نگاهی به نرم افزار عکاسی فوق العاده Sony Xperia XZ

هدف از ارائه گوشی جدید سونی معرفی محصولی است که توانایی بی نظیری در عکاسی داشته باشد، از این رو سونی XZ را به دوربینی قدرتمند و کم نظیر مجهز کرده است. اما باید در نظر داشته باشید که هر سخت افزار قدرتمندی نیازمند نرم افزاری است که بتواند از تمامی پتانسیل آن استفاده کند.

نگاهی به نرم افزار عکاسی فوق العاده Sony Xperia XZ

کلیک- توانایی و پیشرفت نرم افزاری Xperia XZ در حد مطلوبی است. در IFA امسال بیشتر تغییرات نرم افزاری این گوشی مورد بررسی قرار گرفت و می‌توان با اطمینان اعلام کرد که XZ شما را ناامید نخواهد کرد. تنظیمات دستی دوربین مثل فوکوس دستی و سرعت شاتر بهبود یافته و بازه سرعت شاتر هم تا ۱/۴۰۰۰ افزایش پیدا کرده که البته عددی فوق‌العاده نیست اما می‌تواند تا حدود زیادی احتیاج عکاسان و علاقه‌مندان به عکاسی را رفع کند.

حساسیت به نور دوربین سلفی بهبود یافته و تا ISO6400 می‌رسد که سطحی قابل قبول است. استفاده از الگوریتم جدید شرکت سونی می‌تواند به کاهش نویز و بهبود ترکیب پیکسل‌ها کمک کند. جابه‌جایی بین تنظیمات سریع‌تر شده و تثبیت کننده‌ی جدید هم در هنگام فیلم برداری فعال می‌شود که به کاهش لرزش کمک شایانی خواهد کرد.

خبر خوشحال کننده این است که فیلم برداری ۴K به محصول جدید شرکت سونی برگشته و در قالب برنامه‌ای جدا از برنامه اصلی دوربین ارائه می‌شود. خبر ناراحت کننده این است که فیلم برداری ۴k ممکن است مثل گوشی‌های قبلی منجر به داغ شدن پشت Xperia XZ شود. البته این موضوع باید به صورتی دقیق بررسی گردد تا به این حدس و گمان‌ها پایان دهد.

برنامه استفاده شده برای دوربین Xperia XZ شاید به صورت کامل برای دیگر گوشی‌های سونی از جمله Xperia X Compact ارائه نشود چون تعدادی از توانایی‌های سخت افزاری XZ مثل تثبیت کننده ۵-Axis و فیلم برداری ۴k در دیگر گوشی‌ها وجود ندارد. Xperia XZ تا چند هفته‌ی آینده به بازار ارائه خواهد شد.

ارسال نظر