قفل دنوو از روی بازی Mass Effect: Andromeda برداشته شد

رسانه کلیک - شرکت بایوور در بروز رسانی شماره ۱٫۰۹ بازی Mass Effect: Andromeda ضمن بهبود عملکرد بازی و رفع مشکلات آن، قفل دنوو را از روی این عنوان برداشت. اگرچه در همان زمان انتشار بازی برخی از گروه های هکری این قفل قدرتمند را شکستند و مس افکت آندرومدا را کرک کردند، لیکن همچنان شاهد وجود قفل دنوو بر روی این عنوان ویدیویی بودیم. حال آن طور که به نظر می رسد گویا استودیوی بایوور نیز به سایر بازی سازان از جمله سازندگان Rime، هیتمن و... پیوسته و دیگر به قفل امنیتی دینوو برای جلوگیری از کپی رایت احتیاجی ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

قفل دنوو از روی بازی Mass Effect: Andromeda برداشته شد

اگرچه در همان زمان انتشار بازی برخی از گروه های هکری این قفل قدرتمند را شکستند و مس افکت آندرومدا را کرک کردند، لیکن همچنان شاهد وجود قفل دنوو بر روی این عنوان ویدیویی بودیم. حال آن طور که به نظر می رسد گویا استودیوی بایوور نیز به سایر بازی سازان از جمله سازندگان Rime، هیتمن و... پیوسته و دیگر به قفل امنیتی دینوو برای جلوگیری از کپی رایت احتیاجی ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

بر اساس بررسی های وب سایت معتبر DSO Gaming، شرکت بایوور در جدیدترین بروز رسانی عنوان مس افکت آندرومدا قفل دنوو را از روی آن برداشته و این عنوان هم اکنون توسط شبکه اوریجین محافظت می شود. البته هدف سازندگان از انتشار بروز رسانی شماره ۱٫۰۹، تنها حذف قفل دنوو نبوده بلکه بسیاری از مشکلات و باگ های بازی نیز در این آپدیت برطرف شده و عملکرد آن نیز بهتر از پیش شده است.

پس از گذشت دو هفته از انتشار بازی Mass Effect: Andromeda، گروه هکر Pirates موفق به شکستن این قفل شد به طوری که بازیکنان پلتفرم پی سی تنها با دریافت کرک منتشر شده، قادر به تجربه بخش تک نفره بازی شدند. با این وجود، شرکت بایوور به منظور جلوگیری از کپی رایت غیرقانونی، همچنان از قفل امنیتی دنوو استفاده کرد که گویا این قفل چندان کار ساز نبود و این قفل در بروز رسانی ۱٫۰۹ از روی بازی برداشته شد! توجه داشته باشید که این خبر هنوز توسط شرکت بایورر رسما تایید نشده و ممکن است سازندگان به دلیل سهل انگاری در انتشار بروز رسانی ۱٫۰۹ بازی، از این قفل استفاده نکردند. در هر صورت، بزودی جزئیات رسمی و بیشتری در این خصوص ارائه خواهد شد. همراه کلیک بمانید.

اگر اخبار گیم را دنبال کرده باشید، حتما می دانید که هم اکنون بیشتر عناوین ویدیویی ای که از قفل Denuvo DRM استفاده می کردند، کرک شده اند و حتی هم اکنون برخی از بازی سازان تمایلی به استفاده از آن ندارند. البته این بدان معنا نیست که قفل دنوو دیگر ارزش خود را از دست داده چرا که همچنان بعضی از عناوین ویدیویی از جمله فیفا ۱۷، نید فور اسپید، Plants vs Zombies: Garden Warfare 2، Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands و غیره به لطف استفاده از قفل دنوو کرک نشده اند.

چند سالیست که قفل دنوو به یکی از محبوب ترین قفل های محصولات دیجیتالی تبدیل شده که با استفاده از تکنولوژی های پیچیده، از کرک شدن محصولات جلوگیری می کند. اگرچه هزینه استفاده از این قفل قدرتمند برای سازندگان گران تمام می شود؛ اما از آنجا که این قفل مانع انتشار غیرقانونی محصولات می شود، برای سازندگان سود آور است. در حال حاضر با توجه به شکسته شدن قفل امنیتی دنوو توسط هکرها، بیشتر سازندگان دیگر تمایلی به استفاده از آن ندارند.

لازم به ذکر است بازی Mass Effect: Andromeda در تاریخ ۲۱ مارس سال میلادی ۲۰۱۷ (مصادف با ۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۶) بر روی سه پلتفرم ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و رایانه شخصی ویندوزی منتشر گردید. رسانه کلیک عنوان پرطرفدار مس افکت آندرومدا را از تمامی جوانب مورد بررسی قرار داده که علاقه مندان می توانند با مراجعه به مطلب " نقد و بررسی بازی Mass Effect: Andromeda "، این نقد و بررسی جامع را مطالعه فرمایند.

ارسال نظر