تعیین کیفیت لوگوی شرکت ها با استفاده از هوش مصنوعی

لوگو رنک (Logo Rank) یک ابزار آنلاین است که با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی می تواند میزان منحصربه فرد بودن یک لوگو را تشخیص دهد.

تعیین کیفیت لوگوی شرکت ها با استفاده از هوش مصنوعی

این ابزار با بررسی سه معیار زیر و تکیه بر تکنیک های یادگیری عمیق یک لوگو را آنالیز می کند:

  1. منحصر به فرد بودن
  2. خوانایی
  3. رنگ و کنتراست

با کلیک بر روی گزینه Random در وب سایت ( http://brandmark.io/logo-rank/ ) می توان عملکرد این سیستم را ارزیابی کرد. همچنین قابلیت آپلود لوگوی دلخواه کاربر نیز در همین صفحه وجود دارد (حالت پیشنهادی برای آپلود لوگو، مربع است).

نکته جالب در نتایج این سایت، کسب امتیاز پایین توسط بیشتر لوگوهای شرکت های بزرگ است، برای مثال درباره لوگوی شرکت اپل، اگرچه امتیاز کسب شده بسیار پایین است، اما این شرکت توانسته این طرح ساده را با موفقیت در ذهن افراد ثبت کند.

سازنده این ابزار می گوید: «لوگوهای زیبایی از برندهای مطرح در این سایت امتیاز بالایی کسب نمی کنند، در واقع این که یک لوگو چقدر می تواند خاص و زیبا باشد به هوش انسانی هم بستگی دارد و هوش مصنوعی به تنهایی نمی تواند در این مورد تصمیم گیری کند.

اما چرا از سایت لوگو رنک استفاده کنیم؟

دیتابیس سایت لوگو رنک شامل بیش از ۱ میلیون لوگو است و بررسی میزان شباهت لوگوی طراحی شده با آن ها می تواند کمک بسیاری به کاربر کند تا میزان منحصر به فرد بودن طرح خود را ارزیابی کند و با ایجاد تغییرات، احتمال موفقیت آن را افرایش دهد.

ارسال نظر