کسب درآمد از اپلیکیشن به اشتراک گذاری عکس فیس بوک

اینستاگرام یکی از اپلیکیشن های مشهور در میان کاربران برای به اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوها است. این اپلیکیشن پر طرفدار به یکی از پول ساز ترین اپلیکیشن ها تبدیل شده است. اما روش فیس بوک دارنده این اپلیکیشن برای در آند زایی درست مشابه روشی است که برای در آمد زایی از شبکه اجتماعی فیس بوک استفاده کرده است. یعنی در آمد زایی از طریق تبلیغات.

کسب درآمد از اپلیکیشن به اشتراک گذاری عکس فیس بوک

اما روش فیس بوک دارنده این اپلیکیشن برای در آند زایی درست مشابه روشی است که برای در آمد زایی از شبکه اجتماعی فیس بوک استفاده کرده است. یعنی در آمد زایی از طریق تبلیغات.

به گزارش کلیک ، اینستاگرام که یکی از اپلیکیشن های به اشتراک گذاری متعلق به فیس بوک است توسط کوین سیستروم و مایک کریگر در سال ۲۰۱۰ میلادی طراحی و ساخته شده است. در حال حاضر این اپلیکیشن یکی از مشهور ترین اپلیکیشن های به اشتراک گذاری تصویر در بین کاربران است. بر اساس اعلام اینستاگرام، در سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد کاربران فعال این اپلیکیشن در حدود نیم میلیارد نفر بوده اند.

در سال ۲۰۱۲ میلادی، فیس بوک، یکی از غول های شبکه های اجتماعی اینستاگرام را با قیمت ۱ میلیارد دلار خریداری کرد. در آن زمان که اینستاگرام که با سرمایه اولیه تنها ۵۰۰ هزار دلار ساخته شده بود، کمتر از دو سال سن داشت. بعد از خریداری اینستاگرام توسط فیس بوک، اینستاگرام تبدیل به یکی از بزرگ ترین خریدهایی شد که فیس بوک تا آن زمان انجام داده بود.

اما در آمدزایی و پول سازی در اینستاگرام چگونه است؟

اینستاگرام نیز مانند فیس بوک تمام در آمد خود را از طریق تبلیغات به دست می آورد. در واقع تبلیغات در اینستاگرام سه نوع هستند، تبلیغات تصویری، تبلیغات ویدیویی و تبلیغات چرخ و فلکی یا carousel . تبلیغات در اینستاگرام مستقیماً بر روی نیوز فید و استوری کاربران نمایش داده می شوند. وقتی کاربران نیوز فید خود را پیمایش می نماید، تبلیغات نمایش داده شده برای این کاربر نیز برای سایر فالوورهای او و یا افرادی که او فالو کرده است به نمایش گذاشته می شود. در این هنگام کاربرانی که تبلیغات را مشاهده می کنند، می توانند وارد حساب کاربری برند تبلیغ شده شوند و محصولات و فعالیت های آن برند را مشاهده نمایند و در مورد آن اطلاعات لازم را کسب نمایند.

از طرفی تبلیغات نیز مانند نیوز فید می توانند در استوری اینستاگرام نیز نمایش داده شوند. همچنین اپلیکیشن اسنپ چت که برای گفتگو میان کاربران اینستاگرام طراحی شده است دارای قابلیتی به نام SNAP است که به کاربران امکان به اشتراک گذاری موقتی تصاویر و ویدیو ها را می دهد. با این روش ها کاربران می توانند به هر سه نوع تبلیغات دسترسی داشته باشند و آن ها را مشاهده نمایند. از طرفی امکان رد کردن تبلیغات و یا کلیک بر روی تبلیغات نیز برای کاربران وجود دارد.

از جمله شرکت هایی که در اینستاگرام محصولات خود را تبلیغ می کنند می توان به شرکت های بزرگی مثل گوگل، جنرال الکتریک و نایکی ( Nike) اشاره کرد.

با وجود اینکه فیس بوک هنوز در خصوص مشخصات مالی اینستاگرام در سال جدید مالی اطلاعاتی ارائه نداده است اما به گفته اینستاگرام در حدود ۵۰۰ هزار برندی که در سال ۲۰۱۶ از طریق این اپلیکیشن محصولات خود را به کاربران معرفی کرده اند، در سال جدی نیز از این اپلیکیشن برای تبلیغات خود استفاده می کنند بر این اساس و بر اساس تحلیل های انجام شده به نظر می رسد در آمد اینستاگرام به ۵٫۳ میلیارد دلار برسد.

در سال ۲۰۱۶ فیس بوک با تعداد ۱٫۲ میلیارد کاربر فعال به در آمدی در حدود ۸٫۶ میلیارد دلار از طریق تبلیغات رسیده است. البته گفته می شود تعداد ۱٫۲میلیارد نفر کاربر تنها تعداد کاربرانی نیز از اینستاگرام استفاده می کنند بلکه کاربرانی هستند که از اپلیکیشن های واتس اپ، اینستاگرام و اکولوس ( Oculus) استفاده می کنند و حساب کاربری اینستاگرام آن ها با حساب کاربری فیس بوک آن ها لینک شده است.

ارسال نظر