از امنیت مرورگر Safari خود اطمینان حاصل کنید

رسانه کلیک - اگر از Mac یا از گوشی‌های آیفون برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنید، لازم است از داشتن آخرین نسخه امنیتی برای دستگاه خود مطمئن شوید. امنیت مرورگر Safari ضعف‌هایی دارد.

از امنیت مرورگر Safari خود اطمینان حاصل کنید

رایان پیکرن، محقق امنیتی به تازگی در مورد ضعف های مرورگر Safari توضیحاتی داده است که به هکرها امکان می‌دهد به دوربین‌ها و میکروفن‌های دستگاه های iOS و macOS دسترسی داشته باشند.

جدیدا یک وب‌سایت ایجاد شده که الگوریتم Safari را فریب داده و مانند اسکایپ، خود را دارای مجوز دسترسی به دوربین و میکروفون دستگاه شما معرفی می‌کند. هکر مهاجم نیز تنها منتظر یک کلیک از سمت کاربر است تا دسترسی‌ها برای او باز شود.

پس اگر کاربر این اجازه را دهد، هکر می‌تواند بدون دردسر صداها را ضبط کرده و از زندگی شما فیلم‌برداری کند. در ایام قرنطینه کرونایی و برگزاری آنلاین جلسات، کلاس‌ها و تماس‌های ویدئویی خصوصی این اتفاق بسیار خطرناک است.

این خبر در دسامبر ۲۰۱۹ مطرح شده بود و اپل به سرعت سعی کرد تا مشکل را حل کند اما این اتفاق در ژانویه و مارس نیز مشاهده شد. حتی هکرها توانسته‌آند از طریق پیکربندی‌های قدیمی مرورگ نیز به این تجهیزات دسترسی پیدا کنند.

پس بهتر است به‌عنوان کاربر iOS و Mac هر چه سریع‌تر از امنیت مرورگر Safari خود اطمینان حاصل کنید تا در دام هکرها نیوفتید.

ارسال نظر