Mediapad M3 هواوی؛ تبلتی با ابعاد کوچک اما صدایی با کیفیت

در این مطلب قصد داریم به بررسی مختصر تبلت Mediapad M3 بپردازیم. این تبلت بر خلاف ابعاد کوچک از کیفیت صدای خوبی برخوردار است و در طراحی بدنه آن به اصول ارگونومیک توجه زیادی شده است. در ادامه با ما همراه باشید.

Mediapad M3 هواوی؛ تبلتی با ابعاد کوچک اما صدایی با کیفیت

کلیک - تبلت Mediapad M3 هواوی که به تازگی در رویداد IFA 2016 از آن رونمایی شده است، دارای ظاهری جدیدی است و از ویژگی‌های جالبی برخوردار است که توانسته است توجه مردم را به خود جلب کند. هواوی تلاش کرده است با عرضه این تبلت به انتظارات کاربران از یک تبلت خوب پاسخ دهد.

Mediapad M3 از یک صفحه نمایش ۸٫۴ اینچی با وضوح بالا برخوردار است. بدنه آن باریک و از جنس فلز است و از ظاهر شیکی نیز برخوردار است و در ساخت آن به عملکردی قوی و صدایی با کیفیت توجه زیادی شده است. این تبلت در حال حاضر با قیمتی مقرون‌به‌صرفه به بازار عرضه شده است.

طراحی و صفحه نمایش

mediapad-m3-hero-1200-80

تمرکز اصلی طراحان در طراحی این تبلت این بوده است که گوشه‌های آن زاویه‌دار نباشد و دارای طراحی ارگونومیک و منحنی باشد تا به راحتی در دست جای گیرد. وقتی که این تبلت را به صورت عمودی نگه می‌دارید، باریک به نظر می‌رسد و شما می‌توانید آن را همانند یک گوشی در دست بگیرید و از اپلیکیشن شماره‌گیر آن استفاده کنید. البته Mediapad M3 یک تبلت است نه گوشی و فاقد هندزفری است. علاوه بر این، این تبلت برای نگه داشتن با یک دست کمی سنگین است و نمی‌توانید آن را با یک دست نگه دارید؛ مگر اینکه دست شما واقعاً قوی باشد. می‌توان گفت این تبلت یکی از تبلت‌هایی است که در طراحی آن به اصول ارگونومیکی توجه زیادی شده است.

huawei-mediapad-m3-foto-2-770x440

صفحه نمایش ۸٫۴ اینچی این تبلت دارای رنگ‌های غنی است و با رزولوشن ۲۵۶۰*۱۶۰۰ (۲K) از وضوح خوبی برخوردار است و تراکم پیکسل آن نیز ۳۵۹ ppi است که ۱۰ درصد بهتر از آیپد مینی ۴ اپل است.

huawei-mediapad-m3

Huawei-MediaPad-M3-AH-NS-05

رابط کاربری

هواوی در تمام گوشی‌ها و تبلت‌های خود از رابط کاربری اختصاصی خود یعنی Emotion استفاده می‌کند و تبلت Mediapad M3 نیز از این قاعده مستثنی نیست. Emotion یک رابط کاربری زیبا و بر پایه سیستم عامل اندروید است که دارای سبک بصری منحصر‌به‌فرد است و آیکون‌ها نیز در این رابط کاربری دایره‌ای شکل هستند. این رابط کاربری فاقد کشوی اپلیکیشن‌ها است و برخی از خصوصیات آن مانند سیستم عامل iOS اپل است.

Huawei-Mediapad-M3-(3)

هواوی در این تبلت از سه دکمه ناوبری اندروید یا on-screen buttons (دکمه‌های لمسی مربع، مثلث و دایره‌ای که در زیر صفحه نمایش قرار دارند) استفاده کرده است و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نسبت به مدت زمانی که کاربر آن‌ها را لمس می‌کند و یا زمانی که کاربر انگشت خود را روی آن‌ها می‌کشد (سوایپ کردن) واکنش متفاوتی نشان می‌دهند و در هر یک از حالت‌ها فعالیت خاصی را انجام می‌دهند.

huawei-mediapad-m3-(1)

کیفیت خوب صدا

این تبلت بر خلاف اینکه دارای ابعاد کوچکی است، از کیفیت صدای خوبی برخوردار است. Mediapad M3 دارای دو بلندگو است که قادر هستند حجم بالایی از صدای با کیفیت خوب را تولید کنند و می‌توانید بدون متصل کردن این تبلت به سیستم‌های صوتی مانند سینمای خانگی از صدای آن لذت ببرید.

nexus2cee_huawei-mediapad-m3-2

هواوی به منظور تنظیم هوشمند صدای در دستگاه خود و افزایش کیفیت صدای هدفون‌ها، در حال همکاری با متخصصانی از شرکت Harman Kardon است.

عملکرد و عمر باتری

با وجود اینکه این تبلت مجهز به سریع‌ترین تراشه‌ سیلیکونی نیست، اما سیستم روی تراشه Kirin 950 قطعا تاثیر خوبی بر عملکرد این تبلت دارد. چنانچه برای مدتی با این تبلت کار کنید، متوجه عملکرد روان آن و همچنین جابه‌جایی سریع و بدون تأخیر صفحات در آن می‌شوید.

سیستم روی تراشه Kirin 950 که محصول شرکت HiSilicon است، از دو پردازنده چهار هسته‌ای تشکیل شده است که شامل یک پردازنده چهار هسته‌ای کورتکس A53 با مصرف کم و یک پردازنده چهار هسته‌ای A72s است. این پردازنده هشت هسته‌ای بر روی یک تراشه مدرن ۱۶ نانومتری قرار داده شده است که باعث شده است هم اندازه آن کوچک‌تر شود و هم حرارت کمتری را تولید کند.

در مورد عمر باتری Mediapad M3 هم باید گفت که باتری آن هنوز مورد آزمایش و بررسی کامل قرار نگرفته است و نمی‌توان در مورد آن حرفی زد. این تبلت مجهز به یک باتری ۵۱۰۰ میلی آمپری است که امکان پخش ویدیو تا ۱۱ ساعت را برای آن فراهم می‌کند.

قیمت و جمع‌بندی

در مجموع باید گفت که Mediapad M3 دارای خصوصیات خوب زیادی است. این تبلت از یک صفحه نمایش با کیفیت خوب برخوردار است و بدنه آن نیز دارای طراحی شیکی است. از نظر عملکرد هیچ نقصی ندارد و کیفیت صدای آن واقعاً لذت‌بخش است. قیمت این تبلت با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و شبکه وای فای ۳۵۰ یورو است (این تبلت از کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کند).

Huawei-MediaPad-M3-AH-NS-07-SIM-card

شما با پرداخت ۴۰۰ یورو می‌توانید یک مدل از این تبلت با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و شبکه LTE و یا مدل دیگری با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و شبکه وای فای را خریداری کنید. البته می‌توانید با پرداخت ۴۵۰ یورو مدل دیگری از این تبلت با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و شبکه LTE را نیز خریداری کنید. اگر قصد خرید یک تبلت اندرویدی را دارید، قطعا این تبلت یکی از انتخاب‌های خوب است.

ارسال نظر