همکاری مدیاتک و NTT DoCoMo بر سر راه اندازی شبکه 5G

شرکت MediaTek که تا کنون موفقیت زیادی در زمینه تولید تراشه های کامپیوتری به دست آورده است قصد دارد در اقدامی تازه و با همکاری NTT DoCoMo به تحقیق و تولید قطعات و تجهیزات برای راه اندازی شبکه اینترنت 5G بپردازد.

همکاری مدیاتک و NTT DoCoMo بر سر راه اندازی شبکه 5G

به گزارش کلیک، مدیا تک ابتدا به تولید چیپ های سخت افزاری برای تبلت ها پرداخت و پس از کسب موفقیت در این زمینه به ساخت چیپ و تراشه برای اسمارت فون ها مشغول شد. همچنین مدیا تک از جمله اولین شرکت هایی بود که به تولید تراشه های 8 هسته ای پرداخت که باعث مصرف بسیار کمتر انرژی می شوند.

اما حالا این شرکت قرارداد همکاری با طرف ژاپنی امضا کرده که طی این قرار داد آن ها به طراحی و ساخت بستر های شبکه اینترنت 5G می پردازند. بنا بر این قرار داد شرکت مدیا تک بر روی تولید تراشه های مربوطه متمرکز خواهد شد در حالی که NTT DoCoMo تمرکز خود را بر تحقیق و توسعه نسل جدید امواج رادیویی برای شبکه 5G خواهد گداشت.

سیزو اونو مدیر عامل و رئیس بخش تکنولوژی شرکت NTT DoCoMo در مصاحبه ای گفت: "وجود اینترنت 5G و به دنبال آن امکان متصل شدن تمامی کاربران به یکدیگر باعث بهبود محیط کاربری می شود و فرصت های بسیار مطلوبی را در اختیار شرکت ها و ادارات می گذارد."

کوین جو مدیر عامل مدیاتک نیز گفت:" ما از همکاری با NTT DoCoMo بسیار خوشحالیم و امیدواریم بتوانیم به کمک آن ها بهترین سرویس 5G را به کاربران عرضه کنیم. ما به ساخت پیشترفته ترین تراشه های ارسال سیگنال مشغول خواهیم شد تا بتوانیم به هدف راه اندازی یک سیستم بی نقص تا سال 2020 برسیم."

براساس برنامه ریزی های انجام شده این دو شرکت تا سال 2017 به آزمون و خطا و مطالعه خواهند پرداخت و پس از آن به عملی کردن ایده های خود می پردازند.

منبع:androidheadlines

ارسال نظر