مقایسه میت 20 و میت 20 پرو با نسل قبل؛ چه چیز‌هایی تغییر کرده است؟

رسانه کلیک - میت 20 و میت 20 پرو پرچمداران جدیدی هستند که چندی پیش توسط هواوی معرفی شدند. اگر می‌خواهید بدانید این دو گوشی چه تفاوت‌هایی نسبت به میت 10 و میت 10 پرو دارند، این مطلب را بخوانید.

مقایسه میت 20 و میت 20 پرو با نسل قبل؛ چه چیز‌هایی تغییر کرده است؟

محصولات سری میت هواوی به دلیل برخورداری از قابلیت‌های نوآورانه، سهم قابل توجهی از بازار تلفن‌های هوشمند را به خودشان اختصاص داده‌اند. پرچمداران میت معمولا از نظر مشخصات به گوشی‌های سری P هواوی شباهت دارند ولی از نظر ابعاد و برخی امکانات متفاوت هستند.

بعد از گذشت یک سال از معرفی میت 10 و میت 10 پرو و حضور موفق این دو دستگاه در بازار، زمان رونمایی از پرچمداران جدید هواوی از این سری فرا رسید و چندی پیش شاهد مراسم پرده برداری از میت 20 و میت 20 پرو بودیم. در این مطلب به مقایسه میت 20 و میت 20 پرو با نسل قبل‌شان می‌پردازیم. همراه کلیک باشید.

ظهور ناچ برای اولین بار در میت

ظاهر یکی از بخش‌هایی است که باعث ایجاد تفاوت بین میت 20 و میت 20 پرو با نسل قبل شده است. هواوی برای اولین بار بریدگی در نمایشگر را به گوشی‌های سری میت آورده و ظاهر کاملا متفاوتی را در پرچمداران جدیدش نسبت به میت 10 و میت 10 پرو ایجاد کرده است.

ناچ در میت 20 معمولی به صورت قطره‌ای ایجاد شده و فضای کمی از نمایشگر توسط آن پر شده است. در مقابل، بریدگی نمایشگر میت 20 پرو مانند آنچه در P20 و P20 Pro مشاهده می‌کنیم، به صورت کشیده طراحی شده است.

اضافه شدن رنگ‌های جذاب شفقی که مشابه‌شان را در P20 و تعدادی از گوشی‌های جدید هواوی مشاهده کرده بودیم، تغییر دیگری است که در این بخش می‌توان به اشاره کرد.

همان رزولوشن‌ و پنل نمایشگر

هواوی میت 20 و میت 20 پرو از نظر رزولوشن و پنل نمایشگر به نسل قبل شباهت زیادی دارند. مانند سال گذشته، نسخه معمولی میت به پنل ال سی دی و نسخه پرو به پنل امولد مجهز شده است. رزولوشن هم در میت 20 معمولی فول اچ دی پلاس و در میت 20 پرو +QHD در نظر گرفته شده است. البته سایز نمایشگر میت 20 و میت 20 پرو نسبت به نسل قبل متفاوت بوده و شاهد کمی افزایش اینج در این بخش هستیم. علاوه بر این‌ها هواوی پنل نمایشگر میت 20 پرو را با لبه‌های خمیده طراحی کرده و ظاهر متفاوت‌تری را به این دستگاه هدیه کرده است.

حضور سه گانه‌های استثنایی

دوربین یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت پرچمداران هواوی به حساب می‌آید و این کمپانی سعی می‌کند محصولاتش از این نظر یک قدم جلوتر از تولیدات سایر برندهای مطرح بازار باشد. استفاده از دوربین سه گانه یکی از اقدامات هواوی برای ارایه بهترین تجربه عکاسی توسط گوشی است که بعد از P20 Pro، حال آن را در دو پرچمدار جدید میت قرار داده است. دوربین سه گانه میت 20 و میت 20 پرو نسبت به پرچمداران نسل قبل که با دوربین دوگانه معرفی شدند، کیفیت بالاتری دارد و از قابلیت‌های حرفه‌ای‌تری مانند زوم اپتیکال سه برابری بهره می‌برد.

اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر فقط برای یک مدل

سنسور اثر انگشت که در میت 10 حاشیه پایینی نمایشگر را پر کرده کرده بود، در میت 20 روی قاب پشتی آن یافت می‌شود. نبود این سنسور در بخش جلویی باعث شده تا میت 20 ظاهر بی‌حاشیه‌تری نسبت به میت 10 داشته باشد.

تغییر محل قرارگیری سنسور اثر انگشت در نسخه پرو پرچمدار جدید هواوی هم دیده می‌شود. اسکنر اثر انگشت میت 20 پرو زیر شیشه نمایشگر گوشی تعبیه شده و فضای خاصی از بدنه دستگاه را اشغال نکرده است. سنسور اثر انگشت در میت 10 پرو روی قاب دستگاه حضور دارد.

چیپست هوشمندتر با قدرت بالاتر

هواوی در نمایشگاه IFA 2018 از جدیدترین چیپست خودش با نام کایرین 980 پرده برداری کرد. این چیپست با لیتوگرافی 7 نانومتری قدرت میت 20 و میت 20 پرو را تامین می‌کند. هوش مصنوعی که توسط پردازش عصبی ایجاد می‌شود، به لطف کایرین 980 به اوج قدرت خودش رسیده و هوشمندی دستگاه را نسبت به کایرین 970 که در نسل قبل پرچمداران میت استفاده شده بود، به سطح بالاتری برده است ( پردازنده کایرین 980 معرفی شد؛ اولین چیپست 7 نانومتری جهان ). عملکرد این پردازنده در کنار EMUI 9.0 که جدیدترین نسخه از رابط کاربری هواوی محسوب می‌شود، تجربه بسیار خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

نظر شما در رابطه با میت 20 و میت 20 پرو چیست؟

ارسال نظر