مزدا مشکل توربو را در مدل جدید CX-9 SUV حل می کند

اگرچه باید اعتراف کنیم مزدا در نمایشگاه توکیو گوی رقابت را  با مدل RX-Vision Coupe خود  ار رقبا دزدید اما حالا دوباره برای برند ژاپنی در لس آنجلس به تجارت بازگشته است.

مزدا مشکل توربو را در مدل جدید CX-9 SUV حل می کند

به گزارش کلیک، مزدابه جای نمایش یک مدل کانسپت ، از مدل جدید خود که CX-9 SUV نام دارد رونمایی کرده است. این مدل که با پرستیژ بالایی می تواند کودکان را با غروری تمام عیار به مدرسه ببرد ، CX-9 از یک موتور 2.5 لیتری بهره مند خواهد بود که با تکنولوژی توربوی جدید خود در جهت رفع مشکل در مدل های قبل گام برداشته است.

CX-9 را به جد می توان یک خودروی خوشتیپ دانست! فلسفه طرح Kodo که مزدا از آن استفاده می کند همواره صفت مجلل بودن را یدک کشیده است ، اما یک شباهت بسیار مشهود خانوادگی در چراغ های جلوی ماشین و پنجره مشبک کروم آن دیده می شود.

mazda-cx9-suv-launch-la-7

mazda-cx9-suv-launch-la-9

در زیر کاپوت این مدل ، یک موتور بنزینی توربو شارژ شده 2.5 لیتری قرار گرفته است که برای اولین بار از تکنولوژی خاصی استفاده می کند که با تغییر درجه ضربان و ارتعاشات اگزوز در محدوده دور موتور باعث از بین رفتن مشکل توربو شده است.یک سری سوپاپ که قبل از توربینی که توربو شارژز را می راند قرار گرفته است که پورت های اگزوز رابه پایین تر از 1620 دور در دقیقه کاهش می دهد تا بدین ترتیب تداخل میان ضربان اگزوز را کاهش دهد و انرژی هر کدام از ضربان ها را برای کارامدتر کردن رانش توربین به حداکثر ممکن برساند.

mazda-cx9-suv-launch-la-13

اما شایان ذکر است این تنها تکنولوژی در جهت ارتقا موتور نیست که مزدا از آن استفاده کرده است بلکه این جاست که سر و کله یک سیستم چرخش گاز سرد نیز پیدا می شود.این سیستم بدین گونه کار می کند که مقداری از گاز بی اثر اگزوز را که موتور تولید می کند از آن می گیرد که این امر باعث کاهش دما و بارگشت دوباره آن به محفظه هوا می شود.

بنا به گفته های شرکت مزدا ، این سیستم کمک می کند تا دمای موتور از 500 درجه سانتی گراد به تنها 100 درجه سانتی گراد کاهش یابد تا بدین ترتیب موتور بتواند با نسبت تراکم 10.5:1 به کار خود ادامه دهد که این مقدار در نسبت با دیگر موتور های توربو دار بنزینی مقدار بالایی محسب می شود.

mazda-cx9-suv-launch-la-19

بر خلاف تمام این تکنولوژی ها، CX-9 با 169 کیلووات (227 hp) و گشتاور 420 نانومتری از تنها 2 هزار دور در دقیقه،در واقع آن قدر ها هم در نوع خود قدرتمند نیست،اگرچه باید این را در ذهن داشت که Cx-9 جدید 90 کیلوگرم از مدل های قبلی در نسبت با 4 چرخ و 130 کیلوگرم در نسبت با چرخ های جلو سبک تر است بنابراین موتور حجم کمتری را در اختیار خواهد داشت.

چون مزدا با ارائه این SUV جدید در تفکر تجملات بیشتر است ، این اتوموبیل به طور کامل و با فناوری ایمنی فعال عرضه خواهد شد. ار امکانات این اتوموبیل می توان به مانیتورینگ نقطه کور ، کنترل کروز رادار ، کمک برای حفظ مسیر در جاده های باریک، ترمز اتوماتیک اورژانسی و یک سیستم که شدت تصادم های درون شهری را کاهش می دهد.

مزدا همچنین این اتوموبیل مجلل خود را با یک سیستم رانندگی فعال تمام چرخ تجهیز کرده است که اطلاعات را از 27 سنسور متفاوت جمع آوری می کند تا یک تصویر دقیق از شرایط جاده ای و گشتاور را بین جاده ها در هنگام نیاز به طور هماهنگ و تطبیق می دهد.

هم اکنون این اتوموبیل در نمایشگاه Motor لس آنجلس در معرض نمایش قرار داده شده است.

ارسال نظر