مقایسه هواوی میت 10 لایت با سامسونگ گلکسی A7

رسانه کلیک - همانطور که می دانید سامسونگ و هواوی دو قطب اصلی گوشی های هوشمند در بازار تلفن‌های همراه هستند. در ادامه مقایسه هواوی میت 10 لایت با سامسونگ گلکسی A7 در قالب ویدیو تشریح شده است.

مقایسه هواوی میت 10 لایت با سامسونگ گلکسی A7

دانلود با کیفیت HD - دانلود با کیفیت SD

با وجود اینکه ابعاد هر دو گوشی تقریبا با هم برابر است، اما میت 10 لایت از صفحه نمایشی بزرگتر با رزولوشن بیشتر بهره می برد و البته وزن آن هم حدود 20 گرم از A7 کمتر است. A7 از ترکیب آلومینیوم و شیشه ساخته شده اما میت 10 لایت بدنه آلومینیومی دارد که همین موضوع باعث شده تا بدنه پشتی میت 10 لایت جذب اثر انگشت کمتری داشته باشد.

جایگیری سنسور اثر انگشت در بخش پشتی گوشی در میت 10 لایت باعث شده تا این گوشی نسبت صفحه نمایش به بدنه بیشتری نسبت به A7 داشته باشد و احتمالا برای کسانی که به نمایشگرهای کم حاشیه علاقه دارند، میت 10 لایت انتخاب بهتری است.

در مقایسه هواوی میت 10 لایت با سامسونگ گلکسی A7 بد نیست به این نکته اشاره کرد که میت 10 لایت مانند برادر بزرگترش در مقابل آب مقاوم نیست و دقیقا نقطه ضعف این گوشی در برابر A7 به حساب می‌آید.

در بخش نمایشگر، هواوی از نسبت تصویر 18 به 9 در میت 10 لایت استفاده کرده و البته با رزولوشن بیشتر و تراکم پیکسلی بالاتر نسبت به A7، پیروز این رقابت شده است. البته روشنایی صفحه نمایش گلکسی A7 کمی بیشتر از میت 10 لایت است، اما این میت 10 لایت است که می تواند رنگ ها را طبیعی تر و شفاف تر به نمایش بگذارد.

همیشه هواوی در زمینه عکاسی حرف‌های تازه ای برای گفتن دارد. این بار هم با قرار دادن دو سنسور 16 + 2 مگاپیکسلی در کنار هم، با دوربینی بسیار با کیفیت مواجهیم. در مقابل سنسور 16 مگاپیکسلی A7 قرار دارد که تصاویر آن نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار است. اما ویژگی های دوربین دوگانه میت 10 لایت قطعا می تواند بر دوربین گلکسی A7 غلبه کند. برای مثال، امکان تغییر واقعی فوکوس تصاویر بعد از ثبت عکس که بیشترین کاربرد رو در گوشی های هواوی دارد.

هنگام مقایسه هواوی میت 10 لایت با سامسونگ گلکسی A7 مشاهده شد که تصاویری که دوربین میت 10 لایت در شب گرفت، از شفافیت بیشتر و کیفیت مطلوب تری برخوردار است، اما احتمالا در فضاهای با نور کم A7 تصاویر کم نویزتری ارائه می‌دهد.

تفاوت دیگر این دو گوشی دوربین سلفی دوگانه میت 10 لایت است که به ثبت تصاویر با کیفیت تر، کمک می کند.

در بخش سخت افزار مقایسه هواوی میت 10 لایت با سامسونگ گلکسی A7 هر دو گوشی از مشخصات نسبتا خوبی بهره می برند. میت 10 لایت به پردازنده کایرین 659 با 4 گیگابایت رم و گلکسی A7 به پردازنده اگزینوس 7880 با 3 گیگابایت رم مجهز شده است. هر دو پردازنده از نوع 8 هسته ای هستند. حافظه داخلی میت 10 لایت 64 گیگابایت و حافظه داخلی A7 سی و دو گیگابایت است. هر دو گوشی از کارت حافظه پشتیبانی می کنند.

با وجود اینکه هر دو گوشی در رنج گوشی های میان رده قرار می گیرند اما به راحتی از پس پروسه های مالتی تسگینگ و اجرای بازیهای سنگین بر می آیند، در نتیجه با خیال راحت می توانید هرکاری که دوست دارید انجام دهید.

میت 10 لایت بصورت پیش فرض از اندروید 7 استفاده می کند اما گلکسی A7 بصورت پیش فرض از اندروید 6 بهره می برد که قابلیت بروزرسانی به نسخه اندروید 7 را دارد. هر گوشی از رابط کاربری مخصوص به خودش استفاده می کند و اینکه کدام شما رو به خودش جذب می کند، بستگی به سلیقه شخصی شما دارد!

باتری میت 10 لایت از نوع 3340 میلی آمپر بر ساعت و باتری A7 از نوع 3600 میلی آمپر بر ساعته است که حداقل روی کاغذ سامسونگ قوی تر از میت 10 لایت ظاهر شده اما سیستم هوشمند مدیریت باتری میت 10 لایت قدرت بیشتری در زمینه مدیریت شارژ و میزان باتری دارد.

در نهایت انتخاب این که کدام گوشی بهتر است کمی سخت به نظر می رسد، چرا که هر کدام از این دو گوشی ویژگی‌های منحصربفردی دارند. ولی به طور کلی با توجه به اینکه میت 10 لایت دارای دوربین بهتر و با امکانات بیشتر، حافظه داخلی و رم بیشتری نسبت به A7 است پیروز این رقابت به حساب می آید.

ارسال نظر