شده در این سرویس استریم شخصی به چه صورت خواهد بود. نباید فراموش کنیم که پیش‌تر در یوتیوب شاهد واکنش های منفی ناشی از انتشار ویدیوهای لوگان پائول بودیم که تصاویری از خودکشی کاربران را به معرض نمایش می گذاشت. انتشار ویدیوهای غیر اخلاقی کودکان نیز از دیگر مصادیق سو استفاده از پلتفرم یوتیوب بوده که همه این موارد ممکن است نشانه ای برای سو استفاده از لایو یوتیوب باشد، چرا که ویدیوهای زنده از هیچگونه فیلتر امنیتی و ویرایشی عبور نمی کنند.

ارسال نظر