مارشمالو پرطرفدار‌ترین نسخه سیستم عامل اندروید

به تازگی شرکت گوگل آماری از دستگاه‌هایی که سیستم عامل اندروید را میزبانی می‌کنند ارایه داده که بر اساس این آمار اندروید نوقا ۹.۵ درصد از کل سهم نسخه‌های مختلف اندروید را در اختیار خود درآورده است.

مارشمالو پرطرفدار‌ترین نسخه سیستم عامل اندروید

به گزارش کلیک، این موضوع در حالی است که ورژن ۷.۱ نوقا یعنی نسخه آخر اندروید فقط ۰.۶ درصد از کل این تعداد را شامل شده است. در لیست منتشر شده که در ادامه نمایش داده شده است، مارشمالو با ۳۱.۲ درصد محبوب‌ترین سیستم عامل اندرویدی بین کاربران بوده و پس از آن اندروید لالی‌پاپ با ۳۰.۸ درصد در جایگاه دوم قرار دارد. با توجه به اینکه اوایل ماه می تنها ۷.۱ درصد و دو ماه قبل حدود ۵ درصد کاربران از اندروید نوقا بر روی دستگاه خود بهره می بردند، آمار ۹.۵ درصدی انتشار یافته نشان دهنده یک رشد پیوسته در آمار کاربران نوقا است. با این اوضاف به نظر نمی‌رسد تا قبل از معرفی اندروید O نوقا قادر باشد از سد دو نسخه پرطرفدار یعنی مارشمالو و لالی‌پاپ پیشی بگیرد.

علاوه بر این آمار قابل توجه دیگری نیز در مورد لیست منتشر شده را می‌توان سهم ۰.۸ درصدی دو نسخه قدیمی اندروید یعنی بستنی حصیری و نان زنجفیلی دانست. با افزوده شدن آمار کاربران اندروید کیت‌کت و آب‌نبات ژله‌ای به این ارقام، درصد کاربرانی که از نسخه‌های اندرویدی قبل از سال ۲۰۱۴ استفاده می‌کنند به ۳۰ درصد می‌رسد.

ارسال نظر