سایت های کاربردی برای اندازه گیری و مقایسه ابعاد همه چیز در دنیای واقعی!

رسانه کلیک - آیا می‌دانستید مساحت استان سیستان و بلوچستان ایران از کل کشور انگلستان بزرگتر است؟ یا آیا اندازه دقیق یک کارت عابر بانک را می‌دانید؟ اگر جواب این سؤال‌ها را نمی‌دانید، سایت‌هایی هستند که به کمک آن‌ها می‌توان به اندازه گیری و مقایسه دقیق همه چیز پرداخت.

سایت های کاربردی برای اندازه گیری و مقایسه ابعاد همه چیز در دنیای واقعی!

هیچ‌کدام از این سایت‌ها و روش‌ها نیاز به ثبت‌نام یا دانلود چیز خاصی ندارند. هر کدام از آن‌ها هم هدف خاصی را دنبال می‌کنند؛ مثلاً بعضی‌ها برای اندازه‌گیری و مقایسه ابعاد وسایل مختلف ساخته شده‌اند و بعضی هم خط‌کشی را در اختیارتان قرار می‌دهند تا خودتان اندازه‌گیری را انجام دهید و بعضی دیگر هم برای مقایسه ابعاد شهر‌ها، استان‌ها و کشورها با یکدیگر مهیا شده‌اند.

1. iRuler: یک خط‌کش روی صفحه برای اندازه گیری و مقایسه دقیق همه چیز

اندازه گیری و مقایسه دقیق همه چیز

تعداد سایت‌ها و یا اپلیکیشن‌هایی که یک خط‌کش در اختیارتان قرار می‌دهند کم نیست؛ ولی بهترین آن‌ها، قدیمی‌ترین آن‌هاست. سایت آی رولر به ساده‌ترین شکل ممکن یک خط‌کش روی صفحه در اختیارتان قرار می‌دهد که خود را با رزولوشن و ابعاد صفحه دستگاه‌تان وفق می‌دهد؛ البته اگر نتواند به صورت خودکار این کار را انجام دهد، می‌توانید بصورت دستی اندازه و رزولوشن صفحه را تعیین کنید تا دقیق‌ترین خط‌کش نصیبتان شود.

iRuler هم در دسکتاپ و هم در صفحات گوشی‌ها و تبلت‌ها عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد و تنها کافی‌ست دو پارامتر بالا را به درستی تعیین کرده باشید.

2. Compare Sizes: وسایل روزمره یا اجسامی که خودتان می‌توانید اضافه کنید، سه بعدی یا دو بعدی

اندازه گیری و مقایسه دقیق همه چیز

این سایت زمانی به کارتان می‌آید که اجسامی که قصد اندازه‌گیری و مقایسه آن‌ها با یکدیگر را دارید، واقعاً دم دست شما نیست. در سایت compare sizes مجموعه وسیعی از اجسام و وسایل اضافه شده است که می‌توانید با جستجو و انتخاب آن‌ها، هر یک را در کنار دیگری قرار دهید و اندازه آن‌ها را با هم مقایسه کنید؛ مثلاً یک جعبه سی‌دی با کارت اعتباری و قوطی کبریت و یک آیفون.

3. The True Size: نقشه یک کشور را بر روی کشور دیگری بگذارید

در ادامه مسیر اندازه گیری و مقایسه دقیق همه چیز حالا نوبت کشورهاست. برای مقایسه دقیق اندازه کشورها و قاره‌ها با یکدیگر، The True Size به کارتان می‌آید. با این سایت به راحتی می‌توانید یک یا چند کشور را انتخاب کنید تا محدوده جغرافیایی آن‌ها مشخص شده و بعد بتوانید مرزهای آن کشور را روی نقشه جابجا کرده و روی کشور دیگری ببرید تا ببینید نسبت به یکدیگر چقدر تفاوت مساحت دارند.

اندازه گیری و مقایسه دقیق همه چیز

همانطور که می‌دانید، به علت کروی بودن کره زمین و تفاوت الگوریتم‌های نقشه‌برداری با یکدیگر، کشورهایی که در نزدیکی خط استوا قرار دارند از لحاظ ظاهری با چشم عادی در نقشه‌ها نسبت به کشورهایی که در عرض‌های نزدیک به دو قطب کره زمین قرار دارند، کوچکتر به نظر می‌رسند. اساس کاری سایت The True Size و سایتی که بعد از این معرفی می‌کنیم، به گونه‌ای‌ست که بتواند این خطای دید را اصلاح کند تا بتوانید به درست‌ترین و دقیق‌ترین روش ممکن ابعاد ایران را با سایر نقاط این کره خاکی مقایسه کنید.

4. MAPfrappe: خودتان مرزهای مورد نظرتان را بکشید و در جای دیگری از کره زمین قرارش دهید

اندازه گیری و مقایسه دقیق همه چیز

تفاوت این سایت با سایت قبلی در این است که در MAPfrappe می‌توانید خودتان محدوده‌های مورد نظرتان را در نقشه‌ای که در سمت چپ صفحه قرار دارد، با چند کلیک مشخص کنید. این محدوده می‌تواند یک محله، شهر، استان، کشور یا هر چیزی که مد نظر شماست باشد. محدوده‌ای که انتخاب می‌کنید در نقشه جداگانه‌ای که در سمت راست صفحه است مشخص می‌شود و می‌توانید آن را به هر جا که خواستید جابجا کنید؛ مثلاً ابعاد استان مازندران با کشوری مثل انگلستان.

5. Reigarw Comparisons: کانالی در یوتیوب که به مقایسه ابعاد چیزهای مختلف می‌پردازد

اگر خودتان نمی‌خواهد به اندازه گیری و مقایسه دقیق همه چیز بپردازید، این کار را به متخصصات این امر محول کنید. Reigarw نام یک کانال در شبکه اجتماعی یوتیوب است که به مقایسه اشیای مختلف با یکدیگر می‌پردازد و یکی از این مقایسه‌ها، ابعاد است.

اندازه گیری و مقایسه دقیق همه چیز

علاوه بر این، در این کانال حتی می‌توانید مقایسه اندازه طوفان‌های مختلف، سازه‌ها و ساختمان‌های معروف، هواپیماها و حتی قد افراد مطرح را به تماشا بنشینید. از الان اتمام حجت می‌کنیم که این کانال شما را غرق خود خواهد کرد؛ به این صورت که یک ویدیوی 5 دقیقه‌ای را باز می‌کنید و ناغافل می‌بینید که چند ساعتی را صرف دیدن ویدیوهای جالب و هیجان‌انگیز آن کرده‌اید.

ارسال نظر