بررسی مشخصات MacBook Pro 2016

در این مطلب قصد داریم به بررسی کاملا مختصر MacBook Pro 2016 اپل بپردازیم و مزایا و معایب آن را بیان کنیم. این مطلب می تواند در تصمیم گیری برای خریدن یا نخریدن این مک بوک به شما کمک کند.

بررسی مشخصات MacBook Pro 2016

کلیک - کاملا مشخص است که اپل تلاش کرده است طراحی MacBook Pro 2016 را نسبت به مدل ۲۰۱۵ آن بهبود ببخشد؛ اما باز هم طراحی آن مطابق انتظار کاربران نیست. با این وجود نباید پیشرفت های این مدل نسبت به مدل های قبلی آن را نادیده گرفت؛ به عنوان مثال حافظه SSD به کار رفته در این مدل سریع تر است، از بدنه فلزی سبک تر و نازک تری برخوردار است، مجهز به حسگر اثر انگشت اختصاصی اپل یعنی Touch ID است که در گوشی های آیفون نیز به کار گرفته شود. همچنین صفحه نمایش آن از روشنایی بیشتری برخوردار است و کیفیت بلندگوهای آن نیز نسبت به مدل های قبلی، افزایش محسوسی داشته است و کاربران نیز تغییرات جدیدی در MacBook Pro 2016 مشاهده می کنند. پورت های USB-A و پورت رم ریدر نیز در این MacBook Pro جدید حذف شده است. نبود پورت رم ریدر در مدل جدید ممکن است علاقه مندان به عکاسی حرفه ای را ناراحت کنند. همچنین کاربران برای اتصال دستگاه های فاقد USB-C به این مک بوک مجبورند از مبدل های مختلف استفاده کنند که کمی آزار دهنده است و می تواند یک عیب برای MacBook Pro 2016 باشد.

img_0038_new

شاید بزرگترین تغییری که در این مک بوک جدید ایجاد شده است، به کار گیری نوار لمسی باشد که به جای دکمه های F و دکمه esc در بالای صفحه کلید قرار گرفته است. میانبرهای این نوار لمسی بسته به اپلیکیشن هایی که در حال استفاده از آن هستید، متفاوت است. اپل کیت توسعه نرم افزاری خود را در اختیار توسعه دهندگان دیگر نیز قرار داده است تا امکان ایجاد میانبرهای مختلف برای اپلیکیشن های مستقل نیز در این نوار لمسی فراهم شود؛ اما در حال حاضر تنها میانبرهای مربوط به خود اپلیکیشن های اپل در این نوار دیده می شوند. در ضمن در این مدل دیگر امکان کم و زیاد کردن صدا یا نور صفحه نمایش وجود ندارد و کاربران باید به انجام لمس ها یا سوایپ های مختلف بر روی نوار لمسی عادت کنند که باعث می شود استفاده از این نوار لمسی نسبت به استفاده از دکمه های قدیمی F به همراه دکمه Fn، کمی سخت تر باشد. همچنین در این مدل آیکون دستیار مجازی Siri در نوار لمسی و درست بالای دکمه Delete قرار گرفته است که معمولا مزاحمت ایجاد می کند.

۲۷۲۹۲۱۱۸۲۴۰_c4897c6c02_b_new

اگر وجود این نوار لمسی شما را آزار می دهد، می توانید مدل پایه مک بوک جدید با صفحه نمایش ۱۳ اینچی را انتخاب کنید که فاقد این نوار است و قیمت آن ۱۲۹۹ دلار است؛ اما مدل پایه نیز معایبی دارد. این مدل دارای دو پورت USB-C است (در حالی که مدل مجهز به نوار لمسی به چهار عدد از این پورت ها مجهز است) و حسگر اثر انگشت Touch ID که یکی از ویژگی های اصلی مک بوک جدید است، نیز در آن دیده نمی شود. قیمت مدل مجهز به حسگر نوار لمسی ۱۷۹۹ دلار است. اگر چه MacBook Pro 2016 دارای ویژگی های جدید زیادی است؛ اما کاربران زیادی در مورد خرید این مک بوک هنوز تردید دارند؛ زیرا کاربران انتظار بیشتری از مک بوک جدید اپل داشتند.

ارسال نظر