بررسی هواوی میت 10

رسانه کلیک - هواوی میت 10 یکی از جدیدترین محصولات کمپانی هواوی در سال 2017 است. برای بررسی این محصول بی نظیر همراه کلیک باشید.

بررسی هواوی میت 10

هواوی میت 10 برای عده خاصی از کاربران در حال حاضر می‌تواند بهترین گوشی هوشمند موجود در بازار باشد. شاید کمی اغراق آمیز به نظر برسد، اما شما نیز با مطالعه بررسی هواوی میت 10 به این قضیه پی خواهید برد. دوربین تعبیه شده در گوشی میت 10 همان چیزی است که در میت 10 پرو به کار رفته؛ یک دوربین قوی با لنزهایی با دریچه دیافراگم f/1.6. همچنین این گوشی دارای پردازنده جدید Kirin 970 است که در کنار دیگر قطعات پیشرفته قرار گرفته تا دستگاه با کیفیتی در اختیار کاربر قرار دهد.

در میت 10 یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی وجود دارد. همچنین این گوشی دارای یک جک هدفون 3.5 میلی متری و یک اسلات کارت حافظه میکرو اس دی است که میت 10 پرو از آن‌ها برخوردار نیست ( بررسی ویدیویی هواوی Mate 10 Pro ).

میت 10 علاوه بر رقابت با محصولات کمپانی هواوی، توانایی رقابت با محصولات سایر کمپانی ها را دارد. این گوشی تقریباً همان مقدار حافظه داخلی، رم و مشخصات دارد که گوشی‌هایی همچون گلکسی اس 8 پلاس و ال جی V30 از آن‌ها برخوردارند.

تعداد سیم کارت دو سیم کارت
فناوری GSM / HSPA / LTE
وزن 186 گرم
ابعاد 150.5 x 77.8 x 8.2 mm
جنس بدنه شیشه با فریم آلومینیوم
ویژگی بدنه IP53
پردازنده Kirin 970
نوع صفحه نمایش IPS LCD
سایز صفحه نمایش 5.9 inch
رزولوشن 1440 x 2560 pixels
سیستم عامل اندروید 8
دوربین اصلی 20+12 مگاپیکسل
دوربین سلفی 8 مگاپیکسل
باتری 4000 mAh

بررسی میت 10

دانلود با کیفیت SD | دانلود با کیفیت HD

طراحی میت 10

ایده جدید ترکیب فلز و شیشه در طراحی جلو و عقب بدنه گوشی‌ها کاملاً در میان گوشی‌های خانواده میتِ شرکت هواوی جا افتاده است؛ به نوعی هواوی میت 10 یک نمونه عالی از این طراحی به شمار می رود.

زمانی که میت 10 را مقابل خود می‌گیریم، صفحه نمایش آن با نسبت صفحه نمایش به بدنه 81.6 درصدی تمام توجه را به خود جلب می‌کند. زیر صفحه نمایش این گوشی اسکنر اثر انگشت تعبیه شده است، بالای آن نیز دوربین سلفی و بلندگو قرار دارد، تمامی دکمه‌های این گوشی نیز در لبه سمت راست قرار گرفته‌اند.

دکمه‌ها در این گوشی به خوبی هرچه تمام تعبیه شده‌اند و دسترسی به آن‌ها هنگام کار با گوشی به راحتی هرچه تمام‌تر صورت می گیرد. در قسمت پایین میت 10، بلندگوی پخش صدا در کنار درگاه USB-C قرار گرفته، فرستنده مادون قرمز و درگاه هدفون 3.5 میلی متری نیز در قسمت بالایی گوشی تعبیه شده است.

یکی از زمینه‌هایی که هواوی میت 10 در آن از سایر رقبای خود همچون میت 10 پرو، گوگل پیکسل 2 ایکس ال و و آیفون 8 پلاس پیشی گرفته، داشتن درگاه هدفون است. علاوه بر این، میت 10 از قابلیت ارتقا حافظه به وسیله کارت حافظه microSD برخوردار است.

قسمت پشت هواوی میت 10 به صورت منحنی طراحی شده تا به راحتی در دست کاربر قرار گیرد و کاربر تسلط لازم برای کار با گوشی را داشته باشد، همچنین در طراحی آن از گوریلا گلس استفاده شده است. متاسفانه طراحی این قسمت به خصوص در رنگ‌های تیره به گونه‌ای است که اثر انگشت را خیلی سریع جذب می‌کند؛ بنابراین اگر میت 10 را در رنگ‌های تیره خریداری کردید، از یک کاور برای پوشاندن پشت گوشی استفاده کنید.

[lightgallery images="148330,148331,148332,148333,148334"]

یکی از نکات ناامید کننده در بررسی هواوی میت 10 این است که این گوشی هوشمند نه ضد آب است و نه مقاوم در برابر آب، پس به یاد داشته باشید که به هیچ وجه گوشی خود را در معرض خیس شدن قرار ندهید. با این حال این گوشی دارای گواهی IP53 است؛ چیزی که باعث می‌شود این گوشی در برابر باران کم و گرد و غبار تا حدودی مقاوم باشد.

نمایشگر

کمپانی هواوی با قرار دادن یک محافظ صفحه نمایش در جعبه میت 10، تا حدودی خیال کاربران را از بابت خرید لوازم جانبی راحت کرده است.

همچنین، هواوی میت 10 از یک صفحه نمایش 5.9 اینچی QHD IPS LCD برخوردار است. شاید ابتدا با شنیدن 5.9 اینچ گمان کنید که این صفحه نمایش کوچک‌تر از صفحه نمایش 6 اینچی میت 10 پرو است، اما با توجه به نسبت ابعاد 16:9، میت 10 گوشی بزرگ‌تر با صفحه نمایشی بزرگ خواهد بود. این بدین معناست که صفحه نمایشی که میت 10 در اختیار شما قرار می‌دهد بیشتر از چیزی است که در میت 10 پرو و هر دستگاه 6 اینچی 18 به 9 دیگری مانند گوگل پیکسل 2 ایکس ال و ال جی V30 وجود دارد.

کمپانی هواوی پشتیبانی از استاندارد HDR10 را به صفحه نمایش IPS خود آورده تا رنگ‌های متفاوت و محدوده دینامیکی بیشتری را هنگام مشاهده محتوای پشتیبانی شده، شاهد باشم. زاویه دید صفحه نمایش میت 10 خوب بوده و دارای حداکثر 730 نیت روشنایی است.

تکنولوژی HDR10 به‌کاررفته در میت 10 به این معنا است که اگر شما مشغول تماشای یک محتوای HDR، چه به‌صورت زنده از نت فلیکس یا آمازون پرایم و چه از قبل آن را بر روی حافظه 64 گیگابایتی خود ذخیره کرده‌ باشید و یا حتی از یک کارت حافظه استفاده ‌کنید، این نمایشگر اکثر LCD های هم‌دوره خود را به‌راحتی مغلوب می‌کند.

مشاهده محتوای استاندارد نیز با این دستگاه دلپذیر است. تولید رنگ‌های مناسب و سطح روشنایی فوق‌العاده، باعث می‌‌شود که این گوشی نسبت به دستگاه‌های دیگر عملکرد بسیار بهتری زیر نور آفتاب داشته باشد. تنها در موارد تماشای ویدئوها و یا بازی‌هایی با ارتعاشات بالا و تضاد رنگ زیاد است که این نمایشگر مقداری از استاندارد صفحه‌نمایش‌های هم‌رده خود، عقب می‌افتد و تصویری کمرنگ‌تر ارائه می‌دهد.

سخت افزار

آنچه باعث تفاوت کایرین ۹۷۰ با تراشه‌های نسل قبلی‌اش می‌شود، ساخت این تراشه با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری است. درواقع کایرین ۹۷۰ اولین تراشه هواوی است که از این لیتوگرافی بهره می‌برد. این تراشه متشکل از ۵.۵ میلیارد ترانزیستور است که در ابعادی به مساحت تنها یک سانتی‌متر مربع، کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

روی این تراشه از یک پردازنده ۸ هسته‌ای استفاده شده و یک پردازنده گرافیکی ۱۲ هسته‌ای به نام Mali-G72 MP12 کار گذاشته شده است. پردازنده اصلی این تراشه از دو خوشه ۴ هسته‌ای تشکیل شده است که خوشه اول را هسته‌های Cortex A73 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و خوشه دوم را نیز هسته‌های Cortex A53 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز تشکیل می‌دهند. میت ۱۰ پرو از Mali-G72 MP12 به‌عنوان پردازنده گرافیکی استفاده می‌کند. این پردازنده با فرکانس ۸۵۰ مگاهرتز کار کرده و می‌تواند عملکردی بالغ بر ۵۹۲.۲ گیگافلاپس داشته باشد.

میت 10 پرو به واژه «هوشمند» در گوشی‌های هوشمند، معنای جدیدی داده است. یک واحد پردازش عصبی (NPU) در تراشه کایرین ۹۷۰ به کار رفته که قابلیت‌های مختلفی دارد.

این پردازنده قادر است نحوه تعامل کاربر با گوشی هوشمند را بررسی و تحلیل کند، سپس داده‌های به دست آمده را برای عملکرد سریع‌تر تلفن هوشمند به کار برد. پردازنده عصبی با مطالعات دقیق، میزان مصرف انرژی را نیز کاهش می‌دهد. این پردازنده تصاویر، صدا و زبان محلی کاربر را تشخیص داده و آن را تجزیه و تحلیل می‌کند. درواقع هرچه بیشتر با میت ۱۰ پرو کار کنید، این تلفن هوشمند سریع‌تر به دستورات شما واکنش نشان می‌دهد.

یکی از قابلیت‌های هوش مصنوعی در مکالمه استفاده می‌شود. ( نگاهی به کیفیت مکالمه میت 10 پرو هواوی ) هوش مصنوعی با آنالیز اطلاعات ورودی، صدای شما را به‌صورت شفاف به فرد در حال مکالمه انتقال داده و صدای محیط را حذف یا کاهش می‌دهد. این موضوع زمانی کارآمد است که در محیطی شلوغ در حال برقراری تماس تلفنی باشید.

بررسی میت 10 پرو / بررسی Mate 10 Pro

همچنین هوش مصنوعی، امکان ترجمه همزمان به زبان‌های مختلف را فراهم کرده است ( ویژگی های هوش مصنوعی میت 10 پرو ) زبان شیرین پارسی نیز یکی از زبان‌های پشتیبانی شده در این برنامه است. کاربر از طریق متن یا صوت، پیام خود را به زبان‌های مختلف بیان ‌می‌کند. همچنین با اسکن نوشته‌ها، امکان ترجمه آنها برای کاربر وجود دارد. عکاتسی و پردازش تصاویر هوشمند از دیگر مزایای هوش مصنوعی میت 10 به حساب می آید.

باتری

از آنجایی‌که هواوی میت 10 دارای باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی است، مدت ‌زمان زیادی طول می‌کشد تا شارژ آن کاملاً تخلیه شود؛ البته این زمان برای میت 10 پرو به مراتب بیشتر است. با بررسی هواوی میت 10 متوجه می شوید که اگر از گوشی استفاده عادی داشته باشید، در پایان روز هنوز 15 الی 25 درصد از شارژتان باقی می ماند ( نگاهی دقیق به باتری و سیستم مدیریت انرژی میت 10 پرو ).

روشنایی نمایشگر هواوی میت 10 حداکثر 730 نیت است. اگر با استفاده از تنظیمات گوشی شدت روشنایی را کم کنید، زمان تخلیه باتری به بیش از یک روز هم می‌رسد. هواوی گزینه‌های متعددی را برای ذخیره انرژی در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ مثلاً می‌توان با غیرفعال سازی برنامه‌های پس‌زمینه و یا پایین آوردن رزولوشن تا حد 1080 یا 720 پیکسل، فشار روی چیپست را کاهش داد تا طول عمر باتری بیشتر شود.

اکثر گوشی‌های پرچمداری که اخیراً وارد بازار شده‌اند از قابلیت شارژ بیسیم برخوردار هستند، اما متأسفانه هواوی میت 10 از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند.

دوربین میت 10

بررسی هواوی میت 10 نشان می‌دهد که دوربین این گوشی در مقایسه با مدل‌های قدیمی‌تر آن پیشرفت چشمگیری داشته است.

میت 10 دو عدد دوربین اصلی دارد: یک لنز 12 مگاپیکسلی رنگی مجهز به لرزشگیر اپتیکال یا OIS و دیگری لنز 20 مگاپیکسلی سیاه‌وسفید که فاقد OIS است.

این دوربین‌ها هر دو دارای لنزهایی با دریچه دیافراگم f/1.6 هستند و همین ویژگی هواوی میت 10 را از سایر پرچمداران 2017 متمایز می‌کند. این ویژگی درواقع باعث بالارفتن کیفیت عکاسی در محیط‌های کم‌نور می‌شود. همچنین با استفاده از تکنولوژی پردازش تصویر که در ساخت میت 10 به کار رفته، می‌توان عکس‌های کم نویز و دقیق‌تری گرفت. این عکس‌ها به‌صورت پیش‌فرض دارای رزولوشن 12 مگاپیکسل هستند؛ اما به لطف حس‌گر تک‌رنگ دوم، می‌توان کیفیت آن‌ها را تا 20 مگاپیکسل افزایش داد. قابلیت فوکوس خودکار نیز جزئیات و دقت تصاویر را بالا می‌برد. علاوه بر این گزینه‌هایی برای تنظیم دستی فوکوس در نظر گرفته‌ شده که کار را برای کاربران، ساده‌تر می‌کند.

ویژگی جدیدی به نام «AI zoom» به میت 10 اضافه شده که نتیجه آن قابلیت بزرگنمایی دیجیتال است. این قابلیت در برخی موارد عملکرد بهتری نسبت به بزرگنمایی اپتیکال آیفون 8 پلاس دارد.

میت 10 همچنین توانایی گرفتن تصاویر بوکه با پس‌زمینه مات را دارد و در این زمینه کمی بهتر از رقبای خود عمل کرده است. همچنین می‌توان تنظیمات فیلم و عکس را به‌صورت دستی تغییر داد و تصاویری با سرعت شاتر 30 ثانیه یا بالاتر (4K) را به ثبت رسانید.

حالت‌های شبه خودکار دوربین نیز باورنکردنی هستند؛ به‌طوری‌که با استفاده از آن‌ها می‌توان چند منظره را با یکدیگر ترکیب نمود و تصاویر پویای زیبایی را خلق کرد. حالت‌های هنری و مستند نیز به زیباسازی هرچه بیشتر تصاویر کمک شایانی می‌کنند.

[lightgallery images="148344,148343,148342,148341,148340"]

تصاویر گرفته ‌شده از دوربین فرعی 8 مگاپیکسلی میت 10 نیز دارای جزئیات و کیفیت قابل قبولی هستند. همچنین می‌توان با استفاده از این دوربین فیلم‌هایی با کیفیت 1080 پیکسل ثبت و ضبط نمود.

نرم افزار

هواوی میت ۱۰ به سیستم‌عامل اندروید ۸ مجهز شده که رابط کاربری اختصاصی این شرکت به نام EMUI 8 برروی آن نصب شده است. ویژگی‌ها در EMUI 8 به اوج تکامل و پختگی رسیده است. علاوه بر دسترسی به تمام برنامه‌های موجود در گوگل پلی استور، این نسخه از سیستم‌عامل اندروید به شما قابلیت استفاده از ویژگی‌هایی مانند ویدئوهای عکس در عکس را در سطح سیستم‌عامل خود می‌دهد. جدیدترین آپدیت‌های حفاظتی نیز بر روی این نسخه از سیستم عامل اندروید قابل‌اجرا هستند.

در صفحه قفل، تعداد قدم‌هایی محاسبه می‌شود که در طول روز برداشته‌اید. همچنین امکان دسترسی سریع به اپلیکیشن عکاسی وجود دارد. اعلانات نیز در وسط صفحه نمایشگر نشان داده می‌شود تا برای مشاهده آنها نیازی به آنلاک گوشی نداشته باشید.

بررسی میت 10 پرو / بررسی Mate 10 Pro

این رابط کاربری دسترسی و کنترل همه‌چیز را در اختیار شما قرار می‌دهد. EMUI desktop یکی دیگر از ویژگی های منحصربفرد میت 10 است و مشابه همتای خود DeX ، رابط کاربری به‌کاررفته درگوشی‌های گلکسی S8 و نوت 8 سامسونگ است. تنها تفاوت کلیدی این دو، رایگان بودن EMUI desktop است که برخلاف Dex نیازی به پرداخت هزینهٔ بالا برای فعال کردن آن ندارد و فقط با تهیه یک عدد کابل ارزان‌قیمت USB-C به HDMI در دسترس کاربر قرار می‌گیرد. DeX نیز در زمان عرضه خود، نقص‌های بسیاری داشت، پس EMUI desktop هنوز دلیل کافی برای داشتن میت 10 را به شما نداده است، با پشتیبانی‌ همه‌جانبه و پیشرفت‌های لازم از سوی هواوی در چند ماه آتی، می‌تواند شما را متقاعد به استفاده از آن کند.

رابط کاربری جدید EMUI 8.0 امکانات بسیاری برای شخصی‌سازی محیط کاربری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. درواقع امکان تغییر بیشتر بخش های محیط کاربری و شخصی سازی آن وجود دارد.

از تغییر رندوم تصویر پس‌زمینه، ظاهر صفحه خانه، نوع و ابعاد متن و موارد مختلف دیگر به شما اجازه می‌دهد تا تجربه کار با میت 10 پرو را افزایش دهید؛ برای مثال ظاهر صفحه خانه را به استایل مترویی تغییر دهید. در این استایل، قابلیت‌های رابط کاربری به‌صورت خانه‌های رنگی روی صفحه اصلی قرار می‌گیرند.

در کنار وجود گزینه‌هایی مانند وضعیت آب و هوا، منوی تماس، گالری، منوی تنظیمات و موارد دیگر، کاربر می‌تواند اپلیکیشن‌های دلخواه خود را به صفحه خانه اضافه کند. اپلیکیشن‌های اضافه شده به صفحه خانه، هرکدام دارای یک خانه مخصوص می‌شوند که البته امکان تغییر رنگ یا ظاهر خانه نیز وجود دارد.

میت 10 و EMUI یک ترکیب کاملا توانا و یکپارچه هستند که اگر تمایل به این نوع روابط کاربری و تجربه ویژگی‌های جدید دارید، میت 10 و EMUI بهترین پیشنهاد برای شما خواهند بود.

صدا

به دلیل وجود تراشه پرقدرت Kirin 970 و بلندگوهای عالی، تجربه ای ویژه در هنگام شنیدن موسیقی خواهید داشت. صدای تولیدشده از بلندگوهای جلو و پایینی دستگاه بسیار بهتر از صدای تولیدشده از دستگاه‌هایی با بلندگوهای تکی مانند وان پلاس 5 است. صدای این بلندگوها بسیار زیاد است و حتی در بالاترین میزان ممکن، کیفیت صدا دچار افت کیفیت نمی‌شود. این امر باعث شناخته شدن آن‌ها به‌عنوان یکی از بهترین بلندگوهای موجود در بازار شده است.

از نظر مکالمه، میت ۱۰ یکی از بهترین محصولاتی است که تاکنون با آن کار کرده‌ایم. کیفیت صدای مکالمه در محیط‌های بسته با فضاهای باز و پر سر و صدا تفاوت کمی دارد. میکروفون‌های میت 10 به قدری هوشمندانه طراحی شده‌اند تا تنها روی صدای کاربر فوکوس کرده و صدای محیط را تا حد ممکن انتقال ندهند. بلندگو بالای نمایشگر نیز وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد و در محیط‌های شلوغ امکان شنیدن صدای طرف مقابل به‌صورت شفاف وجود دارد.

بازده و عملکرد میت 10

در مراسم معرفی تراشه Kirin 970 در IFA 2017، هواوی با تمرکز روی هوش مصنوعی، در این مورد صحبت‌های زیادی مطرح کرد ( ویژگی های هوش مصنوعی میت 10 پرو ). البته این هوش مصنوعی نیست که این تراشه را تنها بعد از یک هفته استفاده، عالی جلوه می‌دهد، بلکه این قدرت و توانایی خود گوشی میت 10 است که باعث رضایت کلی کاربر می‌شود.

پس از یک هفته استفاده، نتایج بنچمارک‌های بدست آمده حاکی از آن است که، گوشی میت 10 با 4 گیگابایت رم و تراشه هشت هسته‌ای Kirin 970، به‌راحتی‌ توان تقسیم صفحه برای انجام چند عملیات به‌صورت هم‌زمان و اجرای بازی‌هایی‌ با گرافیک بالا را دارد و همچنین تمام استانداردهای موردنیاز در یک رابط کاربری نیز در آن یافت می‌شود.

نتایج بنچمارک AnTuTu 6 - عدد بالاتر بهتر است

[infogram id="mate-10-antutu-6-1h7v4pj8z3584k0" prefix="5dk"]

نتایج بنچمارک‌های بدست آمده به طرز قابل‌توجهی بالا هستند. نتایج Geekbench نشان‌دهنده امتیاز 6625 برای پردازش چند هسته ای است که برای یک گوشی با قیمت میت 10 بسیار عالی محسوب می‌شود.

نتایج بنچمارک Geekbench 4.1 Single Core - عدد بالاتر بهتر است

[infogram id="mate-10-geekbench-41-single-core-1h7v4pj8z33j4k0" prefix="3xV"]

نتایج بنچمارک Geekbench 4.1 Multi Core - عدد بالاتر بهتر است

[infogram id="mate-10-geekbench-41-multi-core-1hxj48vek3152vg" prefix="pI9"]

با توجه به بررسی هواوی میت 10 و امتیازات و همچنین تجربه استفاده از این گوشی، همه‌چیز نشان‌دهنده این حقیقت است که اگر میت 10 را انتخاب کنید، تا چند سال آینده از روند تکنولوژی موجود در بازار عقب نخواهید افتاد.

هواوی حتی پا را فراتر گذاشته و قول داده که گوشی میت 10 بعد از 18 ماه نیز به دلیل تکنولوژی فراگیری ماشینی که در آن به‌کاررفته است، به‌هیچ‌وجه کم نمی‌آورد و عملکرد آن کند نمی‌شود. هرچند این ادعا هنوز اثبات نشده، اما پس از یک ماه استفاده مداوم از این گوشی، همه چیز خوب به نظر می‌رسد.

ارسال نظر