مک آفی برای رمزگشایی آیفون تروریست سن برناندینو داوطلب شد

جان مک آفی، بنیان گذار یکی از بزرگ ترین نرم افزار های آنتی ویروس در آمریکا برای هک گوشی های رمز گذاری شده عوامل حمله تروریستی ماه دسامبر در ایالت سن برناندینو آمریکا داوطلب شد.

مک آفی برای رمزگشایی آیفون تروریست سن برناندینو داوطلب شد

به گزارش کلیک، در پی حمله تروریستی ماه دسامبر در ایالت سن برناندینو کالیفرنیا، 14 نفر کشته شدند که در پی این حمله، دو مضنون متهم به تیراندازی نیز در دم جان باختند. اف بی آی در پی کشف هویت تروریست های حادثه، از شرکت اپل خواست تا با بازگشایی رمز ورود به گوشی، اطلاعات احتمالی از نقشه های متهمین و نیز افراد مرتبط با پرونده را در اختیار سازمان قرار دهند. این در حالیست که مدیر عامل شرکت اپل درخواست این سازمان را رد کرد، و طی مصاحبه ای اعلام کرد به هیچ عنوان قصد به خطر انداختن امنیت کاربران این شرکت را نخواهند داشت.

بعد از گذشت چند ماه از این حمله تروریستی و مسکوت ماندن هویت تروریست ها، بنیان گذار نرم افزار آنتی ویروس مک آفی، برای هک این گوشی ها اعلام آمادگی کرد. وی طی مصاحبه ای اعلام کرد: این اقدام شرکت مک کافی، به منظور از بین بردن شبهات در پرونده تروریستی سن برناندینو و همچنین رفع مشکلات بین اف بی آی و شرکت اپل و به صورت کاملا رایگان انجام خواهد شد. همچنین وی در ادامه افزود: رمزگشایی از سیستم آیفون متهمان برای متخصصین این شرکت تنها 3 هفته زمان نیاز خواهد داشت.

این شرکت دلایل این اقدام داوطلبانه را کمک به سازمان "FBI" و همچنین حفظ امنیت کاربران اپل عنوان کرد. جان مک کافی، با اشاره به این موضوع عنوان کرد پس از این فاجعه تروریستی، بهتر است اف بی آی نیز به فکر استخدام چند هکر برای بازیابی اطلاعات اینچنینی در حل معضلات مشابه باشد؛ اقدامی که کشورهای چین و روسیه در بکارگیری از آن ید طولایی دارند.

منبع: msn

ارسال نظر