تبدیل گوشی هوشمند به دوربین همه کاره توسط Steadicam!

 پیشرفت فناوری و ظهور گوشی های هوشمندی که کیفیت عکاسی و فیلم برداری قابل قبولی به کاربران ارائه می دهند، باعث شده تا کاربران زیادی از گوشی های هوشمند به جای دوربین عکاسی و فیلم برداری استفاده کنند.

تبدیل گوشی هوشمند به دوربین همه کاره توسط Steadicam!

به گزارش کلیک، قاعدتا حمل دوربین های فیلم برداری با کیفیت بالا و اختصاصی، جدا از وزن زیاد و اندازه بزرگی که دارند، کمی دشوار و پردردسرتر از حمل گوشی های هوشمند با قابلیت فیلم برداری است. البته اندازه و وزن بالای این گونه دوربین ها یک نقطه قوت برای آن ها محسوب می شود؛ از آن جا که منجر به اینرسی بیشتر می شود و تجربه بهتری از کار کردن با یک دوربین را به کاربر می دهد.

شرکت Tiffen ادعا می کند که توانسته است با عرضه استابیلایزر موتوری Steadicam Volt، اینرسی قابل قبول دوربین های فیلم برداری را برای فیلم برداری با گوشی های هوشمند نیز به ارمغان بیاورد.

با استفاده از لوازم الکترونیکی قرض گرفته شده از تولیدکننده هواپیماهای بدون سرنشین به نام Yuneec، این دستگاه به نظر بی شباهت به Steadicam Smoothee بدون موتور شرکت Tiffen نیست. در واقع دستگاه جدید شرکت تیفن، سیستم بازخورد لمسی اینرسی Steadicam Smoothee را شبیه سازی نموده است. با این حال، باید آن را بیشتر در زمره دستگاه هایی مانند DJI Osmo Mobile قرار داد و جالب است بدانید دقیقا کاربردی شبیه به همان دستگاه ها دارد!

اندرو تیفن، مدیر بازاریابی شرکت می گوید: هرگاه ولت شروع به چرخش می کند، فورا میزان نیروی خارجی یا به طور دقیق تر، گشتاور خارجی اعمال شده را با سنسور های خود متوجه می شود. نرم افزار ولت بعد از آن به محاسبه نیروی ضد گشتاور اعمال شده از طریق موتور می پردازد که نیروی واکنش است و مقداری از نیروی گشتاور خارجی را خنثی می کند. به این ترتیب، این ولت که از یک موتور بهره مند است، به تدریج با سرعت زاویه ای همراه می شود که در مقایسه با یک ولت بدون موتور کارایی بیشتری دارد. ولت جدید همچنین از شتاب زاویه ای کمتری برخوردار است، و همین قابلیت باعث می شود که عظیم تر به نظر برسد.

وسایل الکترونیکی به کاربرده شده در ولت نیز به دقت برای ایجاد تعادل در تلفن کاربر در هنگام استفاده از ولت با کمک یک اپلیکیشن اندروید و آی او اس تعبیه شده اند. شایان ذکر است که ولت از تمام گوشی های با وزن ۱۰۰ تا ۲۵۰ گرم و اندازه ۵۸ تا ۸۵ میلی متر پشتیبانی می کند. تحت شرایط عکسبرداری معمولی، بسته باتری لیتیوم یونی آن به نظر برای حدود هشت ساعت استفاده، معقول به نظر می رسد.

اگر شما یکی از طرفداران پر و پا قرص این دستگاه جدید هستید و می خواهید به هر ترتیب آن را تهیه کنید، می توانید آن را با قیمت ۱۴۹ دلار پیش خرید کنید که البته با این کار ۵۰ دلار در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد، چرا که قیمت خرده فروشی ولت در آینده چیزی حدود ۱۹۹ دلار خواهد بود. اگر همه مراحل در فرایند عرضه ولت به خوبی پیش برود، تقریبا تا ۳ ماه دیگر شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود. اگر می خواهید ۵۰ دلار صرفه جویی کنید، ارزش ۳ ماه انتظار را دارد!

نظر شما راجع به این دستگاه چیست؟ آیا شما هم برای عکس برداری و یا فیلم برداری ترجیح می دهید از گوشی های هوشمند خود که دم دست هستند استفاده کنید یا زحمت حمل دوربین های حرفه ای را به خود بدهید؟ این روز ها، افراد زیادی به گوشی های هوشمند روی آورده اند که قاعدتا هزینه و دردسر کمتری دارد. بنابراین طبیعی است که شرکت هایی مانند شرکت تیفن به فکر بهبود تجربه کار با گوشی های هوشمند برای عکاسی و فیلم برداری باشند تا بدین ترتیب نقش مهمی در بهبود تجربه کاربران ایفا کنند و آن ها را در استفاده از این نعمت یاری کنند!

ارسال نظر