پروژه ساخت پل طبیعت در لندن لغو شد

پروژه پل-باغ لندن، پروژه‌ای بحث برانگیز بود که در روزهای اخیر خبر از لغو این پروژه به گوش می رسد و یکی از دلایل اصلی لغو این پروژه نیز مسائل مالی است.

پروژه ساخت پل طبیعت در لندن لغو شد

به گزارش کلیک ، شهردار لندن در رابطه با پروژه پل -باغ لندن رایزنی های بسیار زیادی انجام داده است و این پروژه در مرحله های اولیه نیز تایید شد ولی در نهایت موانع بسیار زیادی بر سر راه این پروژه قرار دارد.

این پروژه سرمایه گذاری عظیمی را می‌طلبد و در راه سرمایه گذاری این پروژه نام تعدادی از بازیگران نیز دیده می شود و هم چنین دولت نیز ذکر کرده بود که چیزی حدود ۶۰ میلیون یورو که تقریباً برابر با ۷۷٫۵ میلیون دلار است را به این پروژه اختصاص خواهد داد. با توجه به سرمایه گذاری های شده باز هم مخارج این پروژه بیش از برآوردها بوده است و سرمایه گذاران دیگر علاقه ای به همراهی با این پروژه را ندارند.

با توجه به هزینه های برآورد شده این پروژه هزینه ای بسیار بیش تر از برآورد ها داشته است و این هزینه اضافی چیزی حدود ۲۰۰ میلیون یورو برآورد شده است که با توجه به ریاضت های اقتصادی دیگر هیچ سرمایه گذار دولتی و یا خصوصی علاقه ای به همکاری با این پروژه را ندارد.

شایعاتی مبنی بر استفاده از مالیات های عمومی برای تکمیل این پروژه به گوش می رسید که شهردار لندن در اظهاراتی تأکید کرد که حتی یک پنی نیز از مالیات مردم در این پروژه استفاده نشده است.

شهردار لندن دلیل شکست این پروژه را برآورد های غلط از هزینه ها است و در ادامه افزوده است که اگر از ابتدا هزینه دقیق این پروژه معین می گردید دیگر نیازی به عقب نشینی سرمایه گذاران نبود.

کشمکش‌های زیادی بر سر این پروژه میان طراحان و سرمایه گذاران بوده است و در نهایت این پروژه در مراحل اولیه کنسل شد.

ارسال نظر