مستر کارت دسترسی به تکنولوژی بلاک چین را برای پلتفرم خود فراهم می کند

رسانه کلیک - شرکت مستر کارت در جدیدترین سیاست کاری خود، قصد دارد در سیستم مالی خود از تکنولوژی بلاک چین (Blockchain) استفاده کند و برای پلتفرم خود بستر استفاده از این تکنولوژی را فراهم کند.

مستر کارت دسترسی به تکنولوژی بلاک چین را برای پلتفرم خود فراهم می کند

اخیراً سایت بیت کوین (Bitcoin.com) گزارشی را در مورد شرکت مسترکارت در مورد ارائه APIهای بلاک چین منتشر کرده است. در حال حاضر این شرکت در حال ارائه چهار نوآوری درزمینه تکنولوژی بلاک چین است. مسترکارت پدیده بلاک چین را به‌طورجدی دنبال و ارائه کرده است. تنها پس از چند هفته از ارائه API های بلاک چین توسعه‌دهنده آن، شرکت در حال گسترش مرزهای نوآوری خود بوده است. بر اساس موارد اختراع و نوآوری، «استیون چارلز دیویس» و «اشیش راغواندرا تتایل» نرم‌افزاری را ایجاد کرده‌اند که از پرداخت مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین استفاده می‌کند. این نوآوری‌ها نشان‌دهنده کاربردهایی است که موجب صحت سنجی، کنترل در برابر کلاه‌برداری و مدیریت تراکنش‌ها می‌گردد.

نوآوری‌های جدید در حال شروع به ارائه چارچوب‌های بلاک‌چین محور با محوریت مسترکارت در ساختار پردازش پرداخت شرکت می‌باشند. بر این اساس استفاده از شبکه‌های پرداخت معمولی و تکنولوژی‌های سیستم‌های پرداخت توأم با پرداخت‌های بلاک چین موجب ارائه مزیت‌هایی در مورد بلاک چین غیر متمرکز برای مشتریان و تجار می‌گردد، ضمن این که امنیت اطلاعات حساب را تأمین کرده و موجب ارائه یک سپر دفاعی قدرتمند در برابر کلاه‌برداری و سرقت می‌گردد که این گفته را مسترکارت در طی اعلام این نوآوری بیان کرده است.

تکنولوژی بلاک چین

Mastercard تکنولوژی Blockchain خود را برای توسعه دهندگان فراهم کرده است تا به موسسات مالی و بازرگانان اجازه دهد به صورت انتخابی شروع به آزمایش راه حل های مبتنی بر Blockchain خود کنند.

غول سیستم پرداختی دنیا (مستر کارت) اعلام کرد که آزمایش های اولیه برای استفاده از تکنولوژی بلاک چین و کامپوننت های آن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است و در ابتدا برای فضای کسب و کار (B2B) آماده شده است تا به چالش های سرعت، شفافیت و هزینه های پرداخت های بین المللی پاسخ دهد.

کن مور رئیس معاونت اجرایی Mastercard Labs گفت: "با ترکیب فناوری Blockchain و Mastercard و استفاده از مزیت های منحصر به فرد هر کدام از این فناوری ها و رعایت قوانین مربوط به شبکه، ما یک راه حل امن، مطمئن، حسابرس و آسان را در مقیاس شبکه ایجاد کرده ایم."

"هنگامی که صبحت از پرداخت ها به میان می آید، ما می خواهیم انتخاب و انعطاف پذیری را برای شرکای خود ارائه دهیم که طی آن، آنها قادر به استفاده از هر دو ریل پرداخت های موجود و جدید بر اساس نیازها و الزامات مشتریان خود باشند."

تکنولوژی بلاک چین

ریکاردو سوتا، مدیر موسسه Payments Innovation Mastercard Labs، در یک ویدیو که توسط Mastercard تهیه شده است ، نشان داد که تکنولوژی بلاک چین چگونه سازمان ها‌ را در ارتباط یکدیگر قرار می دهد. همچنین انتقال و به اشتراک گذاری ارزش های سازمان ها در میان یکدیگر چگونه انجام می‌شود.

Sota در این ویدئو توضیح می دهد که بلاک Mastercard یک بلاک مجاز است که اجازه می دهد شرکت کنندگان در حفظ و نگهداری منحنی توزیع شده بدون به خطر انداختن مقیاس پذیری و یا عملکرد، اقدام کنند. او گفت که بر مبنای یک پلتفرم مبهم و پایدار است که جزئیات معامله تنها توسط کسانی که در این معامله شرکت می کنند دیده می شود.

او گفت: "ما می توانیم از تکنولوژی بلاک چین در پاکسازی معاملات کارت اعتباری در یک زمان واقعی (RealTime) و از بین بردن موانع و بهبود راه حل های مالی استفاده کنیم."

مسترکارت بیان کرده است که سرویس‌های پرداخت کنونی و پلتفرم‌های پردازش در معرض دست‌کاری، منقضی شدن تاریخ و خطا قرار دارند. مشتریان به فرآیندهای پرداخت بلاک چین برای قابل‌اطمینان بودن و امنیت آن اعتماد کرده‌اند. با این حال، مسترکارت بر این باور است که فرآیندهای پرداخت کنونی بلاک چین می‌تواند بهبود یابد. بر اساس نظر یکی از کارشناسان خبره پرداخت، بلاک چین به‌عنوان یک تکنولوژی در حال ظهور در مسترکارت است و باور داریم که بایستی در تجارت آینده نقشی را برای بلاک چین در نظر گرفت.

تکنولوژی بلاک چین

هنگامی‌که این تکنولوژی به‌عنوان یکی از تکنولوژی‌های در حال ظهور مطرح شد، مسترکارت معتقد بود که این روش بسیار کارا بوده و متمرکز بر خلاقیت‌ها و ابداعاتی که موجب شکل‌گیری بازار می‌شوند، است. شرکت توسعه کنونی خود را به‌طور دقیق مدنظر قرار داده و محرک‌ها و فرآیندهای نوین دیجیتالی موجب قرارگیری مسترکارت در موقعیتی مناسب می‌شوند.

طبق گفته Mastercard، تکنولوژی توسعه یافته و بهره گرفته شده از بلاک چین این شرکت دارای چهار نکته کلیدی برای دیگران در یک فضای مالی است: حریم خصوصی، انعطاف پذیری، قابلیت مقیاس پذیری و دسترسی به شبکه حل و فصل این شرکت.

Mastercard گفت: بلاک چین با اطمینان از اینکه جزئیات معامله تنها در میان شرکت کنندگان یک معامله در حالی که یک دفتر حساب قابل سنجش و معتبر از معاملات را در اختیار دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. اما همکاری با سایر سازمان ها و شرکت ها این امکان را می دهد تا با استفاده از API های blockchain در کنار دیگر API های Mastercard سیستم مالی را تقویت کنند.

همانطور که Mastercard Blockchain برای سرعت پردازش تجاری طراحی شده است، این شرکت می گوید که می تواند بیشتر از دیگران مقیاس پذیری کند و با یک بلوک زنجیره ای که در ۲۲،۰۰۰ شبکه مالی و تأمین مالی موسسات قرار گرفته شده است، کاربران می توانند با استفاده از شبکه Mastercard به راحتی معاملات را انجام دهند.

فراتر از معاملات کارت، رابط برنامه نویسی پلتفرم (APIs) می تواند برای پرداخت، زنجیره تامین و عملیات مالی تجاری استفاده شود. Sota انتظار دارد که توسعه دهندگان همچنین با انجام معاملات غیرقابل پرداخت مثل خرید یا اسکن اعتبار ارتباط برقرار کنند.

تکنولوژی بلاک چین

با استفاده از Mastercard Blockchain، این شرکت امیدوار است که اکوسیستم تجارت را آسانتر، سریعتر و مطمئن تر کند و انتظار می رود که این فناوری به ارائه پیشنهادات موجود شرکت از جمله کارت های مجازی Mastercard و Vocalink با پشتیبانی از همه سیستم های مالی مبتنی بر Blockchain و یا مبتنی بر کارت B2B مورد استفاده قرار بگیرد.

Mastercard علاوه بر ساخت یک متد جدید در سیستم های مالی، اعلام کرد که بیش از ۳۵ اختراع ثبت شده در Blockchain و سرمایه گذاری در گروه ارزشیابی دیجیتالی دارد Mastercard همچنین به تازگی به Ethereum Alliance Enterprise متصل شده است تا امکان استفاده از بلوک اتریم را در طیف وسیعی از موارد استفاده بالقوه مورد بررسی قرار دهد. بسیاری از متدهای این پلتفرم خارج از محدوده پرداخت های معمولی Mastercard قرار دارند.

در حالی که Bitcoin Blockchain برای پیگیری مالکیت پول دیجیتال استفاده می شود، Ethereum Blockchain یک بلوک چهارچوب مانند سفارشی است که بر روی اجرای کد برنامه نویسی هر برنامه غیر متمرکز تمرکز می کند. ماینرها (استخراج کنندگان) به جای استخراج بیت کوین، کار می کنند تا اتر را خریداری کنند.

تکنولوژی بلاک چین

با توجه به شروع گسترش وسیع بلاک چین، بسیاری از متصدیان مالی و استارت‌آپ‌های مالی در حال ارائه نوآوری می‌باشند. اخیراً بلک استریم شروع به ساخت سرخط‌هایی جهت مقابله با نوآوری‌های بلاک چین جهت چرخش IP می‌باشند. همچنین شرکت‌های دیگر نظیر Bank of america ،Coinbase ،ShoCard ،Nasdaq و Golsman Sachs همگی دارای نوآوری‌هایی در مورد ارزهای رمزنگار در طی دو سال اخیر بوده‌اند.

مسترکارت قصد دارد تا به رقابت تکنولوژیکی با دیگر API های بلاک چین جدید و نوآوری‌ها بپردازد. می‌توان بلاک چین را به‌طور مناسب به زیرساخت شرکت در آینده جدید در فرآیند توسعه شرکت لحاظ کرد. تابستان اخیر در طی مصاحبه با ان کیرنز، رئیس امور بازارهای بین‌المللی مستر کارد، این مدیر اجرایی بیان کرد که: «ما در حال ساخت موارد کاربردی در آزمایشگاه‌های خود جهت مشاهده نحوه در نظر گرفتن آن با سیستم‌های مرکزی خود هستیم.»

ارسال نظر