احتمال عرضه مک بوک با صفحه کلید لمسی در آینده نزدیک

به تازگی یک گواهی حق اختراع از اپل به ثبت رسیده است که خبر از این می‌دهد که استفاده از صفحه کلید‌های فیزیکی در مک بوک‌های این شرکت به پایان راه خود رسیده است.

احتمال عرضه مک بوک با صفحه کلید لمسی در آینده نزدیک

به گزارش کلیک، این گواهی ثبت اختراع که با نام "Zero Travel" به ثبت رسیده است با هدف تغییر صفحه کلید‌های فیزیکی به صفحه‌هایی مسطح ارائه شده است، چیزی شبیه تایپ کردن بر روی یک صفحه نمایشگر.

در این گواهی ثبت اختراع ذکر شده است که از یک بازخورد لمسی به عنوان ابزاری استفاده می‌کند تا فرد بداند کلیدی را زده است.

هنوز مشخص نیست که دلیل نام گزاری این گواهی چه بوده است، اما احتمالا به تغییر دکمه‌ها در صفحه کلید فیزیکی اشاره می‌کند. اپل از مکانیسم پروانه‌ای (روشی که فشار را به طور مساوی در سطح یک کلید توزیع می‌کند که باعث افزایش دقت تایپ و کاهش خطا می‌شود) در مک بوک‌های جدید خود بهره گرفت است و توانست تا حدی رضایت مشتریان را جلب کند اما باز هم نتوانست به نتیجه آرمانی خود دست پیدا کند

ظاهرا اپل قصد دارد که در مک بوک آینده خود یک کیپد عددی متشکل از ده کلید را نیز در کنار این صفحه مسطح مک بوک تعبیه کند. احتمالا هدف اپل از انجام این عمل جلوگیری از اضافه کردن افزونه یا ویژگی‌های دیگر است.

استفاده از فناوری swiftkey (فناوری استفاده شده در کبیورد که با استفاده از هوش مصنوعی کلمات بعدی را حدس می‌زد و صورت تایپ این گونه افزایش پیدا می‌کند) مزیت بزرگی برای اپل محسوب می‌شود. صفحه کلید مسطح استفاده شده می‌تواند از یک کیبرد قدیمی به یک تاچ پد برزگ برای ویرایش عکس تبدیل شود. طرح این کیبورد مسطح و همچنین واکنش لمسی نیز قابل تغییر است و می‌توانید این دو مورد را شخصی سازی کنید، در حالی که در مورد لپ تاب‌ها چنین کاری هرگز امکان پذیر نیست.

همانطور که قبلا دیدیم این کیبورد لمسی هنوز در حد طرح و ایده است و با عمل فاصله بسیار زیادی دارد، پس انتظار نداشته باشید که موج بعدی مک بوک‌ها از این فناوری شگفت انگیز بهره مند شوند. اگر چه خبر استفاده از صفحه کلید مسطح به مزاق دوستداران صفحه‌ کلیدهای قدیمی خوش نمی‌آید اما نوید بخش مک بوک‌های بسیار باریک در آینده است.

اما آیا مک بوک‌ها به صورت پیش فرض از این صفحه کلیدها استفاده می‌کنند؟ در این مورد هنوز با قطعیت در این مورد نمی‌توان سخن گفت.

منبع: thenextweb

ارسال نظر