Med-Tab اولین تبلت قابل‌حمل برای نمایش تصاویر پزشکی

در جامعه رادیولوژی آمریکا شمالی، سیستم اطلاعات عکس‌ برداری Med-Tab، اولین تبلت دارای استانداردهای dicom برای مشاهده عکس‌های پزشکی را به بازار عرضه کرد.

Med-Tab اولین تبلت قابل‌حمل برای نمایش تصاویر پزشکی

به گزارش کلیک، هرچند پیش‌ از این چندین اپلیکیشن موبایل با تأییدیه FDA وجود داشت، اما برای بررسی عکس‌ها در شرایطی که محل کار عادی موجود نبود، محدودیت وجود داشت. Med-Tab قابلیت این را دارد که به‌ عنوان یک وسیله اولیه نمایش در موقعیت‌هایی مثل عمل جراحی، به‌وسیله رادیولوژیست‌هایی که در تماس هستند و موارد اورژانسی مورداستفاده قرار بگیرد.
Med-Tab صفحه‌نمایش 13.3 اینچی لمسی بزرگی دارد، (کمی بزرگ‌تر از صفحه آی‌پد) و می‌تواند با استفاده از انگشتانتان، ماوس، کیبورد، یا کنترل میکروفنی فیلیپس هدایت شود. کنترل میکروفنی، وسیله‌ای که معمولاً در ایستگاه‌های رادیولوژی از آن استفاده می‌شود، می‌تواند برای کنترل گزارش‌ها هر جا و به شکل قابل‌حمل مورداستفاده قرار بگیرد. یک‌قلم اندازه‌گیری نیز برای افزایش دقت در لمس، قرار داده‌شده است. این سیستم با نسخه 4.4 اندروید کار می‌کند و اغلب سامانه‌های آرشیو و نمایش عکس را که از نمایشگر استاندارد dicom با نرم‌افزار zero footprint html5 استفاده می‌کنند، پشتیبانی می‌کند.
این تبلت شامل یک تنظیم‌کننده و برنامه تنظیم برای تطبیق تصاویر سیاه‌سفید مطابق استانداردهای dicom و برای چک کردن درجات صفحه است. یک صفحه‌نمایش 11 بیتی سیاه‌سفید با سخت‌افزار تنظیم شده dicom GSDF دارد و روشنایی آن به‌اندازه 300 cd/m2 تنظیم‌شده است. با استفاده از یک درگاه HDMI این وسیله می‌تواند برای نمایش دسته‌جمعی، به صفحه‌نمایش بزرگ‌تری متصل شود. یک حس‌گر نور سراسری نمایشگری را ارائه می‌کند که نور اطراف را برای تحلیل عکس مورداستفاده قرار می‌دهد.

ارسال نظر