ایده ای جالب برای ساخت اتومبیل خودران

اگر یک خودروی بدون راننده می خواهید، ظاهرا نیازی نیست منتظر مدل های جدید تسلا باشید، زیرا یک دانشجو از دانشگاه نبراسکا توانسته است هوندای سیویک خود را با ۷۰۰ دلار تبدیل به یک اتومبیل خودران کند.

ایده ای جالب برای ساخت اتومبیل خودران

به گزارش کلیک ، بروان یورگنسن از یک برنامه منبع باز و نرم افزار استفاده کرد که از اینترنت دانلود کرده بود و با آن یک کیت اتومبیل خودران ساخت تا بتواند ترمز، فرمان و گاز ماشین خود را کنترل کند و موانع و سایر ماشین ها را در اطراف خود تشخیص دهد.

یورگنسن پیش از این یک امتحان کننده نهایی(beta tester) برای استارت آپ اتومبیل های خودران Comma.ai بوده است. وی می گوید اولین آزمون اتومبیل خود را در ژانویه انجام داده است.

وی اظهار داشت: "من شخصا آن را امتحان کردم زیرا ترجیح می‌دادم اگر مشکلی پیش آید، شخص دیگری در اتومبیل نباشد. اما واقعا عالی کار کرد."

نرم افزار و برنامه مورد استفاده یورگنسن برای ساخت کیت نیز مربوط به Comma.ai است که سال گذشته پس از شکست در انجام وعده هایشان، آنلاین در دسترس قرار گرفته بود.

در اکتبر ۲۰۱۶ یک درخواست از طرف اداره ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا ارسال شد که پروتکل های امنیتی ویژه ای باید قرار داده شود تا امنیت رانندگان معمولی تضمین شود و این‌گونه همه چیز کنسل شد. موسس Comma.ai در یک توئیت چنین اظهار کرد:

"ترجیح می‌دهم زندگی ام را برای ساختن فناوری های عالی صرف کنم تا اینکه با وکلا و قوانین سروکار داشته باشم. اصلا ارزش آن را ندارد."

پس از آن Comma.ai این فناوری را به صورت منبع باز قرار داد تا هرکس که بخواهد آن را به همراه نقشه های سخت افزاری دانلود کند.

خوشبختانه هوندای یورگنسن یکی از دو مدل سازگار بوده است ـ دیگری Acura ILX است ـ به این ترتیب وی با استفاده از نقشه و نرم افزار، و پس از خرید قطعات با ارزش ۷۰۰ دلار مشغول ساخت کیت شد.

این کیت نیازمند یک تلفن هوشمند وان پلاس ۳ مجهز به نرم افزار جدید Comma، یک مدار متصل به بخش الکترونیکی خودرو و یک محفظه پرینت سه بعدی است. یورگنسن این محفظه را با کمک یک سرویس آنلاین، رایگان پرینت گرفت و قطعات را به یکدیگر لحیم کرد.

پس از گذراندن چند مشکل کوچک، این کیت مانند یک مدل اولیه اتوپایلت تسلا کار می کند و قادر است فرمان، ترمز و گاز را کنترل کند.

اکنون سوال اینجاست: این که فردی یک اتومبیل خودران برای خود بسازد تا چه میزان قانونی است؟

برینت واکر اسمیت، استاد حقوق دانشگاه کارولینای جنوبی می گوید با اینکه اداره کنترل امنیت ترافیک بزرگراه آمریکا می تواند قوانین سختگیرانه ای برای شرکت های فروشنده اتومبیل های خودران وضع کند اما قوانین فدرال و ایالتی نمی تواند چندان مصرف کنندگانی که اتومبیل های خود را ارتقا داده اند، تحت تاثیر قرار دهد.

وی گفت در حال حاضر مصرف کنندگان آزادی زیادی برای استفاده و تغییر در فناوری اتومبیل های خودران دارند اما در صورت رخ دادن حوادث، بیمه آن‌ها را تحت پوشش قرار نمی‌دهد.

ارسال نظر