بررسی تخصصی مک بوک Air و مک بوک Pro 2016

شایعات مبنی بر آن است که اپل قرار است تولید مک بوک Air را متوقف کرده و مک بوک Pro جدید را با صفحه نمایش Thunderbolt 5K به بازار بفرستد.

بررسی تخصصی مک بوک Air و مک بوک Pro 2016

کلیک- اپل ممکن است که بخواهد تولید سری لپ‌تاپ‌های Air را متوقف کند. گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که غول آمریکایی فناوری تصمیم دارد تا تمرکز خود را بیشتر بر روی مک بوک Pro معطوف دارد تا مشخصات آن را به روز کرده و آن را از نو طراحی کند. به گزارش Apple Insider، مک بوک Air سال‌هاست که به‌روزرسانی نشده است که این مسئله موجب شده است تا شایعات در مورد تصمیم اپل مبنی بر عدم ادامه تولید این محصول به‌ جای ارتقا و به‌روزرسانی آن پخش شود. دلیل دیگر برای این شایعات شاید فروش بالاتر لپ‌تاپ‌های مک بوک Pro نسبت به لپ تاپ‌های مک بوک Air باشد.

compressed-uwhr111

در ضمن، شایعه شده است که مک بوک Pro جدید در سه ماهه چهارم امسال و بعد از رونمایی و عرضه سایر دستگاه‌های اپلی، یعنی آیفون ۷ و iPad mimi 5، معرفی و رونمایی خواهد شد.

اگر اخبار مربوط به مشخصات مک بوک Pro 2016 برای شما هم مهم است، بهتر است بدانید که انتظار می‌رود که این لپ‌تاپ طراحی صیقلی‌تر و سبک‌تری نسبت به اجداد خود داشته باشد. Bit Bag گزارش کرده است که این دستگاه جدید ممکن است حتی به نمایشگر ۵K Thunderbolt به همراه یک GPU یکپارچه نیز مجهز باشد. همچنین ادعاها حاکی از آن است که این لپ‌تاپ ممکن است به پنل لمسی OLED نیز مجهز بوده و طبق شایعات قرار است این پنل جای صفحه کلید را بگیرد!

گفته می‌شود که مک بوک Pro 2016 دارای درگاه USB نوع C است و یک ID لمسی یکپارچه نیز دارد که موجب بالا رفتن ضریب امنیتی دستگاه می‌شود. به ادعای گزارش‌ها، انتظار می‌رود که مک بوک جدید دارای پد لمسی با قابلیت استفاده از قلم اپل باشد (Apple Pencil). نسل آینده این قلم، طبق گفته‌ها، با نام Stylus با حسگر اینرسی شناخته می‌شود.

optimized-kida

طبق گزارش منتشر شده توسط Alphr از اطلاعات پتنت این دستگاه، ورودی حسگر اینرسی ممکن است هنگام عملکرد قلم استایلوس در یک یا چند حالت ورودی حسگر اینرسی مانند حالت ماوس هوایی ، حالت کنترل‌کننده دورانی، حالت فرمان هواپیما (joystick) و یا سایر حالت‌های ورودی حسگر درونی جمع‌آوری شود.

اگر اپل می‌خواهد نسخه جدیدی از لپ‌تاپ خود را ارائه دهد، انتظار می‌رود که این نسخه شامل پردازنده درونی Skylake با حافظه دستیابی اتفاقی (RAM) 8 گیگابایتی باشد. از سوی دیگر، گزارش‌هایی نیز منتشرشده‌اند مبنی بر این که مک بوک Pro 2016 به یک باتری با طول عمر بیش از ۱۰ ساعت مجهز شده است.

ارسال نظر