مقایسه بازی Mafia 3 با GTa 5

دو بازی قدیمی و پر طرفدار Mafia 3 و GTA 5 بسیار به هم شبیه هستند، اما اگر مقداری جزئی تر به آن ها نگاه شود دارای تفاوت های فاحشی هستند. در این بخش جنبه هایی از این دو بازی را با هم بررسی می کنیم تا به تفاوت های آن ها پی ببرید.

مقایسه بازی Mafia 3 با GTa 5

کلیک- دو بازی Mafia 3 و GTA 5 در نگاه اول بسیار شبیه به هم هستند و گیمر ها بازی کردن یکی از این دو را کافی می دانند. هر دوی این بازی ها در دنیای بیرون و خیابان ها اتفاق می افتند، جرم و جنایت آزاد است و با توجه به علایق و شخصیت گیمر، هر کاری که بخواهد می تواند انجام دهد.

این دو بازی شباهت های زیادی با هم دارند. اما در عین حال دارای تفاوت هایی هم هستند. مقایسه این دو بازی همچون مقایسه سیب و پرتغال است، یعنی شاید از بیرون و ظاهر یکی باشند، اما داخل آن ها متفاوت است. علاوه بر داستان، این بازی از جنبه های دیگری هم با یکدیگر فرق دارند.

شخصیت ها

در بازی GTA 5 گیمر می تواند شخصیت های مختلفی را انتخاب کند که هر کدام از آن ها داستان های متفاوتی دارد و با یکدیگر فرق دارند.

اما در بازی Mafia 3 شما تنها مجاز به استفاده از یک شخصیت هستید و از اول بازی تا آخر بازی باید با آن بازی کنید که در این شرایط گیمیر بیشتر با شخصیت آشنا و درگیر می شود.

ما هیچ قضاوتی در این باره نمی کنیم اما اگر گیمری تنوع طلب است، قطعا بازی GTA برای او بهتر است.

داستان بازی

بازی Mafia 3 دارای یک شخصیت است و بالطبع از یک داستان واحد پیروی می کند که در آن باید انتقام قتل یکی از اعضای مهم باند جاسوسی گرفته شود که برای این کار شما باید رهبری گروهی از مجرمان را بر عهده بگیرید تا بازی را به پایان برسانید.

در بازی GTA داستان کاملا متفاوت است و شما با شخصیت های مختلفی می توانید کار های خطر ناکی همچون سرقت و تیر اندازی انجام دهید و یا کار های بسیار ساده همچون دو چرخه سواری، که هر دوی این ها بستگی به علاقه و شخصیت شما دارد.

گیمپلی

با توجه به بازی Mafia 2 انتظار می رفت که شماره بعدی این بازی از گیمپلی بهتری برخوردار باشد و داستان بهتری داشته باشد. این نسخه از بازی دارای داستان مناسب و صحنه های اکشن خوبی است که در مافیا ۲ دیده نمی شد. مافیا ۳ دارای نقشه وسیع و بزرگی است که در آن می توان به مکان های مختلفی رفت و ماموریت ها را انجام داد. اما برای این که به هدف اصلی بازی یعنی انتقام گرفتن است دست پیدا کنید، خیلی نمی توانید به گشت و گذار در بازی بپردازید و باید بر روی هدف اصلی خود تمرکز کنید.

اما در باز GTA این طور نیست و شما مدت زمان زیادی را می توانید صرف گشتن بکنید و هدف و ماموریت خاصی ندارید که شما را محدود کند.

اگر قصد ماجرا جویی و خوش گذرانی دارید، بازی GTA بهترین گزینه است. اما اگر قصد انجام ماموریت های مهیج با داستان فوق العاده ای دارید، بازی مافیا برای شما گزینه بهتر است.

ارسال نظر