گوشی‌های ماراتون ام 5 پلاس و ماراتون ام 5 اینجوی جیونیی رسما عرضه شدند

کمپانی جیونیی (Gionee) به تازگی عرضه‌ی رسمی دو گوشی هوشمند ماراتون ام 5 پلاس (Marathon M5 Plus) و ماراتون ام 5 اینجوی (Marathon M5 Enjoy) را در بازارهای داخلی کشور چین آغاز کرد.

گوشی‌های ماراتون ام 5 پلاس و ماراتون ام 5 اینجوی جیونیی رسما عرضه شدند

به گزارش کلیک ، این دو گوشی هوشمند در واقع طراحی نسبتا مشابه‌ای با نسخه‌ی اوریجنال گوشی هوشمند ماراتون ام 5 داشته و به اسکنر اثر انشگت کاربر مجهز هستند.

ماراتون ام 5 پلاس

گوشی هوشمند ماراتون ام 5 پلاس جیونی به سیستم روی چیپ (SoC) بهره‌مند از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای MT6753 کمپانی مدیاتک مجهز شده و رم آن ظرفیت 3 گیگابایتی را به همراه دارد. حافظه‌ی داخلی به کار گرفته شده در این محصول نسبت به حافظه‌ی داخلی نسخه‌ی اوریجنال آن دو برابر شده و ظرفیت 64 گیگابایتی را ارائه می‌کند که البته این مقدار فضای ذخیره‌سازی اطلاعات از طریق اتصال حافظه‌ی جانبی تا سقف 128 گیگابایت قابل ارتقاء خواهد بود.

1

صفحه نمایش گوشی هوشمند ماراتون ام 5 پلاس جیونیی از نمایشگری 6 اینچی و نوع AMOLED با وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسلی تشکیل شده و باتری آن ظرفیت 5020 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. این موضوع در حالی است که نسخه‌ی اوریجنال گوشی ماراتون ام 5 به صفحه نمایشی 5.5 اینچی و با وضوح تصویر اچ دی بهره‌مند بود و باتری ان ظرفیت و توانی معادل با 6020 میلی آمپر ساعت را ارائه می‌کرد! ابعاد کلی بدنه‌ی گوشی هوشمند یا فبلت ماراتون ام 5 پلاس جیونی 8.4 در 81.2 در 160.9 میلیمتر بوده و وزن آن معادل با 208 گرم است. بنابراین نسخه‌ی پلاس این گوشی از نظر وزن 3 گرم سبک‌تر از نسخه‌ی اورجینال آن خواهد بود.

دوربین اصلی و سلفی فبلت ماراتون ام 5 پلاس هم به ترتیب از سنسورهایی 13 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده و اسکنر اثر انگشت دستگاه هم در بخش زیرین صفحه نمایش آن قرار داده شده است. این اسکنر به طور ادغام‌سازی شده با دکمه‌ی Home دستگاه لحاظ شده است. پورت اتصال USB به کار گرفته شده در این محصول از نوع USB-C بوده و دستگاه از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی به عمل می‌آورد. گوشی هوشمند ماراتون ام 5 پلاس جیونی همچنین از اتصالات 2G و 3G پشتیبانی می‌کند و سیستم عامل پیش فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی آن اندروید 5.1 آب نبات چوبی است. این گوشی هوشمند هم اکنون در بازارهای داخای کشور چین با قیمت 385 دلار به فروش می‌رسد.

ماراتون ام 5 اینجوی

کمپانی جیونیی در کنار گوشی هوشمند ماراتون ام 5 پلاس از گوشی هوشمند ماراتون ام 5 اینجوی نیز رونمایی کرد. این گوشی هوشمند از صفحه نمایشی TFT و 5.5 اینچی با وضوح تصویر اچ دی بهره‌ می‌برد و باتری آن ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. سنسور دوربین اصلی به کار گفته شده در این محصول هم سنسوری 8 مگاپیکسلی است.

2

این گوشی هوشمند که نسخه‌ی ضعیف‌تر گوشی ماراتون ام 5 محسوب می‌شود به نسخه‌ای از تراشه‌ی MT6753 مدیاتک با پردازنده‌ی مرکزی چهار هسته‌ای و رم 3 گیگابایتی مجهز شده است. سیستم عامل پیش فرض نصب شده بر روی آن اندروید 5.1 آب نبات چوبی بوده و حافظه‌ی داخلی پیش فرض این محصول ظرفیت 16 گیگابایتی را به همراه دارد. این گوشی همچنین قابلیت پشتیبانی از حافظه‌ی جانبی را نیز دارد و هم اکنون در بازارهای کشور چین با قیمت 310 دلار به فروش می‌رسد.

منبع: gsmarena

ارسال نظر