تولید اولین خودروی برقی مازراتی تا سال ۲۰۲۰

شرکت مازراتی قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ اولین خودروی برقی خود را روانه بازار کند و یکی از مسئولان این شرکت در نمایشگاه خودروی پاریس اطلاعات کمی را در مورد این خودروی برقی بیان کرد.

تولید اولین خودروی برقی مازراتی تا سال ۲۰۲۰

به گزارش کلیک، شرکت خودروسازی مازراتی که تحت مالکیت شرکت خودرو سازی ایتالیایی فیات قرار دارد و یکی از شرکت های بسیار خوب خودروساز است، همانند بسیاری از شرکت های خودروساز دیگر برنامه هایی برای تولید خودروهای برقی دارد. هنوز هیچ خط تولیدی برای تولید خودروهای برقی در این شرکت راه اندازی نشده است، اما یکی از مدیران رده بالای این شرکت اعلام کرده است که این شرکت اولین خودروی تمام برقی خود را تا سال ۲۰۲۰ تولید و روانه بازار خواهد کرد.

شرکت های خودروساز پورشه، جگوار، مرسدس بنز و آئودی از جمله شرکت هایی است که به دنبال این هستند که بخشی از فروش گسترده شرکت خودروسازی تسلا را که سود زیادی نیز برای این شرکت به همراه دارد، به خود اختصاص دهند. مسئولان مازراتی کاملا به این موضوع واقف هستند که این شرکت یکی از آخرین شرکت هایی خواهد بود که وارد عرصه تولید خودروهای برقی می شود؛ بنابراین برای اینکه بتواند در این عرصه رقابت از رقبای خود کاملا متمایز شود، رویکرد کاملا متفاوتی را دنبال می کند.

روبرتو فِدِلی، سرپرست تیم مهندسان شرکت مازراتی، در مصاحبه ای در نمایشگاه خودرو پاریس به بیان این مطلب پرداخت که شرکت مازراتی جزء آخرین شرکت هایی است که وارد عرصه تولید خودروهای برقی شده است و برای اینکه در این زمینه به پای دیگر رقبای خود برسد، باید رویکرد کاملا متفاوتی را اتخاذ کند.

فدلی اطلاعات بسیار کمی در مورد اولین خودروی مازراتی که نیروی آن توسط باتری تأمین می شود، ارائه داد؛ اما مسأله این است که فناوری به کار رفته در این خودرو چگونه و تا چه اندازه از فناوری مورد استفاده در خودروی مدل S تسلا متفاوت است. لازم به ذکر است که احتمالا این خودرو به صورت کوپه طراحی خواهد شد و به شکل سدان (خودروهای متداول سواری) عرضه نخواهد شد. مازراتی اصلا به دنبال تولید انبوه این خودرو و ثبت یک رکورد فروش جدید به نام خود نیست و هرگز به این موضوع تمایلی نشان نداده است که خودرویی را به صورت انبوه تولید کند.

لازم به ذکر است که مازراتی به هیچ عنوان از تسلا کپی نمی کند؛ زیرا طبق اظهار نظر فدلی که قبلا در یکی از شرکت های زیر مجموعه BMW به نام BMWi فعالیت می کرده است و بعدها به مازراتی ملحق شده است، سطح کیفی قطعات استفاده شده در خودروهای تسلا در حد همان قطعاتی هستند که شرکت های وابسته قطعه ساز در دهه ۱۹۷۰ برای شرکت های خودروساز آلمانی تولید می کردند و قطعا جز بهترین قطعات نیستند.

شرکت مازراتی باید فعالیت خود را در زمینه تولید خودروهای برقی از صفر شروع کند؛ زیرا تنها خودرویی که توسط شرکت مادر این شرکت یعنی فیات عرضه شده است، خودروی کوچک فیات ۵۰۰e است. این خودرو فقط به این منظور تولید شد که این شرکت همانند دیگر رقبای خود یک خودروی برقی تولید کرده باشد و تنها تعداد کمی از این خودرو در مناطقی از ایتالیا فروخته شد. طراحی و تولید یک خودروی برقی آن هم به صورت کوپه فرایندی است که زمان زیادی می طلبد؛ بنابراین مشتریانی که تمایل به خرید یک خودروی برقی مازراتی کاملا بی صدا دارند، باید تا سال ۲۰۲۰ منتظر بمانند.

ارسال نظر