ویروس بسازیم!

آیا تا به حال علاقه مند به ساخت ویروس بوده اید؟ هم اکنون زمان آن فرا رسیده که مراحل ساخت یک ویروس را یاد بگیرید!

ویروس بسازیم!

ساخت ویروس مستلزم دانش بسیار بالا می باشد و کاری زمان بر است. ایجاد یک ویروس می تواند به شما در یادگیری علم برنامه نویسی نیز کمک کند. توجه کنید که این مطلب صرفا جنبه ی علمی ، آموزشی دارد و انتشار ویروس ها، عملی غیر اخلاقی محسوب می شود. پس چنانچه قصد دارید اولین برنامه ی مخرب خود را بسازید با ما همراه باشید!

670px-Create-a-Virus-Step-1-Version-3

قدم اول: مشخص کردن قسمتی از سیستم عامل، که قصد آسیب رسانی به آن را دارید

به طور معمول، هدف اصلی، ویندوز شرکت مایکروسافت است، مخصوصا نسخه های قدیمی آن که کاربران دیگر آن را به روز رسانی نمی کنند و یا مایکروسافت دیگر آپدیتی برای آن قرار نمی دهد (مانند ویندوز XP). بنابراین این سیستم ها در برابر ویروس، آسیب پذیرتر خواهند بود و بدافزار نویسان به دنبال وجود حفره های امنیتی در آن خواهند بود.

  • امنیت سیستم عامل مکینتاش و لینوکس بسیار بالا می باشد به طوری که میزان وجود ویروس در این سیستم عامل ها بسیار کم است. هدف 95 درصد ویروس ها، سیستم عامل ویندوز است.

670px-Create-a-Virus-Step-2-Version-3

قدم دوم: تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید آن را گسترش دهید

ویروس، مسلما یک بدافزار است و طبیعی است که کسی علاقه مند به انتقال ویروس به سیستم خود نمی باشد! بنابراین شما باید به روشی کاملا مخفی، آن را انتقال دهید. معمولا از روش های زیر برای انتقال ویروس استفاده می شود:

  • می توانید بدافزارها را درون فایل های اجرایی نظیر (EXE, .BAT, .COM etc.) قرار دهید.
  • ماکروها (مایکروسافت آفیس)، برنامه هایی هستند که در یک سند یا پست الکترونیکی تعبیه شده اند. هدف آن ها نرم افزارهای Word، Outlook و سایر برنامه هایی که با ماکروها کار می کنند، می باشد. رایج ترین روش، استفاده از یک ایمیل یا سند آلوده است.
  • همچنین می توانید اسکریپت های آلوده به سایت های مختلف تزریق کنید.

670px-Create-a-Virus-Step-3-Version-3

قدم سوم: مشخص کردن نقطه ضعفی که هدف شماست

ویروس ها، با توجه به نقاط ضعف برنامه ها، اقدام به تخریب آن می کنند بنابراین باید با تحقیق و پژوهش، نقاط ضعف پلتفرم هدف را شناسایی کرده و اقدام به تخریب آن نمایید.

670px-Create-a-Virus-Step-4-Version-3

قدم چهارم: تصمیم بگیرید که ویروس شما می خواهد چه کاری انجام دهد

هنگامی که ویروس, سیستمی را آلوده کرد، باید بررسی کنید که می خواهید چه کاری را انجام دهید. ویروس می تواند اثرات مخربی نظیر نمایش یک پیام، پاک کردن فایل ها و یا حتی اثرات بسیار بدتری باشد.

670px-Create-a-Virus-Step-5-Version-3

قدم پنجم: یک زبان برنامه نویسی را انتخاب کنید

مسلما برای ساخت یک بدافزار، نیاز به درک اساسی از کامپیوتر و تسلط به یک زبان برنامه نویسی یا زبان اسکریپتی خواهید داشت. ویروس های پیچیده تر، معمولا از چند زبان استفاده می کنند. فراموش نکنید که باید به زبان اسمبلی تسلط داشته باشید.

  • اگر علاقه مند به ساخت ویروس هستید، زبان های برنامه نویسی C و C++، می تواند انتخاب های بسیار خوبی برای شما باشد.
  • اگر می خواهید ویروس های ماکرو بنویسید، زبان ماکرو را برای هدف برنامه هایی نظیر مایکروسافت آفیس یاد بگیرید.
  • ویژوال بیسیک می تواند برای ایجاد برنامه های مخرب در سیستم عامل ویندوز مورد استفاده قرار بگیرد.

670px-Create-a-Virus-Step-6-Version-3

قدم ششم: شروع به نوشتن ویروس کنید

این یک فرآیند زمانبر است، به خصوص اگر قصد دارید برای اولین بار برنامه نویسی را تجربه کنید. باید تحقیقات زیادی انجام دهید و زحمات بسیار زیادی بکشید. مسلما کار دشواری پیش روی شما خواهد بود. از انجمن های مختلف کمک بگیرید و در سایت های مختلف، جستجوهای فراوانی را انجام دهید.

670px-Create-a-Virus-Step-7-Version-2

قدم هفتم: روشی را برای مخفی کردن کد های خود پیدا کنید

فراموش نکنید که کد های خود را باید مخفی کنید. راه های مختلفی برای مخفی کردن آن ها وجود دارد. رمز نگاری، یک روش معمول است که توسعه دهندگان ویروس از آن استفاده می کنند. توجه کنید که پیدا کردن روشی مناسب، مسلما دشواری های فراوانی را خواهد داشت.

670px-Create-a-Virus-Step-8-Version-2

قدم هشتم: ویروس خود را امتحان کنید

ویروس خود را بر روی سیستم های مختلفی تست کنید. همچنین می توانید با نصب و راه اندازی ماشین های مجازی، سیستم عامل های مختلفی را بر روی آن نصب و پیکربندی نمایید. مطمئن شوید که بدافزار شما، وظیفه ی خود را به خوبی انجام می دهد.

670px-Create-a-Virus-Step-9-Version-2

قدم نهم: ویروس خود را منتشر کنید

اگر تمام مراحل قبل را به درستی انجام داده اید و از عملکرد ویروس خود راضی هستید، می توانید آن را منتشر کنید! البته بهتر است آن را در کلکسیون افتخارات زندگی خود قرار دهید تا اینکه سیستم دیگران را آلوده کنید! داشتن تمرین مداوم و کسب تجربه، می تواند شما را به یک توسعه دهنده ی بزرگ ویروس تبدیل کند!

منبع: wikihow

ارسال نظر