نگاهی به طراحی هواوی Mate 10 Pro؛ جادوی چشم‌نواز

رسانه کلیک – در این مطلب نگاهی به طراحی میت 10 پرو می‌کنیم تا قبل از بررسی کامل Mate 10 Pro با این پرچم‌دار هواوی کمی بیشتر آشنا شویم.

نگاهی به طراحی هواوی Mate 10 Pro؛ جادوی چشم‌نواز

شاید زمانی که مارتین کوپر در حال طراحی اولین تلفن همراه دنیا بود، تصور نمی کرد این دستگاه بتواند انقلابی بزرگ در زندگی انسان‌ها به پا کند؛ انقلابی که هر بار با معرفی محصولی جدید، ابعاد بیشتری از آن نمایان می‌شود.

زندگی امروز ما در کار با دستگاه‌هایی خلاصه می‌شود که جهان بی‌کران را در کف دستانمان قرار می‌دهند؛ دستگاه‌هایی که هر روز راه‌های ارتباطی جدیدی به آنها اضافه می‌شود تا کاربران، صرف نظر از هر مسافت و موانعی که میانشان قد علم کرده، با یکدیگر به راحتی ارتباط برقرار کنند.

همین امر باعث شده تا انسان پرهیاهوی دیروز به آرامش برسد؛ آرامشی که به جای گپ و گفت، با صداهای اعلان پیام‌رسان گوشی هوشمند قرین می‌شود. هر کدام از ما با این دستگاه‌های کوچک خو گرفته‌ایم و ساعات بسیاری از روزهایمان را با خیره شدن به صفحه نمایشگر آنها پر می‌کنیم.

درست در همین نقطه است که «راحتی کار» با تلفن هوشمند که عمدتا با اصطلاح «خوش‌دست بودن» در میان کاربران جا افتاده است، اهمیت بسزایی پیدا می‌کند. امروز بر کمتر کسی پوشیده است که هرچه تلفن هوشمند از ارگونومی بهتری برخوردار باشد، تجربه کار با دستگاه برای کاربر راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌شود.

در میان گوشی‌های هوشمند مختلف نیز، طراحی میت 10 پرو باعث شده تا این محصول، نظر ما را از لحاظ راحتی کار یا خوش‌دست بودن به خود جلب کند.

میت 10 پرو جدیدترین پرچم‌دار هواوی است که با سخت‌افزاری توانمند، ظاهری شیک و زیبا و قابلیت‌های منحصر به‌فرد، به بازار عرضه شده تا برای علاقه‌مندان به تکنولوژیِ روز دلبری کند.

دو پنل شیشه‌ای، تمام سخت‌افزار میت 10 پرو را در خود جای داده‌اند و دور تا دور این پنل‌ها را یک قاب فلزی از جنس آلومینیوم احاطه کرده است. در طراحی میت 10 پرو بازنگری صورت گرفته تا مانند میت 9 پرو دیگر خبری از نمایشگر با لبه‌های خمیده نباشد. البته در لبه‌ها شاهد انحنای خفیفی هستیم. این انحنای خفیف راحتی کار با میت 10 پرو را دوچندان کرده است.

زمانی که میت 10 پرو را در دست می‌گیرید، اولین نکته‌ای که برایتان جلب توجه می‌کند، کیفیت ساخت بالا و زیبایی ظاهری آن است. انحنای موجود در لبه‌ها نیز به شما کمک می‌کند تا پس از کار طولانی مدت با تلفن هوشمند، دستانتان خسته نشود.

هواوی تصمیم گرفته برای زیبایی هرچه بیشتر طراحی Mate 10 Pro میزان حاشیه‌ها را در اطراف نمایشگر تا حد امکان کاهش دهد. به همین منظور حسگر اسکنر اثر انگشت که جلوی میت 9 پرو قرار داشت، در طراحی Mate 10 Pro به پشت دستگاه انتقال یافته است. این حسگر از یک طراحی گرد نیز برخوردار است تا میزان بیشتری از سطح انگشت کاربر را پوشش دهد.

به جای دکمه‌های خازنی نیز از دکمه‌های مجازی استفاده شده که روی نمایشگر قرار دارند. تقریبا حاشیه بسیار کمی در اطراف نمایشگر به چشم می‌خورد و تنها در قسمت بالا و انتهای نمایشگر شاهد مقدار اندکی حاشیه هستیم. لوگوی هواوی درست زیر نمایشگر قرار دارد و بالای نمایشگر نیز بلندگوی مکالمه، دوربین سلفی و سنسورها دیده می‌شود.

مانند میت 9 پرو، میت 10 پرو نیز از یک دوربین دوگانه استفاده می‌کند که به‌ صورت عمودی طراحی شده‌اند. البته تفاوتی که وجود دارد در طراحی آنها است، به این صورت که برای سنسورهای دوربین میت 10 پرو جایگاه جداگانه‌ای تعبیه شده است.

در سمت چپ دوربین، فلش دوگانه (Dual Tone) وجود دارد که بین آنها لوگوی لایکا را می‌توانیم مشاهده کنیم. علت وجود این لوگو در طراحی Mate 10 Pro همکاری هواوی با لایکا در ساخت عدسی‌های دوربین است. در سمت چپ نیز سنسورهای متعلق به دوربین دوگانه دیده می‌‌شود.

یک نوار با رنگی متفاوت نسبت به رنگ بدنه، دوربین دوگانه را متمایز می‌کند. احتمالا هواوی از چنین طرحی استفاده کرده تا به تفاوت دوربین استفاده شده در میت 10 پرو نسبت به سایر محصولات خود اشاره کند.

پایین دوربین دوگانه نیز سنسور اسکنر اثرانگشت قرار دارد. در انتهای این تلفن هوشمند لوگوی هواوی به زیبایی حک شده است. درست مانند پنل جلویی، انحنای خفیفی در لبه‌های پنل پشتی مشاهده می‌کنیم که باعث خوش‌دست‌تر شدن Mate 10 Pro شده است.

در طراحی Mate 10 Pro دکمه‌های پاور و راکر ولوم صدا در سمت راست تعبیه شده‌اند. فاصله مناسب بین این دکمه‌ها باعث می‌شود کاربر هنگام استفاده از آنها دچار خطا نشود. در سمت چپ نیز می‌توان خشاب سیم کارت را مشاهده کرد.

نوارهای آنتن در بالا و پایین میت ۱۰ پرو قابل مشاهده است. یک درگاه USB تایپ C نیز در پایین محصول تعبیه شده تا برای شارژ یا انتقال اطلاعات از آن استفاده کنید. هواوی از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در میت ۱۰ پرو استفاده نکرده است؛ به همین علت به یک مبدل برای گوش دادن به موسیقی نیاز دارید. بلند گوی این گوشی در کنار درگاه USB-Cمشاهده می‌شود .

بزرگ‌ترین مزیت طراحی میت 10 پرو در کنار زیبایی چشم‌نواز آن، خوش‌دست بودن این گوشی هوشمند است. استفاده از پرچم‌دار جدید هواوی حس بسیار خوبی را به شما منتقل می‌کند و با وجود ابعاد بزرگ آن (‍‍۱۵۴.۲ در ۷۴.۵ در ۷.۹ میلی‌متر) مشکلی در دست گرفتن و کار با میت ۱۰ پرو نخواهید داشت.

بدنه میت ۱۰ پرو اثر انگشت کمی را جذب می‌کند، اما این موضوع باعث آزار و اذیت کاربر نمی‌شود؛ مزیت واقعی در طراحی این بدنه، راحتی در پاک کردن آثار لک و چربی حاصل از دست کاربر است. یک محافظ صفحه نمایشگر به ‌صورت فابریک روی پنل جلویی میت ۱۰ پرو نصب شده و داخل جعبه نیز یک قاب ژله‌ای مرغوب وجود دارد.

پرچم‌دار هواوی از گواهی IP67 استفاده می‌کند به این معنی که در برابر نفوذ قطرات آب و ذرات گرد و خاک مقاوم است و در روزهای بارانی شما را تنها نمی‌گذارد.

گرچه طراحی یک محصول را نمی‌توان تنها دلیل برای خرید آن دانست، اما به نظر می‌رسد طراحی میت 10 پرو بتواند نظر کاربران سخت‌پسند را نیز به خود جلب کند.

همه این خصوصیات در کنار هم باعث شده تا Mate 10 Pro از نظر طراحی و ساختار حس ویژه ای را به کاربر القا کند. طراحی Mate 10 Pro با ظاهری مدرن و امروزی که از ترکیب شیشه و فلز شکل گرفته، این گوشی را در کنار امکانات نرم افزاری بی نظیرش به یک کالای لوکس تبدیل کرده است.

میت 10 پرو در رنگ‌های آبی، طلایی، خاکستری و قهوه‌ای به بازار عرضه شده است. برای علاقه‌مندان به گوشی‌های هوشمند لاکچری نیز یک نمونه دیگر به نام میت 10 پورشه دیزاین طراحی شده تا هر کاربری با هر سلیقه‌ای به خانواده هواوی بپیوندد.

ارسال نظر